Gå til innhold

tastatur for folk som koder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ideelt for min del er laptop-tastatur med engelsk layout. De fleste programmeringsspråk er designet med engelske tastatur, og dermed benyttes tegn som er lett tilgjengelige der. Krøllparenteser, klammer, semikolon osv er direkte eller med shift, slik at man slipper alt-gr ol hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg benytter et norsk tastatur med engelsk tastaturoppsett. Man lærer seg etterhvert hvor de forskjellige tastene er, derfor trenger man strengt tatt ikke korrekt merking. Enkelt å bytte fra norsk til engelsk oppsett med hurtigtaster. Engelsk for koding, norsk for skriving på forumet. :)

Benytter forsåvidt tastaturet på Thinkpaden. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Jeg foretrekker flate tastaturer ala Logitech DiNovo.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Benytter forsåvidt tastaturet på Thinkpaden. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Jeg foretrekker flate tastaturer ala Logitech DiNovo.

8166659[/snapback]

Hater tastaturet på min Thinkpad t60 .. Han som har funnet ut at Fn skal ligge lengst nede til venstre der Ctrl pleier være burde blitt sku**, hen** og druk*** på samme tid.

Lenke til kommentar

Å bruke happy hacker KB gjør deg like mye til hacker som det å ha en Mac gjør deg til grafisk designer...

Poenget mitt er at hackere bruker de keyboardene som de synes selv er best, dvs at du bruker det keyboardet du synes er best. Nå er det vel forsåvidt bevist at keyboards som tvinger deg til å lære touch gjør at du, OVER TID, blir raskere på skriving.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Å bruke happy hacker KB gjør deg like mye til hacker som det å ha en Mac gjør deg til grafisk designer...

8167098[/snapback]

Kan ikke se at det er noen i denne tråden som har ytret ønske om å bli hacker og/eller tror at et keyboardet gjør dem til grafiske designere ?

Lenke til kommentar
happy hacking tastaturet var ikke særlig lett å oppdrive... heller ikke var det særlig billig(og med tanke på toll). Hva med disse buede tastaturene fra microsoft? tatt over for de alt for store "knekk"-tastaturene?

8162816[/snapback]

Overkommelig pris spør du meg

Har ingen erfaring med denne butikken dog

8166927[/snapback]

Takk for linken! Mitt neste tastatur ligger allerede i bestilling!

Også VELDIG enig angående FN tasten... herregud for en missplassert tast. CTRL skal ligge helt nederst til venstre, IKKE FN!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...