PTRN Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 jeg har tenkt på nytt OS nå.... jeg har ikke tenkt å kjøpe WinXP (dette på grunn av dårlige rykter og erfaringer fra andre) men har vurdert W2k... Hvilket OS er egentlig best? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Det kommer vel litt an på hva du skal bruke det til.. Har hørt mye fint om Windows 2000, men det fungerer ikke spesielt godt til spilling. Jeg kjører window s98 og er fornøyd med det innteil videre. Det fungrer fint til det jeg skal bruke det til. Kanskje ikke det mest stabile OS'et men det fungerer fint. Har også hørt mye fint om Linux, mange folk som sier at en skal holde seg borte fra MicroSoft, men men... Forteller bare om mine erfaringer... bare ikke kjør Windows 95 :sad: det er ikke helt bra.. Kjører Win 95 på internett Pc'en min :sad: hehe.. Ikke spesielt bra nei.. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 tenkte meg egentlig det ja.... WinXP er vel mer "newbie"....jeg føler ikke at jeg er newbie ...... det blir nok W2k pro Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 W2k Pro er riktig svar ja. Jeg har kjørt w2k siden januar uten formatering (noe som var utenkelig for meg når jeg kjørte 9x system). Det avhenger noe av hva du bruker maskinen til, men W2k skal være bra til alle slags oppgaver. Jeg bruker maskinen min til bla.: -Spill (krever noe raskere maskinvare enn 9x, men likevel bra. -DivX (codec & decode) -Tv-kort -DVD Jeg tror jeg kan telle på én hånd de programmer som ikke har gått på W2k. PS. Viktig: Husk oppdaterte drivere!!! Det er viktig i 9x også, men min erfaring er at det er "mer viktig" i W2k Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 jeg håper du skal oppgradere før du legger inn win2000... windows xp er ikke "newbie". det "barnslige" utsene kan forandres på, det kan settes sånn at det ser ut som win2000. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 jeg skal oppgrader før TG-O2. Dit skal jeg, det blir j**** digg. Noen flere som skal til TG-02 eller? Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Hvis jeg får billetter så er jeg vekk. Skulle dit ifjor, men så ble jeg syk. KJIPT !!! Sånn går det. For å si hvilket os som er best står valget mellom w2k og xp. Begge er veldig stabile, og fungerer optimalt. Jeg har xp nå, og jeg storkoser meg. (Det virker ut som om PC-en gjør oxo) [ Denne Melding var redigert av: SintBrus på 2001-12-22 23:01 ] Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 det er mest "bugfix" til W2k så det blir nok ikke WinXP...... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Windows XP er ikke modent nåkk til å brukes nu. Det er derriomt w2k. De fleste store sikkerhetshull og bugs er fjernet. SP3 er vistnok rett rundt hjørnet. Kanskje vi alle får SP3 i julegave av M$? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Jeg kjører Win2k Pro på begge maskinene mine, og det går utrolig bra. Bare 3 programmer/spill hittil som ikke har fungert (Commandos 1, Grand Prix Legends og en eldre Nero InCD-utgave. Det kan nevnes at den nyeste InCD-versjonen støtter 2k fullt ut). Sats på Win2k Pro :wink: -- Papirpose Lenke til kommentar
Colin Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Windows 2000 funker faktisk helt fint til spilling. Har brukt det nå siden det kom ut, og har ikke hatt et eneste problem. Anbefales. Pål Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Jeg bruker bare win2kSP2 og ejg har ingenting negativt å si om det. Funker jævli bra til spilling faktisk, har et geforce2pro med detonator 23.11. har aldri hatt alvorlige klikk, imotsettning til win98 (boss) og Winxp(barnehagemateriale). Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 har kjørt win2k sp2 noen måneder nå og jeg stortrives aldri fått blåskjerm eller liknende..... det at noen spill ikke funker, er fordi de er så gamle.... noen kan du laste ned patcher til.... helt ærlig så tror jeg ikke at disse spillene funker bedre i xp.... og at det er flere patcher til win2k er jo en selvfølge.... ikke tro at ms lager et perfekt operativsystem..... har jo allerede kommet en sp til xp, har det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå