rookefisk Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg har en D70 hvor hovedprintet/kortet er defekt. Er det noen som vet om slike er å få fatt i på det "åpne markedet" eller må man kjøpe dette via Nikons distribusjonsnett? Er det noen der ute som har skiftet hovedprint på en D70? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hva er hovedprint? Jeg har aldri sett/hørt ordet før. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kunne det vært en idè med et delekamera hvor noe annet er deffekt? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 regner med han mener kretskortet (PCB) i kamera hvor alle de elektroniske signalene går og som komponentene er festet på. Et mini hovedkort egentlig.. Tviler på om man får kjøpt det på det åpne markedet, et delekamera er nok enklest. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 regner med han mener kretskortet (PCB) i kamera hvor alle de elektroniske signalene går og som komponentene er festet på.Et mini hovedkort egentlig.. Tviler på om man får kjøpt det på det åpne markedet, et delekamera er nok enklest. 8163427[/snapback] Og neppe det enkleste å bytt heller. Tror et er et kort som består av printkort og mykfilmsbaner som omslutter det meste av rammen under ytterdekslet. Her skal du vite hva du gjør og hvor du begynner og kan bryte for å få det fra hverandre. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg har en D70 hvor hovedprintet/kortet er defekt. Er det noen som vet om slike er å få fatt i på det "åpne markedet" eller må man kjøpe dette via Nikons distribusjonsnett? Er det noen der ute som har skiftet hovedprint på en D70? 8163043[/snapback] Sjekk med interfoto, de kan sikkert gi deg en pekepinn om det er verdt å bytte eller ikke. Håkon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg har en D70 hvor hovedprintet/kortet er defekt. Er det noen som vet om slike er å få fatt i på det "åpne markedet" eller må man kjøpe dette via Nikons distribusjonsnett? Er det noen der ute som har skiftet hovedprint på en D70? 8163043[/snapback] Er det defekt på grunn av støt/fuktskade? Hvis ikke, så er D70 fortsatt innenfor reklamasjonstiden på fem år, og ville sendt det inn til verksted for gratis reparasjon slik at du ikke risikerer å ødelegge det enda mer, og i tillegg ha betalt penger for det. Lenke til kommentar
rookefisk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg har en D70 hvor hovedprintet/kortet er defekt. Er det noen som vet om slike er å få fatt i på det "åpne markedet" eller må man kjøpe dette via Nikons distribusjonsnett? Er det noen der ute som har skiftet hovedprint på en D70? 8163043[/snapback] ------- Takk til alle som har bidratt med svar angående mitt spørsmål! Kontakter Interfoto for å sjekke hva det koster.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå