Matsols Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei. Jeg skal gå til innkjøp av en ny MP3-spiller. Jeg ser da på Creative Zen Vision:M og iPod 30 GB. Jeg lurer på hva som vil være det beste valget? Jeg skal ikke se så forferdelig mye film, men vil ha muligheten til å kunne se en serie eller en film en gang i blant. Så skjerm er smått viktig. Jeg lurer også på om jeg bør vente på neste generasjon iPod? Noen som har hørt rykter om når denne er på vei? På forhånd takk, Mats Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Forskjellen på skjermen på iPoden og Vision:M er merkbar, men tror ikke at det er noe du bryr deg om hvis du ikke kjøper den primært med tanke på film. Om man ser bort fra skjermen, bør en tenke på: Tykkelse: Vision:M er nesten dobbelt så tykk som en iPod. Batteritid: Vision:M har fire timers batteritid ved video, iPod har to. Lydkvalitet: Vision:M er bedre enn en iPod, men det handler mest om en er kresen eller ikke. Utseende: Det er ikke til å komme fra at en Vision:M faktisk ser mindre solid og mer plastikk ut enn en iPod. De får begge like mye riper om du ikke kjøper et Invisible Shield/Best Skin Ever og setter på. Selv er jeg eier av en Vision:M, og må vel bare anbefale den. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Hvordan er vision M å ha i lomma? Ikke for å legge ut om klesstil, men jeg har kanskje litt trange bukser:p Hvordan er det med filoverføring på vision:m'en? Jeg bruker nå iTunes med min gamle iPod(som er gått i grava) og jeg synes det er helt perfekt. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Pleier ikke å være noe problem å ha den i lommen selv med litt trange bukser. Minijack-pluggen fra hodetelefonene kan likevel være litt plagsom om den er rett og ikke i vinkel. Filoverføring foregår via synkronisering med Windows Media Player (MTP) eller Creatives egen programvare, som består av et veileder for filoverføring, og en Windows Explorer-lignende løsning hvor man kan kopiere filene inn selv (drag and drop-aktig, men IKKE driverløs Plug and Play). Har ikke forsøkt selv, men jeg vet det er et jukeboks-program som kan synkronisere med Vision:M i tillegg til WMP, som minner om iTunes. Husker ikke hva det heter for øyeblikket, desverre. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) OK, takk. Pluggen på øreproppene mine er i vinkel, så det skal vel gå bra. Jeg tror nesten jeg må ta en tur innom Elkjøp for å sjekke ut denne spilleren. Har tidligere vært iPod-mann, og er rukket å bli glad i de. Synkronisering med Media Player er høyst uaktuelt, men dersom Creative har et eget drag and drop-aktig programvare, bør det ikke stå på filoverføring. Takk for hjelpa. Endret 16. mars 2007 av Matsols Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva om man ønsker video-out til en tv, hvilke av disse er best her? Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg vet at Vision:M har høyest oppløsning. Men ikke noe mer Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Antagelig Vision:M, noe som også har med formatstøtte å gjøre. En iPod trenger et enkelt bestemt format, Vision:M spiller bl.a. DivX, MPEG og WMV. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ingen overraskelse her men styr unna ipoden og gå for zvm, den er bedre på absolutt alle punkter unntatt tykkelse (personlig liker jeg ikke tynne spillere så for meg hadde ikke det vært noe negativt). Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Creative blir bestillt i morgen, mest sannsynlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå