Gå til innhold

hjelp til nytt kamera. amatør

Anbefalte innlegg

Hei

jeg trenger nytt kamera, tenke å brukke mellom 3-5000kr.

det bør være ganske bra zoom,

Dobbel anti-uklarhetsteknologi eller hva det heter?

og god bildekvalitet.

kommer til å bruke kamera når jeg er mest ute å reiser. spania og frankrike senere i år og en lengre reise i kina neste år.

jeg vil kalle meg selv amatør.. er bare 19år så jeg lærer fortsatt

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lommekamera:

*Canon Ixus 850IS. Optisk bildestabilisator, vidvinkel tilsv. 28mm og optisk søker.

Medium kompaktkamera:

*Canon Powershot G7. 6x optisk zoom, optisk bildestabilisator, optisk søker

*Panasonic Lumix LX2: 4x optisk zoom, ekte 16:9 widescreen (kan velges bort), Leica-lisensiert optikk, optisk bildestabilisator

Semikompakt/Ultrazoom:

*Canon Powershot S3IS: 12x zoom, optisk bildestabilisator, god videofunksjon, vridbar skjerm

*Panasonic Lumix FZ7: 12x optisk zoom, optisk bildestabilisator, Leica-lisensiert optikk, stor skjerm

Semiproft "kompakt":

*Panasonic Lumix FZ50: 12x optisk zoom, optisk bildestabilisator, manuelle fokus og zoomringer på objektivet, meget skarp og god Leica-lisensiert optikk, vridbar skjerm

Hva som passer deg, kommer helt an på hva du skal bruke det til, hvilken størrelse som passer deg best, og hvilket du liker best å bruke. Kjøp kameraet i en butikk om mulig. Ikke mye dyrere, og du får testet om kameraet er noe for deg før du kjøper. Det er faktisk mye viktigere enn spesifikasjoner og hva vi på forumet sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...