Drittsekken Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg har en mic som følgte med en PC en gang. Tenkte jeg skulle forsøke å kople den til min Behringer mini mikser. Dette går ikke, det kommer ikke lyd annet enn når jeg plugger den direkte i PC'ens mic inngang. Mic'en har en 3,5mm stereo jack, jeg har forsøkt å kople den til en stereo inngang uten at det kommer lyd i noen av kanalene. Hva er det som er forskjellen på denne PC' mic'en og en vanlig mic? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 PC-micen er en kondensatormic. Det er ikke "vanlige" micer Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Selvsagt er det ingen regel at pc- mikrofoner er kondensatormicer. Uansett burde de virke i en mikser, hvis de fungerer på en pc. Hvor mange ringer er det på pluggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva er det som er forskjellen på denne PC' mic'en og en vanlig mic? At pc mikken ikke kan brukes til en drit... Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Vil bare si at dette er ikke en jeg skal bruke, jeg er bare nyskjerrig på hvorfor det ikke fungerer. Pluggen på micen er som en standart stereo mini jack (3,5mm), altså tip, ring og skjerm. Hva som er tilkoplet inni vet jeg ikke. Jeg har koplet den til en splitter (tatt ut tip og ring til separate innganger i mikseren), men ingen av disse gir noe signal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 sikker på at den fungerer? har du pre-amp? Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ja, jeg er sikker på at den fungerer. Har tatt opp diverse barne sang (om man kan kalle det sang) når den er direkte koplet til PC. Jeg kopler den til mic inngangen på mikseren. På moc inngangen er det ekstra gain kontroll, regner med at det er pre-amp her, tar jeg feil da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 hvis du har koblet den til en xlr inngang så er det mest sannsynelig en pre-amp.. hvilken mixer er det snakk om? Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Eurorack MX 602A. Jeg kopler til jack tilkoplingen for kanal 1 (har både XLR og jack) som er "Mic 1". Ser nå at det står "Line 1" ved siden av denne jacken, kan jo da tyde på at jack tilkoplingen ikke har pre-amp. Er ikke det sansylig? Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ifølge manualen ser det ut som om begge tilkoplingene har pre-amp, men at line er dempet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå