IronFoot Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hei. Jeg kjører følgende system: Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz HT Socket 939 512KB Cache Hovedkort: MSI K8NGM2-FID Socket 939 m-atx Skjermkort: Nvidia 7600gs Minne: 1gb DDR(400mhz) Siden jeg ikke har tenkt å bruke mye penger så er mitt spørsmål om jeg vil merke stor forskjell visst jeg oppgraderer prossesoren til: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB Cache, HyperTransport ? Tenker også på å oppgradere til 2gb minne, men føler jeg bruker for mye penger på et gammelt system. Endret 15. mars 2007 av IronFoot Lenke til kommentar
Bols Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Kommer an på hva du skal bruke PC'n til. Du vil merke stor forskjell i CPU-testen på 3DMark (som vil bruke begge kjernene), men ingen forskjell i de fleste spill (som ikke bruker begge kjernene). Til vanlig bruk merker du sannsynligvis ingen forskjell, med mindre du ofte driver med CPU-intensive oppgaver (videokomprimering/redigering), gjerne samtidig som du gjør noe annet. Jeg ville heller puttet på 1 gig ram til, hvis du først skal oppgradere noe. Lenke til kommentar
Tobbi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg synes det er feil å si at man ikke vil merke noen bedre ytelse i dagligdagse programmer. Jeg merker feks at en pc med dualcore er mye kjapper til å "page" ut av spill (alt + tab). Nå kommer det selvfølgelig ann på hvor mye det koster å oppgradere. Men hvis det ikke er alt for dyrt ville jeg gått for det. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg gjorde som deg, byttet fra singelcore cpu til dualcore og kjøpte 1 gigg ekstra minne. Merker god forskjell, bla annet hvis virusscanner går etc, også i visse spill.(loading av maps i BF2142 etc) Betalte ca 2000 tilsammen for oppgraderingen, og solgte gammel cpu for 500. Angrer ikke på det i dag. Alternativet er å oppgradere alt, men da blir det selvfølgelig også en del dyrere. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Gå for dualcore hvis du kjører mange applikasjoner samtidig. Hvis du kun er en spiller er jeg usikker. Men det kommer jo sikkert spill som utnytter dualcore snart, så oppgradering er nok kanskje lurt hvis du skal ha maskinen en stund... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 I de aller fleste spill vil du ganske sikkert ikke merke forskjellen. Det er heller skjermkort og minne som holder igjen. Du bør kun kjøpe ny CPU hvis generell multitasking, video-avspilling/-enkoding, o.l. er det viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå