VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg har sletet noen dager med at maskinen låste seg og disken tenkte uten å tenke... og alt ble låst o.l Så har jeg vært inne i maskina og tatt ut noe støv og satt i kablene igjen og rydda opp. Men nå fungerer maskinen og disken fint... men skjermkortet vill ikke starte i følge windows (enhetsbehandling - så står det en gul greie på 7900gs og har prøvd og innstalere på nytt, men det funka heller ikke) Når jeg går inn på den har den feilkode 10 og det står at enhet kunne ikke starte... Hva kan være feilen? Strømforsyningen? Endret 18. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 er profilen din oppdatert med aktuell Hardware, eller er dette noe annet. Regner med at den gule dingsen er en trekant med et utropstegn. Dersom du går i enhetsbehandling så vil du kunne få litt mer info om hva slags problem det er snakk om. Om det er en driverkonflikt eller liknende. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) slik ser det ut: Jeg har blant annet de helt nyeste driverene, og problemet kom etter jeg fikk disken til å fungere normalt... Da disken hang seg fikk jeg verken starta windows, logga på, kjørt i sikerhetsmondus eller innstalert på nytt... Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 sitter den eminente ekstra strømforsyningen til skjermkortet ditt skikkelig på ? (alltid populært å glemme) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) sitter den eminente ekstra strømforsyningen til skjermkortet ditt skikkelig på ? (alltid populært å glemme) 8163729[/snapback] Den er på ja Har en slik ekstra strømforsyning fra thermaltake, men den får jeg ikke til å fungere lengre heller, den kjører strømmen for hele maskina da, og den brukes ikke lengre (brukte det til 7800gtx korte jeg hadde en gang) strømkabelen står helt i ja... I følge Microsoft er dette for feilkode 10 Code 10If the device has a FailReasonString value in its hardware key, that string appears as the error message. The driver or enumerator puts this registry string value there. If there is no FailReasonString in the hardware key, you receive the following error message: This device cannot start. (Code 10) Recommended resolution Device failed to start. Click Update Driver to update the drivers for this device. On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the Troubleshooting Wizard. men det fungerer heller ikke Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Dette står ellers i maskinen: Enkelt og greit Asus kort med intel 945p chipsett 2gb minne (512x4) (4300) Nvidia geforce 7900gs (uklokka) Intel pentium 4 630 @ 3ghz (hadde den klokka) 1x74gb raptor disk 4x250gb i raid 0 ellers litt cam, tast o.l 460watt termaltake strømforsyning (ca 1-2 år gammel) Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 jeg har bare en sammenlignbar erfaring og det var når jeg forsøkte å bytte ut vifta på skjermkortet med en vannblokk. var litt upresis og fikk bittelit kjølpasta inne mellom gpu-minnebrikkene. Dette medførte sikkert en slags kortslutning. Fikk etterhvert bort noe av det, og problemet forsvant.....er ikker sikker på hvor relevant dette er for deg, men kom til å tenke på det i forhold til at du hadde fjernet støv ol. ....oki begynner å gå litt tom for ideer, men har du endret noe i BIOS? Regner med at det er et PCI-express kort så du har vel ikke skrudd av eller resatt noen verdier her slik at PCI-X portene er kuttet ut på noe vis. Eller at det er et slikt forferdelig HK, men integrert skjermkort som har aktivert seg og medfører at det blir konflikt mellom de to enhetende, og feil driver? Famler litt i mørke må jeg si Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Skjermkortet var det eneste jeg ikke var borti, det er så og si ikke så gammelt. Jeg har ikke vært bort kjøleren, og kjøleren kjøler ikke minne Ellers har jeg ikke rota på bios, annet enn å klokke ned cpu... Hovedkortet har ikke intrigert skjermkort. Kan prøve å kjøre opp bios med factory default settings Skjermkortet viser bilde, og det jeg bruker nå... Men ikke akurat det store... super hakk når jeg rører på nettsted o.l aKa Uten dirvere! Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ja oppfatter det slik som at maskinen er som en ren XP-install uten de rette driverne slik at du kun får kjørt den i VGA modus, and thats about it. regner med at hammer og øks ligger lett tilgjengelig, men det er ikke å anbefale.......selv om jeg ikke har så mange flere ideer. når jeg er kommet til det punktet du er nå så ville jeg avinstallert driverne helt, nappet ut skjemkortet, blåst litt, godsnakket med det, satt det inn igjen, installert driverne på nytt og satset på at det funka. hvis ikke- Sendt det inn og satsa på at garantien ga et nytt. Kan ikke skjønne annnet enn at problemet ligger i GFX-kortet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Nå har jeg prøvd blant annet å resette bios også... kikka over kjøleren og støv... etter avbrente komponenter o.l Uten noe hell. Det som er mystisk er at maskinen har akurat samme feil når jeg starter kortet uten 6pins kontakten... og jeg har prøvd to strømforsyninger til skjermkortet og ingen av de fungerte slik det skulle. På den eksterne termaltake strømforsyninga for skjermkort lyser ikke 12volten slik den skal engang... Så kanskje jeg har kjørtet ett kort der 6pins kontakten ikke fungerer og har fungert en stund men nå takka for seg... Kan det være slik? Også fant jeg en annen feil... Hvorfor blir menyen slik da? (eller hvorfor er det ingen meny?) Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ja det var en puslete konfigurasjonsmeny for skjermkort, og skjerm. Skjønner ikke helt hvorfor den blir slik når du har installert driverne, og den er jo egentlig litt stusselig selv uten driverne. Det er vel ikke noe i windows som er skadet i tillegg? Ellers så høres det iallefal plausibelt ut at det kan være skjermkortet som har takket for seg, spesielt siden du har forsøkt med to forskjellige PSUer. Kan jo selvfølgelig sjekkes ved å installere et annet kort hvis du har. Ser ikke ut som om det er så mange forslag ute å går, og det i seg elv er jo et hint på et forum med så mange dyktige brukere som her. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Ja det var en puslete konfigurasjonsmeny for skjermkort, og skjerm. Skjønner ikke helt hvorfor den blir slik når du har installert driverne, og den er jo egentlig litt stusselig selv uten driverne. Det er vel ikke noe i windows som er skadet i tillegg? Ellers så høres det iallefal plausibelt ut at det kan være skjermkortet som har takket for seg, spesielt siden du har forsøkt med to forskjellige PSUer. Kan jo selvfølgelig sjekkes ved å installere et annet kort hvis du har. Ser ikke ut som om det er så mange forslag ute å går, og det i seg elv er jo et hint på et forum med så mange dyktige brukere som her. 8165896[/snapback] Viss jeg ikke husker feil var jeg uheldig i på adkontoen min at jeg satte profilen min til en share mappe så den ble synka mot lappisen min... og jeg så en feilmelding om regedit greie... Så får vell prøve en reinnstalasjon når jeg kommer hjem i dag, i siste håpe om at det kan forbedre seg Men syns det er litt pussig at jeg kobler i denne strømforsyninga får jeg ikke starta pcen helt som den skal... for den prøver da og starte med denne strømforsyninga alene, med strømmen igjenom skjermkortet :S Viftene starter i allefall på hovedkortet... Så det er noe muffens ute å gå, for dette fungerte toppers på 7800gtx (angerer på at jeg solgte det) Dette er da strømforsyninga til resten: http://thermaltake.com/product/Power/PureP...768/w006768.asp *edit* En på jobb trodde at registry i windows hadde begynt å tulle, på grunn av at jeg kjørte profilen min på share i ad slik at profilen på bærbaren også ble overført til stasjonæren. Så får prøve og se om jeg fårt til en reinnstalasjon når jeg kommer hjem Endret 16. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
anders! Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Nå har jeg prøvd blant annet å resette bios også... kikka over kjøleren og støv... etter avbrente komponenter o.lUten noe hell. Det som er mystisk er at maskinen har akurat samme feil når jeg starter kortet uten 6pins kontakten... og jeg har prøvd to strømforsyninger til skjermkortet og ingen av de fungerte slik det skulle. På den eksterne termaltake strømforsyninga for skjermkort lyser ikke 12volten slik den skal engang... Så kanskje jeg har kjørtet ett kort der 6pins kontakten ikke fungerer og har fungert en stund men nå takka for seg... Kan det være slik? Også fant jeg en annen feil... Hvorfor blir menyen slik da? (eller hvorfor er det ingen meny?) 8164655[/snapback] Sorry for off topic men ble veldig fasinert av den sidebaren din! Hvor fikk du tak i den? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Nå har jeg prøvd blant annet å resette bios også... kikka over kjøleren og støv... etter avbrente komponenter o.lUten noe hell. Det som er mystisk er at maskinen har akurat samme feil når jeg starter kortet uten 6pins kontakten... og jeg har prøvd to strømforsyninger til skjermkortet og ingen av de fungerte slik det skulle. På den eksterne termaltake strømforsyninga for skjermkort lyser ikke 12volten slik den skal engang... Så kanskje jeg har kjørtet ett kort der 6pins kontakten ikke fungerer og har fungert en stund men nå takka for seg... Kan det være slik? Også fant jeg en annen feil... Hvorfor blir menyen slik da? (eller hvorfor er det ingen meny?) 8164655[/snapback] Sorry for off topic men ble veldig fasinert av den sidebaren din! Hvor fikk du tak i den? 8177055[/snapback] Det var hw.no som anbefalte den i en guide for ikke lenge siden http://www.desktopsidebar.com/ Ellers har du google sin også... har ikke prøvd den ennda... Kan foresten si at jeg har fått det til å fungere også En reinnstalasjon fungerte det... sikkert noe med den profil synken... aldri gjøre mer Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 flott at det funker nå....gratulerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå