Gå til innhold

Bruke 2 PSU?

Anbefalte innlegg

hei.

For en stund siden så jeg en guide om hvordan man kan bruke 2 PSU er i samme maskin. Der sto det blandt annet at man kunn trengte å kortslutte 2 "spisse" av PSU kabelen som går til hovedkortet (gjelder den andre PSU'en som skal monteres).

Er det noen her som vet nøyaktig hvilket hul det er som skal kortsluttes?

Om noen har noen andre bedre ideer så blir jeg glad for og høre.

Takker for alle svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grønn og svart kortsluttes så starter strømforsyninga. Kjørte det systemet ei gang da jeg hadde utrolig mange disker.

Edit:

Setter du en liten ledning mellom de to hullene kan du slå av og på strømforsyninga med brytern bak på den.

Endret av eskhyo
Lenke til kommentar
Grønn og svart kortsluttes så starter strømforsyninga. Kjørte det systemet ei gang da jeg hadde utrolig mange disker.

Edit:

Setter du en liten ledning mellom de to hullene kan du slå av og på strømforsyninga med brytern bak på den.

8160683[/snapback]

sorry, men kunne du vise meg det på et bilde elns?

Det er en del svarte ledninger o.s.v.

PS: jeg har en 20 Pin kabel, ikke 24.

Lenke til kommentar

Du kan legge inn et rele som styre tilkoblingen mellom den grønne og den svarte.

Styrestrømmen i fra feks. 5V eller 12 V (alt atter hva releet trenger) fra den orginale PSU-en. Da starter Psu-ene sammen når du trykker på knappen ;)

Lenke til kommentar

Jeg takker for all hjelp jeg fikk her. Skal bruke guiden som jeg fikk her til å utføre dette.

Men hvorfor har noen PSU 24 pin kabel og noen 20 pinn?

På hovedkortet mitt er det 24 pinn, men jeg har bare 20 pinn på PSU'en.

Endret av RimArt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...