Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på Toyota Carina


Anbefalte innlegg

En venn av meg skal kjøpe ny bil og i det tilfellet har han tilbudt meg å kjøpe den gamle. Siden jeg kan nada om bil håpte jeg noen av dere kunne hjulpet til. Litt om bilen:

 

Toyota Carina 2. Modell 90

Motor;

Slagvolum:1,6 liter

Bensinforbruk; 0,5-0,6 liter ved blandet kjøring (Bruker ca. 20-25 l fra sola til Norheimsund )

Elektronisk innstrøytningsmotor

Effekt; 77 kw ( 105 hestekrefter)

Ventiler; 16 ventiler, dobbelt overliggende kamaksel

Motoren er som sagt en 1,6 l med toyota spesifikasjon 4A-FE. Motoren var da den kom veldig moderne og ble brukt uforandret i toyota biler opp til 1994. Kombinasjonen 16 ventiler og elektronisk innsprøytning skaper lavt forbruk og stor driftsikkerhet, samt en veldig kjapp motor som er rask og smidig og drar på hele registeret.

Vekt; 1165 kg med fører

Modell; 1990

Km stand; ca. 193 000.

Drivverk; 5 + revers girt manuell girkasse, fremhjultrekk

 

Utstyr;

- Servostyring (hydraulisk med separat kjøler)

- Midtarmlene bak

- Hengerfeste

- Elektrisk takluke, godkjent av vegvesenet, notert i vognkort

- Hella Nor Compact tusenmeter langlys, nye 2006, verdi 1600,-

- Ettermontert turteller

- Sommerdekk(på aluminiumsfelg) og vinterdekk (på original felg), ekstra originalfelger følger med. totalt 10 felger følger med. Sitter nå ganske dårlige sommerdekk på sommer felgene, men dersom du avtaler et eventuellt salg på

- Stereo anlegg av typen Sony xplodd, verdi ca. 2000,- nytt forrige sommer

- Høytallere av typen Sony xplodd, verdi ca. 1500,- nye forrige vinter

- Diskanter fra Kenwood, verdi ca. 500, ganske gamle, men de fungere fint

- Blått diodelys innvendig, nye i år, verdi 500,-

- (Sub og forsterker fra Coustic og Boss med gullbelagte kabler, kan følge med dersom ønskelig, tillegg i pris; 5000,- kr.)

- EU - godkjent

- Originalt tåkelys

- 1/2 år gamle setetrekk

- Oppvarmede seter forran, både passasjer og fører

- Vindusviskere både framme og bak, og dertilhørende spyle dyser fremme og bak(!), bilen har også lykespylere fremme

 

Ting som er gjort med bilen innen de to årene jeg har hatt bilen;

- Innstalert stereo anlegget som beskrevet over

- Byttet registerreim og dertilhørende strammehjul, bilen er kjørt 20 000 etter byttet

- Byttet vannpumpe og termostat

- Byttet ALLE reimer i motoren ( reg. reim, serovreim og viftereim)

- Begge bakdemperne er byttet

- Halve bilen har ny lakk

- Understellsbehandlet med tectyl fibermasse

- Sandblåste hjulbuer

- Montert to stk. tusenmeterlys

- ALT som angår bremser er sjekket og byttet ut, dette innebærer at fremme er bremseklosser byttet, bak er bremseband byttet, alle bremserør bakover er bytte ut i nye kvalitetsrør. Sandblåste bremsetromler bak.

- Byttet motorolje hver 8000 km, byttet kjølevæske, byttet bremsevæske, byttet servovæske

- Byttet tennplugger

- Bytte vindusviskere fremme

- Rustbehandlet begge kanaler. (Hjulbuer og kanaler er absulutt helt rustfrie)

- Montert Crystall Blue pærer forran, 30 % medre lys

 

Pris ~15000

 

Lurt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Motoren er som sagt en 1,6 l med toyota spesifikasjon 4A-FE. Motoren var da den kom veldig moderne og ble brukt uforandret i toyota biler opp til 1994. Kombinasjonen 16 ventiler og elektronisk innsprøytning skaper lavt forbruk og stor driftsikkerhet, samt en veldig kjapp motor som er rask og smidig og drar på hele registeret.

8161378[/snapback]

 

Protip: Motoren står i nyere biler enn 94 også, har denne motoren i min Corolla 4WD stasjonsvogn fra 95, og har vel vært brukt etter der også.

 

Angående kjapp og smidig så høres det ut som du har fått fortalt en litt pyntet fortelling. Motoren er helt allright, men ikke noe mer. Den drar ikke spesielt godt, og å kjøre den stort under 1700 rpm så rister det og bråker fælt.

 

Allikevel skal det sies, min bil/motor har gått over 325 000 km, og har ikke opplevd noen store problemer. Har en blåst toppakning nå, men den blir skiftet så snart jeg får kommet meg i en garasje.

 

Uansett, er ingen racer av en motor. :)

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...