Gå til innhold

garanti på acer apsire?

Jabi

Anbefalte innlegg

min acer aspire 1800 ble kjøpt i april 2005. i mars/ april var den en rekke ganger inn og ut av verksted for bla. bytte av harddisk, minne, cpu og gud vet hva annet..har også mistanke om at det var gammle deler som ble satt inn..nå er skjermkortet i ferd med å ryke..

er dette noe jeg må betale selv eller går det på garatien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som en garantisak såfremt det ikke er pga utenforstående skader (slikt som noe er påført av deg eller andre (væske, klemskader, etc).

Slikt dekkes ikke av garanti \ reklamasjon. På din Acer-pc mener jeg at du har 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett. En reklamasjon er på en måte det samme som en forlenget garanti, men da etter at det har gått to år må du sende den inn som en reklamasjon, og da vurderer verkstedet om de skal ta det som en garanti-sak (leverandør dekker kostnader) eller ikke.

Garanti og reklamasjon dekker skader såfremt det er en fabrikasjonsfeil, og jeg syntes du har rett til å kreve en ny pc etter at du har hatt så mye trøbbel med den.

Hvor mange ganger er den blitt sendt inn? Og hvor er den kjøpt?

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

jeg fant bare denne linken,var derfor jeg lurte.sa bare ett år.

Acer Garanti

Den har ikke lidd noen form for skadeverk, fuktskader el..kan jeg kreve ny nå,et år etter de opprinnelige reperasjonene,som ble foretatt på acer sitt forhandlernettverk i bergen. kjøpt på siba i stavanger.har orginal kjøpskvittering og alle følgeseddler for nevnte reperasjoner.

Rettelse: reperasjonene var i mars og april 2006

Endret av Jabi
Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett.

Reklamasjonsretten er en lovfestet rett, som gjelder når en privatperson kjøper en vare i en norsk butikk. Denne retten gir deg muligheten til å reklamere på varen dersom du oppdager mangler, eller det oppstår feil på varen, som ikke er selvforskyldt.

Reklamasjonsretten gjelder i 2 år, eller for utstyr som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, i 5 år.

Jeg vil si at en PC er ment å vare i lenger enn 2 år.

edit: er litt usikker på hvordan det blir når det er så lenge siden du sendte inn pc`en sist, men tror ikke at det skal ha noe å si.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spørs hva som er galt; du må bevise at det er en mangel med produktet ditt.

8173653[/snapback]

vel som jeg skrev innledningsvis, jeg har en stripe på tvers av skjermen samt at fargene er meget svake..

Lenke til kommentar
Spørs hva som er galt; du må bevise at det er en mangel med produktet ditt.

8173653[/snapback]

vel som jeg skrev innledningsvis, jeg har en stripe på tvers av skjermen samt at fargene er meget svake..

8274361[/snapback]

Svaret er enkelt;

Hvis feilen ikke var der fra start av så må du bevise at feilen har kommet som følge av en mangel på produktet.

Lenke til kommentar
og hvordan gjør jeg det ettersom denne feilen ikke var der da den ble reparert sist?

8274968[/snapback]

Da må du sannsynliggjøre at feilen har vært der helt fra du fikk den og si at et slikt produkt er ment å vare vesentlig lengre enn det denne har gjort.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke tenke på å "bevise" noe som helst ennå. Ta kontakt med butikken og si at du ønsker å reklamere over en mangel ved skjermkortet. Det bør vare mer enn et par år ved normal bruk. I første omgang kan du kreve retting eller omlevering. Dette forutsetter at feilen ikke skyldes deg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg fikk pcen tilbake med beskjed om at dette kostet meg 3000+mva

det var angivelig ikke defekt skjermkort men slag på skjermen.

på en maksin som er for stor til å flyttes noen steder og nå har det kommet enda en stripe på skjermen.. jeg fikk beskjed om å ta kontakt med acer norge direkte.

er virkelig lokale forhandlere unntatt norsk lov eller er det jeg som må bevise at jeg ikke har kasta maskinen i gulvet for å få dette reparert? jeg mener skjerm skal vel vare lengre enn to år`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...