Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Indikatorlys for nærlys, kobles ut?

gxi

Anbefalte innlegg

Jeg ser svært få biler hvor indikatorlyset for nærlys fungerer, selv om koblingsskjemaer og instruksjonsbøker sier at de skal fungere. Dette inkluderer min egen. Jeg har indikatorlys i panelet, og koblingsskjemaet fra Haynes sier at det skal være innkoblet. Er det vanlig at dette blir koblet ut når kjørelyskoblingen blir lagt inn? Blir det isåfall kuttet et sted, eller er det bare pæra som fjernes? Er det rett og slett bare at pæra ryker, og forrige eier ikke har giddet å bytte den? (er jo et styr å få opp etter hva jeg kan se)

Dette er bare et generelt spørsmål om hva som er vanlig angående dette lyset, ikke spesifikt min bil.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Indikator for nærlys?? Har jeg aldri sett. Alle biler har indikator for fjernlys, og noen har for parkeringslys (den som vises over).

Lenke til kommentar

Ok, da er det sikkert pæra, men jeg har ikke lyst til å skru opp hele panelet bare for å finne ut hvilken type pære jeg skal ha. Er dette noe standardgreier?

Jeg kunne gjerne tenkt meg og hatt denne indikatoren i drift, fordi det er ikke for få ganger jeg har kjørt uten lys på bare fordi jeg har glemt å bytte fra parklys.

Lenke til kommentar
Indikatoren min lyser med dette tegnet uansett om den står på kjørelys eller parklys:

drl_light.jpg

8168059[/snapback]

Det er fordet det der er tegnet for parklys, og parklysa lyser samtidig med nær/fjernlys.

Min bil (Cit. BX) har indikatorer for park, nær og fjern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...