Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problen med å installere windows xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har prøvd å installere windows xp, men den står at det er en ugjyldig cd.

Der er en orginal windows xp cd, bare at jeg har brukt den flere hanger.

Noen forslag??

8161871[/snapback]

Høres ut som cd/dvd- rommet ditt leser dårlig...hvor langt kommer du i installasjonen?

Gega

Lenke til kommentar
jeg har prøvd å installere windows xp, men den står at det er en ugjyldig cd.

Der er en orginal windows xp cd, bare at jeg har brukt den flere hanger.

Noen forslag??

8161871[/snapback]

Høres ut som cd/dvd- rommet ditt leser dårlig...hvor langt kommer du i installasjonen?

Gega

8162964[/snapback]

Får ikke installert i det hele tatt. Jeg gjorde det samme for tre månder siden og da oppsto det samme problemet, jeg fikk en fyr til å hjelpe meg, tror han gikk inn på noen BIOS instillinger ellr no... Nå har jeg skiftet til Sata harddisk og skal installere det på nytt....

Lenke til kommentar

det er iallefall ikke et problem med at du har benyttet den flere ganger, det har jeg også gjort og når "grensen" på antall installer går ut så får du beskjed om å ringe kundeservice for å revalidere din kopi.

Jeg har fått denne feilmeldingen en gang selv, og da leste jeg ikke skikkelig på meldingen forut for feilmeldingen.....jeg hadde en Upgrade fra win98, og det jeg egentlig fikk beskjed om var å putte inn denne for å verifisere at jeg faktisk hadde den opprinnelige win98. det jeg gjorde var å stresse igjennom, og overså i farta at jeg fremdeles hadde WinXP cd'en i spilleren...Fikk den melding du forklarer om.

Ellers så er det kanskje som poster over her sier.....CD-spilleren din er litt på trynet. Jeg hadde litt problemer i en periode med en CD/DVD brenner som tydeligvis ikke klarte å lese hele spekteret på disken, og fikk da en del verifiseringsproblemer på forskjellige ting.

Lenke til kommentar
det er iallefall ikke et problem med at du har benyttet den flere ganger, det har jeg også gjort og når "grensen" på antall installer går ut så får du beskjed om å ringe kundeservice for å revalidere din kopi.

Jeg har fått denne feilmeldingen en gang selv, og da leste jeg ikke skikkelig på meldingen forut for feilmeldingen.....jeg hadde en Upgrade fra win98, og det jeg egentlig fikk beskjed om var å putte inn denne for å verifisere at jeg faktisk hadde den opprinnelige win98. det jeg gjorde var å stresse igjennom, og overså i farta at jeg fremdeles hadde WinXP cd'en i spilleren...Fikk den melding du forklarer om.

Ellers så er det kanskje som poster over her sier.....CD-spilleren din er litt på trynet. Jeg hadde litt problemer i en periode med en CD/DVD brenner som tydeligvis ikke klarte å lese hele spekteret på disken, og fikk da en del verifiseringsproblemer på forskjellige ting.

8163562[/snapback]

Når han var inne i bios og gjorde noe så var det sikkert for å sette cd-rom som første booting...det må gjøres...men står det virkelig ugyldig cd og ikke noe mere?

Du må forklare litt nærmere om hvor langt du kommer....begynner den å boote fra cd i det hele tatt?

Gega

Lenke til kommentar

i forhold til de upgrade fra win98 biten så kom den et stykke på vei i installasjonsprosessen. Tipper at den kom til rett etter partisjoneringen av HDD, husker ikke helt

I forhold til problemet med å ha installert for mange ganger så er ikke dette aktuelt for din del tror jeg.

med tanke på at CD spilleren ikke klarer å lese/verifisere, så var problemene mine at den ikke klarte å lese langt nok ut/inn på disken for å komme til det området hvor dette lå rent fysisk på disken. Det som skjedde da var at Disken bare stod å lette og lette.....uten å finne noe.

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Jeg fiksa det. Jeg lånte en windows Xp home cd norsk SP2 av en kompis, så når det sto at den ikke kunne lese cd'n så putta jeg sp home cd'n inni, men den disken er ikke til å insatlleres med, den bruker man til å oppdatere etter man har installert. Så når det sto cd'n ikke kunne brukes til å installere med så puttet jeg det orginale cd'n inni.

Tror kanskje cd'n var ødelagt på første trinn ellr no..... :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg fiksa det. Jeg lånte en windows Xp home cd norsk SP2 av en kompis, så når det sto at den ikke kunne lese cd'n så putta jeg sp home cd'n inni, men den disken er ikke til å insatlleres med, den bruker man til å oppdatere etter man har installert. Så når det sto cd'n ikke kunne brukes til å installere med så puttet jeg det orginale cd'n inni.

Tror kanskje cd'n var ødelagt på første trinn ellr no..... :thumbup:

8164805[/snapback]

Flott at det ordnet seg for deg og det er fint at du gir tilbakemelding om hva som var galt...mange stikker bare når dem har fått fikset sitt problem, men det kan være andre som drar nytte av det du fant ut...

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...