Gå til innhold

Amerikansk Blue Ray på Europeisk PS3?

Bromlexl

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt The Departed på Blue Ray fra Amazone.com. Å I den forbinnelse vil jeg spør om noe jeg sikkert burde ha sjekket før jeg bestilte. Nemlig om Europeiske Blue Ray spillere kan kjøre amerikanske filmer. For slik jeg forstod det nå. Så var det enda ikke kommet soneindeling på filmene. Stemmer dette?

Vil så gjerne ha den filmen på blue ray :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel være at noen av filmene er sonefrie, men Blu-Ray har i utgangspunktet soner. Men det blir vel opp til hvert studio som gir ut filmene om de vil ha soner eller ikke. Men, som sagt, så har Blu-Ray soneinndeling, mens HD DVD ikke har det enda (har vært snakk om at HD DVD kanskje skal få soner, men ikke noe bekreftet).

Lenke til kommentar
Har 3 blu-ray filmer her, står ingenting på dem, men de skal vel egentlig være sone A. Vanskelig å si om de funker på europeisk spiller når jeg kun har en US :p

8163598[/snapback]

Har selv en japansk utgave av PS3. Er det mulig/Tror du det er mulig at Blu-ray kommer til å bli sonefri på PS3? En fil som kan erstattes/fikses?

(Er dette imot forumets regler fjernes innlegget)

Lenke til kommentar

Linken til BeeR brukes flittig - og er en viktig side for oss tidlig BD eiere da Region B (europeiske titler) er litt sparsomt nå.

Kortversjonen er som følger. Warner og Paramount har så langt jeg kan se ikke brukt soner i hele tatt på sine titler. Fox gjør det gjennomført - bruker soner altså. Sony's katalog titler (ikke de nyeste filmene) er merket Sone A (Usa/asia) men virker alikevel på Europeiske BD spiller (jfr BeeR's link), Nye Sony titler og Disney merker filmene sine og de følger det som står på de, altså da vil ikke sone A filmen virke på Sone B. Lionsgate har vært litt forskjellig.

Har selv et knippe Sone A merkede filmer fra Sony som virker uten problmer på min Sone B spiller. Bestilte de etter å ha sjekket listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...