Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan lager man eksternt skrivebord?

Anbefalte innlegg

altså hvordan lager man det!? (jeg kjører XP PRO, vet at det IKKE går med home. men har PRO).

så, hvordan gjør jeg det? :)

og hvilken port routern må jeg åpne? : )

har en Speedtouch 546T2.

takker

Endret av leinaddd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er hos naboen og skal prøve å logge meg på eksternt skrivebord på min pc. og hva skal stå i Domene og i datamaskin navn? vi har åpnet porter på både min og hannes ruter. og brannmuren er av på begge pc'n.

post-124321-1174074530_thumb.jpg

Endret av leinaddd
Lenke til kommentar

Min erfaring er at du ikke trenger å tenke på det feltet. Regner med du ikke kjører domene på LANet ditt hjemme.

Dersom du ikke skal koble opp ofte er det bare å trykke "Alternativer <<" knappen og bare fylle inn IP. Du får mulighet å skrive brukernavn og pasord når du er tilkoblet PCen.

Edit:

Datamaskinnavn skal være den eksterne IPen til din PC. Dvs. den IPen som routeren din får fra ISP. Du kan bruke http://www.whatismyip.com/ fra PCen din for å se hvilken eksterne IP du har. Alternativt kan du logge på routeren din og lese av IPen der.

Du har mulighet å bruke en dynamisk dns som f.eks. http://www.no-ip.com/ slik at du slipper å gå rundt å huske på IPen hele tiden. Du finner god forklaring på hvordan det fungerer på nettsiden.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Min erfaring er at du ikke trenger å tenke på det feltet. Regner med du ikke kjører domene på LANet ditt hjemme.

Dersom du ikke skal koble opp ofte er det bare å trykke "Alternativer <<" knappen og bare fylle inn IP. Du får  mulighet å skrive brukernavn og pasord når du er tilkoblet PCen.

8170325[/snapback]

har prøvd men man må fylle de ut :S

Lenke til kommentar
Har lagt litt til på mitt forrige innlegg.. regnet ikke med at du skulle være på tråden så raskt.

Hva har du prøvd å fylle inn i de forskjellige feltene?

8170366[/snapback]

dette har jeg skrevet inn

har internet fra telenor. nyeste rutermodeme.

post-124321-1174075692_thumb.jpg

Endret av leinaddd
Lenke til kommentar

Når du logger på din maskin lokalt. Hva fyller du inn av påloggingsinfo?

Jeg regner med du bare bruker:

"brukernavn"

"passord"

Du skal logge på nøyaktig på samme måte som du vanligvis gjør. Det eneste som er anderledes er at du må koble til IPen din først.

Du sa i går at det fungerte. Hva gjorde du anderledes da? Brukte du en annen maskin på ditt eget LAN? I så fall skal du gjøre det samme når du sitter hos naboen, bare at du bytter ut maskinnavn med den eksterne IPen.

Lenke til kommentar
Når du logger på din maskin lokalt. Hva fyller du inn av påloggingsinfo?

Jeg regner med du bare bruker:

"brukernavn"

"passord"

Du skal logge på nøyaktig på samme måte som du vanligvis gjør. Det eneste som er anderledes er at du må koble til IPen din først.

Du sa i går at det fungerte. Hva gjorde du anderledes da? Brukte du en annen maskin på ditt eget LAN? I så fall skal du gjøre det samme når du sitter hos naboen, bare at du bytter ut maskinnavn med den eksterne IPen.

8170554[/snapback]

ja fungerte på LAN hjemnme ja. men ikke hos naboen. skal det være tomt domene da?

Lenke til kommentar
Prøv VNC, enkelt og greit gratis program  :thumbup:

8170456[/snapback]

hvordan funker det? må det være på begge pc'ne da?

8170477[/snapback]

Du starter en server på PCen du vil ha remote desktop på, så bruker du VNC Viewer til å logge på, du får opp en ip adresse når du starter serveren og bruker denne til å logge på med.

Lenke til kommentar

8170456[/snapback]

8170477[/snapback]

Du starter en server på PCen du vil ha remote desktop på, så bruker du VNC Viewer til å logge på, du får opp en ip adresse når du starter serveren og bruker denne til å logge på med.

8170679[/snapback]

MÅ programmet være på begge pc'n?

Lenke til kommentar

8170456[/snapback]

8170477[/snapback]

8170679[/snapback]

MÅ programmet være på begge pc'n?

8170702[/snapback]

ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...