Ohny Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei Er det noen her som har veldig gode skills i java, og som er villig til å hjelpe meg? Lenke til kommentar
___ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 HeiEr det noen her som har veldig gode skills i java, og som er villig til å hjelpe meg? 8160859[/snapback] Intensjonen til dette forumet er vel ganske klar, her kan du stille Java-relaterte spørsmål, og få hjelp hvis det er noe du ikke får til. Personlig stiller jeg noen minimumskrav for i det hele tatt å hjelpe, nemlig at den som ber om hjelp i det minste viser litt interesse og ihvertfall har _prøvd_ å få til oppgaven. Klipp-og-lim direkte fra oppgavetekster er ikke populært. Hilsen Werner Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 En annen ting er vel at hvis du vil at noen skal hjelpe deg, må du nesten si hva det er du trenger hjelp til. Ørjan... Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 tusen takk for svar, jeg måtte først høre om folk var villig før jeg legger ut oppgaven. jeg fikk litt til idag, skal bare prøve ekstra til, og hvis jeg står fast igjen, så legger jeg den ut, er det greit? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det skal du få lov til Du kan godt bevege deg litt mer i retningen å-være-frampå, du står ikke i fare for å være brautende Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Nå står jeg fast, er det noen her som er villig til å hjelpe, så kan jeg sende PM Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Om eg var deg, så trur eg eg ville lagt ut problemet på forumet, då er det lettare for folk å hjelpe deg! Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) hvordan legger jeg ut filer på forumet? det er stort sett kobling mot database og GUI som jeg ikke får til Endret 20. mars 2007 av Ohny Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 import java.sql.*; import java.util.Vector; import db.KobleTilDB; public class DatabaseHandler { // nødvendige attributter public DatabaseHandler(String bruker, String passord) { // etablering av kontakt med databasen // instansiering av nødvendige statements } public Vector<Cd> hentArtist(String artist) { // henter alle album av en bestemt artist og // returnerer disse i en Vector } public Vector<Cd> hentAlle() { // henter alle album // returnerer disse i en Vector } public void leggTilRad(Cd cd) { // setter en rad inn i databasetabellen // med data fra objektet referert av parameteren } public void slettRad(int id) { // sletter en rad i databasetabellen // med id lik parameterveriden } public void endreRad(Cd cd) { // endrer en rad i databasetabellen // med data fra objektet referert av parameteren } public void avslutt() { // lukker forbindelsen til databasen } } Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 import javax.swing.*; import java.awt.*; import java.awt.event.*; import java.util.Arrays; import java.util.Collections; import java.util.Vector; public class Gui extends JFrame implements ActionListener { private JButton btnLeggTil, btnSlett, btnEndre, btnVis, btnAvslutt; // andre nødvendige attributter public Gui(String bruker, String passord){ super("Cdliste"); setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); add(new JLabel("Registrerte album"),BorderLayout.NORTH); add(new KnappePanel(),BorderLayout.SOUTH); // intansiering av andre komponenter // og videre oppsett av GUI setSize(500,200); setVisible(true); } public void actionPerformed(ActionEvent e){ // handlinger for du ulike knappene } private class KnappePanel extends JPanel{ public KnappePanel(){ setLayout(new GridLayout(1, 6)); btnLeggTil = new JButton("Legg til"); btnSlett = new JButton("Slett"); btnEndre = new JButton("Endre"); btnVis = new JButton("Vis"); btnAvslutt = new JButton("Avslutt"); add(btnAvslutt); add(btnLeggTil); add(btnSlett); add(btnEndre); add(btnVis); btnLeggTil.addActionListener(Gui.this); btnSlett.addActionListener(Gui.this); btnEndre.addActionListener(Gui.this); btnVis.addActionListener(Gui.this); btnAvslutt.addActionListener(Gui.this); } } } Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) jeg vil anbefale å bruke "pastebin"(google it). eller du kan bruke taggen Endret 21. mars 2007 av South_Bridge Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) import javax.swing.*; import java.awt.*; import java.awt.event.*; import java.util.Arrays; import java.util.Collections; import java.util.Vector; public class Gui extends JFrame implements ActionListener { private JButton btnLeggTil, btnSlett, btnEndre, btnVis, btnAvslutt; // andre nødvendige attributter public Gui(String bruker, String passord){ super("Cdliste"); setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); add(new JLabel("Registrerte album"),BorderLayout.NORTH); add(new KnappePanel(),BorderLayout.SOUTH); // intansiering av andre komponenter // og videre oppsett av GUI setSize(500,200); setVisible(true); } public void actionPerformed(ActionEvent e){ // handlinger for du ulike knappene } private class KnappePanel extends JPanel{ public KnappePanel(){ setLayout(new GridLayout(1, 6)); btnLeggTil = new JButton("Legg til"); btnSlett = new JButton("Slett"); btnEndre = new JButton("Endre"); btnVis = new JButton("Vis"); btnAvslutt = new JButton("Avslutt"); add(btnAvslutt); add(btnLeggTil); add(btnSlett); add(btnEndre); add(btnVis); btnLeggTil.addActionListener(Gui.this); btnSlett.addActionListener(Gui.this); btnEndre.addActionListener(Gui.this); btnVis.addActionListener(Gui.this); btnAvslutt.addActionListener(Gui.this); } } } sånn ? Endret 21. mars 2007 av Ohny Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 jeg får feil på import _db_.KobleTilDB; (eclipse) Lenke til kommentar
___ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Helt siden du kom hit og spurte om hjelp så synes jeg du har skapt fryktelig mye unødvendig trafikk på dette forumet. Du poster meldinger som bare består av uformattert kode, og kommer med spørsmålene i andre meldinger. Det blir fryktelig rotete dette, og er bare til irritasjon. Vil du ha hjelp bør du begynne å poste litt mer strukturert. Jeg foreslår at du leser noen meldinger på dette forumet, for å se hvordan folk flest poster, før du i det hele tatt foretar deg noe mer. Werner Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 da skal jeg la vær å skrive noe mer på denne tråden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 *automatisk svar* Da ser vi oss ferdige med denne diskusjonen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg