Djspritus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hallo Har lenge gått og tenkt på og lage meg et PC Kabinett i stål og aluminium , så her om dagen begynte jeg på mitt lille prosjekt. Kabinette er laget i 4mm stål med sideplate av aluminium pluss noen overflater med aluminium. Link : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=733015 Endret 15. mars 2007 av Djspritus Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Dette kan bli riktig så pent! Jeg observerte dog at du i fronten (der du sikkert skal ha DVD) hadde kuttet litt raskt. Jeg skal ikke si at jeg har så veldig store kunnskaper om bearbeiding av metall, men om det er mulig å fjerne de "hakkene", vil det se bedre ut Stå på! Goscinny Endret 15. mars 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kan nok bli bra ja. Enig med at du sikkert har kuttet litt fort for brønnen til cd/dvd rommen. Dette kan vel fikses med stål sparkel eller sveises så pusses ned? Lenke til kommentar
Djspritus Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Ser det er mye meninger rundt kapping ! 1. Kabinettet er ikke ferdig enda ! 2. Gjenstår en masse sliping og filing ! 3. Prøv og behandle 4mm stål , er ikke så vledig lett !! Så hvis det ikke er noen folk med fagbrev som sveiser eller mekaniker ber jeg folk og vurdere omtalen av arbeide ! Foresten så er disse "hakkene" kun på overflaten og ikke gjennom gående! Endret 16. mars 2007 av Djspritus Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Chill litt da Det så greit ut dette her Men jobber du på en togstasjon? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ahhhh! Har lenge har lyst til å gjøre noe samme! Kommer garantert til å følge meg på denne! Ossen skal du feste hkplate, cd rom brønner og harddisk brønner? Du har vel tenkt til å sveise hele kassa og ikke bare hefte den? Bruker du MAG? Ossen skal du feste sidedøra og vifter og sånt til pcen? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Ser det er mye meninger rundt kapping ! 1. Kabinettet er ikke ferdig enda ! 2. Gjenstår en masse sliping og filing ! 3. Prøv og behandle 4mm stål , er ikke så vledig lett !! Så hvis det ikke er noen folk med fagbrev som sveiser eller mekaniker ber jeg alle "småunger" holde kjeft ! Foresten så er disse "hakkene" kun på overflaten og ikke gjennom gående! 8163426[/snapback] Var veldig til kritikk, da! Som jeg skrev, har jeg ikke så veldig mye peiling på slikt noe, så da var det da et greit spørsmål det jeg kom med? Og dersom du vil at alle "småunger" uten fagbrev skal holde kjeft, vil du ikke få for mange kommentarer her. Det må da være lov for de som ikke akkurat jobber med stål og har full utdanning i det å kommentere i tråden din? Dersom du mener at alle uten fagbrev i sveising er småunger, er du trangsynt - veldig trangsynt. Goscinny Endret 15. mars 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) De hakkene rundt cdromen er jo null problem å fjerne, gjort på 5 min med et MAG sveiseaperat og en vikelsiper. Og de merkene som er på kanten er bare misfarging fra sveisen, de vil forsvinne helt etter lakkering. Endret 15. mars 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Se der! Der lærte "småungen" noe i dag også Dersom det er så greit gjort, er det jo ingenting i veien! Skal kabinettet lakkes, eller skal det beholde metallfinishen? Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Vel, det er jo litt stygt i kantene med sveisen, og im man må uansett ha klarlagg på det, ellers så vil det ruste. Lenke til kommentar
Djspritus Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hallo alle sammen ! Blir litt irritert når folk med null peiling kommenterer ! Og få 100% finish er det minste problemet mitt. Jeg jobber på Jernbaneverkstede på Grorud så pcen vil bli lakkert i NSB RØD eller Robel GUL med tilhørende logoe Endret 16. mars 2007 av Djspritus Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det er vel ikke alt formange som har så mye meling på stål og sånt, så du burde respektere det, ellerså så vil du få veldig få kommentarer. Hvor mye får du jobbet med den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå