Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

norton ghost 2003 og missing os?!(løst)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg satt nettopp og skulle lage et iso bilde av to harddisker(en fysisk i to partisjoner) C: og D: så jeg fyrte opp norton og sa at jeg ville lagre et "bilde innpå min eksterne..

men det som hendte etterpå var at norton sa at de skulle starte\restarte og det gjorde jeg.. maskina avslutta og bios kom opp som vanlig... jeg fortsetter bootinga men SÅ kommer det opp et tekststykke i dos som jeg aldri hadde forventa eneste jeg får opp er at jeg ikke har noe os! direkte sitat fra skjerm..:missing operating system.. wtf har skjedd?!

dette er en hastesak!

jeg trenger virkelig hjelp fra dere meget kompetente brukere av hw.no her...

takker for evt. svar \Daniel

jeg synes og huske at disken inni er en toshiba et eller annet.. den eksterne er en western digital mybook essential edition dette er en laptop fra fujitsu-siemens det er en lifebook c1110

PS!: jeg bruker norton ghost versjon 2003 build 775 (står på cd)

ang. posting så tror jeg dette er det mest egnede stedet og poste siden det er feil med os,bios e.l jeg kan noe om data men ikke så alt for mye.. sp hvis jeg driter meg ut så gjerne rett meg..

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken Ghost er det du har brukt? Er det en som starter i Windows og så gjør jobben i DOS?

I såfall modifiserer den partisjonstabellen, så hvis den ikke avslutter på riktig måte så får du slikt resultat.

TestDisk skal kunne rette opp partisjonstabellen. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

8162088[/snapback]

nå må jeg nesten si tusen takk for den hjelpen du kommer med*drar og oppdaterer førstepost* jeg bruker norton ghost 2003 build 775 synes jeg og huske..

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Bruker Ghost 2003 selv, men kjører den kun fra floppy. Da kan slikt aldri skje.

8163405[/snapback]

min kjøres direkte fra en vanlig cd som ble levert med pcen min.. jeg bestemte meg for og for første gang ta i bruk detteher pga at jeg har en disk på 250gig(nevnt i førstepost merke o.l) og jeg liker muligheten ghost gir til og restore en hel maskin med et image..

jeg kjører fra en bootable cd og trodde det var nok men slik er det ikke... dette er veldig synd for jeg har masse musikk,bilder,filmer m.m

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

jeg dro det lengste strået og reinstallerte windoz kanskje 5 ganger for en SKIKKELIG installasjon! først fikk jeg dualboot på en non-existing partisjon! eneste jeg gjorde var og slette 2 partisjoner med systemfiler m.m for så og opprette 2 noe og det neste som skjer er en dualboot! det skurrer litt syns jeg... men nå sitter jeg på en fullt operativ maskin igjen:D takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...