Gå til innhold

– Pengene ligger i onlinespill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det er så forbannet enkelt å få tak i en kopi så har de seg selv å takke. Lar du døra di stå åpen mens du reiser på ferie, er det mulig du kommer hjem til tomt hus. Spillene er låst med en kode, men hva om nøkkelen din var enkelt tilgjengelig på nett? Da hadde du skifta lås!

8203204[/snapback]

 

Tenk litt før du skriver da mann, tror du ikke spillutgiverne/utgiverne gjør alt de kan for å stoppe nettopp dette? Dette er jo nettopp hva denne artikkelen handler om, Funcom satser online (MMO) som gjør piratkopiering vanskligere.

Lenke til kommentar
Tenk litt før du skriver da mann, tror du ikke spillutgiverne/utgiverne gjør alt de kan for å stoppe nettopp dette? Dette er jo nettopp hva denne artikkelen handler om, Funcom satser online (MMO) som gjør piratkopiering vanskligere.

8203818[/snapback]

 

Det er jo umulig! Når spillet er onlinebasert, altså at du må betale penger for å spille, så er det jo plenty umulig å spille spillet på den "piratbaserte" måten :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Her står det at det ble lastet ned 200.000 eksemplarere av drømmefall før det var i butikkene. Hvor har de tallene fra tro?

8203466[/snapback]

Hvis de klarte å måle det så burde de klart å stoppe det også.

 

Men min personlige mening er at antallet nedlastinger av akkurat Drømmefall ikke påvirker nevneverdig, siden de som laster ned i 97% av tilfellene ikke er de samme som de som ville funnet på å kjøpe akkurat det spillet.

 

Og hadde det blitt lastet ned så mye som det.... så syns jeg det burde blitt snakket mer om også.

 

Alle snakket om Doom 3, men om Drømmefall hørte jeg bare noen jenter som lurte på å kjøpe det, ikke en eneste person som har innrømt å ha spilt det engang.

Lenke til kommentar
Hvis de klarte å måle det så burde de klart å stoppe det også.

 

Det blir det samme som å seie at om politiet klarer å måle kriminalitet, så burde dei klare å stoppe kriminalitet.

 

Men min personlige mening er at antallet nedlastinger av akkurat Drømmefall ikke påvirker nevneverdig, siden de som laster ned i 97% av tilfellene ikke er de samme som de som ville funnet på å kjøpe akkurat det spillet.

 

Korleis klarte du å måle dette tallet da?

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

 

Veksten kan like gjerne forklares med lettere tilgang på billige konsoller. :shrug:

Og dette er et gap som stadig vil vokse. Før var PC en definitivt overlegen plattform, men nå har konsoller begynt å kunne konkurrere i ytelse, i tillegg til at de blir billigere !

 

Et gap som vokser? Konsoller blir stadig likere PC, både i pris og andre ting. Snart er det ingen forskjell utenom at man låses mye mer på konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Veksten kan like gjerne forklares med lettere tilgang på billige konsoller. :shrug:

Og dette er et gap som stadig vil vokse. Før var PC en definitivt overlegen plattform, men nå har konsoller begynt å kunne konkurrere i ytelse, i tillegg til at de blir billigere !

 

Et gap som vokser? Konsoller blir stadig likere PC, både i pris og andre ting. Snart er det ingen forskjell utenom at man låses mye mer på konsoll.

 

AtW

8204880[/snapback]

Gapet mellom antall som spiller konsoll kontra PC. Ikke forskjellen mellom PC & konsoll ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

 

Veksten kan like gjerne forklares med lettere tilgang på billige konsoller. :shrug:

Og dette er et gap som stadig vil vokse. Før var PC en definitivt overlegen plattform, men nå har konsoller begynt å kunne konkurrere i ytelse, i tillegg til at de blir billigere !

 

Et gap som vokser? Konsoller blir stadig likere PC, både i pris og andre ting. Snart er det ingen forskjell utenom at man låses mye mer på konsoll.

 

AtW

8204880[/snapback]

Gapet mellom antall som spiller konsoll kontra PC. Ikke forskjellen mellom PC & konsoll ytelsesmessig.

8205169[/snapback]

Ja, ok, det var ikke så lett å skjønne, når du nevnte ytelse, pris o.l i innlegget ditt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Korleis klarte du å måle dette tallet da?

 

En måte å måle dette på, er å oppsøke en kjent svensk torrentside og se hvor mange det er som har lastet ned spillet der. Tar man det tallet og ganger med f.eks. 5 (et ganske forsiktig tall), får man et anslag på hvor mange som har lastet ned spillet på torrentsider alene.

 

Hvorfor stopper de det ikke? Mange, mange har forsøkt å stoppe torrentsidene rundt om kring. I USA har de klart det, siden de store distribusjonsselskapene jo eier lovgiverne, men i Europa har man fremdeles en såpass liberal lovgiving der man ikke kan dømme torrentsider for noe, da de uansett ikke deler ut filene til allmennheten, de gir bare veibeskrivelse for pakkene.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...