Gå til innhold

hvilket OS er best

PTRN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hva du skal bruke det til.. Har hørt mye fint om Windows 2000, men det fungerer ikke spesielt godt til spilling. Jeg kjører window s98 og er fornøyd med det innteil videre. Det fungrer fint til det jeg skal bruke det til. Kanskje ikke det mest stabile OS'et men det fungerer fint. Har også hørt mye fint om Linux, mange folk som sier at en skal holde seg borte fra MicroSoft, men men... Forteller bare om mine erfaringer... bare ikke kjør Windows 95 :sad: det er ikke helt bra.. Kjører Win 95 på internett Pc'en min :sad: hehe.. Ikke spesielt bra nei..

Lenke til kommentar

W2k Pro er riktig svar ja.

Jeg har kjørt w2k siden januar uten formatering (noe som var utenkelig for meg når jeg kjørte 9x system). Det avhenger noe av hva du bruker maskinen til, men W2k skal være bra til alle slags oppgaver.

Jeg bruker maskinen min til bla.:

-Spill (krever noe raskere maskinvare enn 9x, men likevel bra.

-DivX (codec & decode)

-Tv-kort

-DVD

Jeg tror jeg kan telle på én hånd de programmer som ikke har gått på W2k.

PS. Viktig: Husk oppdaterte drivere!!! Det er viktig i 9x også, men min erfaring er at det er "mer viktig" i W2k

Lenke til kommentar

Hvis jeg får billetter så er jeg vekk. Skulle dit ifjor, men så ble jeg syk. KJIPT !!! Sånn går det.

For å si hvilket os som er best står valget mellom w2k og xp. Begge er veldig stabile, og fungerer optimalt. Jeg har xp nå, og jeg storkoser meg. (Det virker ut som om PC-en gjør oxo) :grin:

[ Denne Melding var redigert av: SintBrus på 2001-12-22 23:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjører Win2k Pro på begge maskinene mine, og det går utrolig bra. Bare 3 programmer/spill hittil som ikke har fungert (Commandos 1, Grand Prix Legends og en eldre Nero InCD-utgave. Det kan nevnes at den nyeste InCD-versjonen støtter 2k fullt ut).

Sats på Win2k Pro :wink:

--

Papirpose

Lenke til kommentar

har kjørt win2k sp2 noen måneder nå og jeg stortrives

aldri fått blåskjerm eller liknende.....

det at noen spill ikke funker, er fordi de er så gamle.... noen kan du laste ned patcher til.... helt ærlig så tror jeg ikke at disse spillene funker bedre i xp.... og at det er flere patcher til win2k er jo en selvfølge.... ikke tro at ms lager et perfekt operativsystem..... har jo allerede kommet en sp til xp, har det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...