benbeni89 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei! Lurte på om det er mulig å unlucke (låse opp) en Nokia N73 ? Eller er det BARE operatøren om kan gjøre dette? (Telenor) Er jo svindyrt!! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Dette kan du enkelt jøre selv. Installere NNS (Nemesis Service Suite) på data maskinen. Forandre så produktkoden til telefonen til kodene til en ulåst telefon. Så tar du en oppdatering fra Nokia PC-suitte. Da skal du ha en ulåst telefonen. Alt du trenger er usb-kabelen som fulgte med telefonen. Det er mulig at du mister garantien da;) Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Dette gjør du ikke enkelt selv nei (ihvertfall ikke med NSS)... Jeg har forandret produktkode på min, og jeg har fortsatt operatørlåst telefon. Så hvor Navitas87 tar dette fra vet ikke jeg... Forandring av produktkode fjerner ikke operatørlåsen med andre ord. Hverken unlock.no, eller unlockshop.no klarer å fjerne op.lås på S60 3rd edition ennå... Så operatøren er nok eneste løsning foreløpig desverre... Endret 15. mars 2007 av N73_user Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det går IKKE an å fjerne operatørsperren på Nokia n-serie. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Dette gjør du ikke enkelt selv nei (ihvertfall ikke med NSS)...Jeg har forandret produktkode på min, og jeg har fortsatt operatørlåst telefon. Så hvor Navitas87 tar dette fra vet ikke jeg... Forandring av produktkode fjerner ikke operatørlåsen med andre ord. Hverken unlock.no, eller unlockshop.no klarer å fjerne op.lås på S60 3rd edition ennå... Så operatøren er nok eneste løsning foreløpig desverre... 8161130[/snapback] Ok. Men det står bare på esken at den er låst til Telenor. Satt inn et telenor som-kort som jeg ikke bruker lenger. Det er kontantkort. Det funket. Men funker alle abo. som er telenor? Tenker å bestille Djuice Allstar.. EDIT: Ser nå at det står på esken: Valgfritt fakturert abo. fra telenor med unntak av.. Også står det flere, bla. Djuice Allstar. Betyr det at jeg ikke kan ha det på den da? Endret 15. mars 2007 av benbeni Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Alle Telenor SIM-kort vil fungere ja... Svar på edit: Da kan du ikke bruke Djuice på denne telefonen nei. Endret 15. mars 2007 av N73_user Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Hva er det disse reklamerer for da? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=96...pos=14&tot=4722 Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det ser ut som de reklamerer for fjerning av operatørlås, men stiller da spørsmålstegn til hvor seriøst dette er? Jeg hadde ikke stolt på dette, men... Har sett på flere nettsider som har spesialisert seg på fjerning av operatørlås, både i Sverige og Danmark, men heller ikke disse klarer ut med Nokia N70, N80, N73, etc. ennå... Det eneste de kan tilby er: -"Unbranding". D.v.s. å fjerne operatøroppsett, f.eks. Entry på Telenor. (Dette gjør du ved å bytte produktkode, som Navitas87 refererte til i tidligere post...) -Nullstille sikkerhetskode/låsekode. -Bytte språk. -Oppdatere telefonen. Endret 15. mars 2007 av N73_user Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Det ser ut som de reklamerer for fjerning av operatørlås, men stiller da spørsmålstegn til hvor seriøst dette er?Jeg hadde ikke stolt på dette, men... Har sett på flere nettsider som har spesialisert seg på fjerning av operatørlås, både i Sverige og Danmark, men heller ikke disse klarer ut med Nokia N70, N80, N73, etc. ennå... Det eneste de kan tilby er: -"Unbranding". D.v.s. å fjerne operatøroppsett, f.eks. Entry på Telenor. (Dette gjør du ved å bytte produktkode, som Navitas87 refererte til i tidligere post...) -Nullstille sikkerhetskode/låsekode. -Bytte språk. -Oppdatere telefonen. 8163076[/snapback] Ok. Daså.. Dritt å!! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei! Lurte på om det er mulig å unlucke (låse opp) en Nokia N73 ? Eller er det BARE operatøren om kan gjøre dette? (Telenor) Er jo svindyrt!! 8160810[/snapback] www.unlock.no er en meget seriøs side. Sjekk denne linken for å lese om problemet med å låse opp BB5 telefoner: http://forum.unlock.no/index.php?s=&showtopic=8607 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Hei! Lurte på om det er mulig å unlucke (låse opp) en Nokia N73 ? Eller er det BARE operatøren om kan gjøre dette? (Telenor) Er jo svindyrt!! 8160810[/snapback] www.unlock.no er en meget seriøs side. Sjekk denne linken for å lese om problemet med å låse opp BB5 telefoner: http://forum.unlock.no/index.php?s=&showtopic=8607 8174461[/snapback] Fikk koden av telenor gratis nå Lenke til kommentar
µT. Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 For dere som har en vanlig Nokia (Ikke symbian altså) kan unlocke nokia telefoner gratis herfra: http://www.gsm-service.no/index.php?side=nokiaunlock Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Mitt abb går ut med NetCom om en mnd idag (heldig vis), da hadde jeg tenkt til å skifte til Telenor. Vet ikke om telefonen er sperret, har ikke prøvd med Telenor osv SIM-kort i den. Men si at den er sperret, er det da umulig å få fjernet sperren? Det har jo gått et år siden jeg kjøpte telefonen.. Lenke til kommentar
diamant Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Mitt abb går ut med NetCom om en mnd idag (heldig vis), da hadde jeg tenkt til å skifte til Telenor. Vet ikke om telefonen er sperret, har ikke prøvd med Telenor osv SIM-kort i den. Men si at den er sperret, er det da umulig å få fjernet sperren? Det har jo gått et år siden jeg kjøpte telefonen.. 8188420[/snapback] det går det jeg gjorde det selv når jeg hadde telenor abo. gjorde det via telenor sine nettsider går sikkert også på netcom sine hjemmesider Lenke til kommentar
µT. Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Mitt abb går ut med NetCom om en mnd idag (heldig vis), da hadde jeg tenkt til å skifte til Telenor. Vet ikke om telefonen er sperret, har ikke prøvd med Telenor osv SIM-kort i den. Men si at den er sperret, er det da umulig å få fjernet sperren? Det har jo gått et år siden jeg kjøpte telefonen.. 8188420[/snapback] det går det jeg gjorde det selv når jeg hadde telenor abo. gjorde det via telenor sine nettsider går sikkert også på netcom sine hjemmesider 8188573[/snapback] Her er Netcom's side: https://netcom.no/kundeservice/koder.html Lenke til kommentar
cubastar Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 For dere som har en vanlig Nokia (Ikke symbian altså) kan unlocke nokia telefoner gratis herfra: http://www.gsm-service.no/index.php?side=nokiaunlock 8187914[/snapback] Telenor gjør dette GRAtis! Selv om bindingstiden akkurat har begynt. Har gjort dette på 3 telefoner nå. Blandt annet n93 Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Takk. Prøvde et søk der, men de fant ikke IMEI-nummeret. Så da er den sikkert ikke låst Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Deltaservice på tlf 982 22 090 Endret 19. mars 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
geethk17 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei venn Jeg hadde også samme modell Jeg prøvde låse koder herMin lenke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå