kentiver Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har en tv pc som er koblet til et Linksys A.point. Kabeln er ca 1 meter. 3 meter unna så har jeg bærbar pcen min, som jeg bruker til det meste, ofte så overfører jeg filer mellom pcene, har satt opp ftp server på tv pcen og er koblet til med ftp client fra bærbarpcen. Når jeg kopierer (samme hvilken vei), så får jeg dårlig fart, trådløstnettverket er på 54mbit, men når jeg kopierer får jeg mellom 600 og 1000kb\sek. Er ikke det litt vel dårlig? Har prøvd å bytte kanal. Er ikke noe forstyrelse imellom pcene. Får dårlig fart når jeg kopierer vanlig uten ftp også Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Du bør oppnå minst 10Mbit (1,2MB) med en slik forbindelse og overføring av en stor fil. Sjekk at begge har 11g og at innstillingen i routeren støtter 11g. Lenke til kommentar
svinty2 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 har et spørsmål selv her, har som oftest grei signalstyrke (54mb), men når signalet først detter ned under 11mbs går det aldri opp igjen og over dette. Så jeg ender alltid med å deaktivere også aktivere trådløs kortet på pcen. Noen som vet hva dette kan skyldes og om det går an å gjøre slik at det kan stige automatisk selv om det detter ned på "b" standarden... Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Ja syns jeg burde få bedre fart. Joa acesspointet støtter det Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Ingen som har noen tips hvorfor jeg får så dårlig fart? Ligger på ca 600kb\sek, er jo 54mbit nettverk, skal jo iallefall burde få 4-5mb\sek Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ingen som har noen tips hvorfor jeg får så dårlig fart? Ligger på ca 600kb\sek, er jo 54mbit nettverk, skal jo iallefall burde få 4-5mb\sek 8550735[/snapback] Hvordan er signalstyrken? Om du har svakt signal får du dårlig hastighet. Er hastigheten stabil, eller varierer den mye? Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Varierer mellom 48mbit og 30mbit. Nei farten holder seg ganske stabil under kopieringen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Prøv å skifte kanal, er ikke sjelden at f.eks trådløse telefoner eller andre wlan forstyrrer signalet, skift minst 3 kanaler unna den du bruker nå da kanalene overlapper. Endret 7. mai 2007 av PerUlv2 Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har meget god dekning og ingen trådløse telefoner i nærheten, allikevel tar overføring via WLan drepende lang tid. Har prøvd forskjellige routere, aksesspunkt og pc`er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå