Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig fart på trådløst

Anbefalte innlegg

Har en tv pc som er koblet til et Linksys A.point. Kabeln er ca 1 meter. 3 meter unna så har jeg bærbar pcen min, som jeg bruker til det meste, ofte så overfører jeg filer mellom pcene, har satt opp ftp server på tv pcen og er koblet til med ftp client fra bærbarpcen.

Når jeg kopierer (samme hvilken vei), så får jeg dårlig fart, trådløstnettverket er på 54mbit, men når jeg kopierer får jeg mellom 600 og 1000kb\sek. Er ikke det litt vel dårlig? Har prøvd å bytte kanal. Er ikke noe forstyrelse imellom pcene.

Får dårlig fart når jeg kopierer vanlig uten ftp også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har et spørsmål selv her, har som oftest grei signalstyrke (54mb), men når signalet først detter ned under 11mbs går det aldri opp igjen og over dette. Så jeg ender alltid med å deaktivere også aktivere trådløs kortet på pcen.

Noen som vet hva dette kan skyldes og om det går an å gjøre slik at det kan stige automatisk selv om det detter ned på "b" standarden...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ingen som har noen tips hvorfor jeg får så dårlig fart? Ligger på ca 600kb\sek, er jo 54mbit nettverk, skal jo iallefall burde få 4-5mb\sek

8550735[/snapback]

Hvordan er signalstyrken? Om du har svakt signal får du dårlig hastighet. Er hastigheten stabil, eller varierer den mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...