Gå til innhold

It-avisen tar kaka igjen,angående ps3 strømforbruk

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp.

8161959[/snapback]

Point is, det er dårlig journalistikk.

8162007[/snapback]

Jeg tror ikke at det er DET som er det verste med den artikkelen. Det virker mer som om det verste er at den handler om PS3. Og det viser til noe negativt om konsollen.

8162145[/snapback]

Du får tro hva du vil, men trolling kan du gjøre på PM om du vil. Har du noe du vil si angående denne tråden får du gjøre det, men hold deg innenfor tema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vi skal bare regne med, og samtidig akseptere at disse sidene driver på slik? Mulig det, men jeg synes i værtfall at vi av å til kan få litt fokus på disse tingene slik at folk skjønner hvordan sidene holder på, og derfor kanskje holder seg borte fra sider som itavisen.

@Norse360: Helt enig angående podcasten deres :p makkverk

Ikke bli sint for trollekommentaren ;)

8162033[/snapback]

Du er overdramatisk. Det er bare å velge å ikke lese dem, hvem bryr seg om uvitende sjeler leser en artikkel på ITavisen og tar det for god fisk? Så lenge du veit bedre er det vel ikke no å hisse seg opp for. La oss ta noen eksempel. Mange leser Se & Hør og syns dette bladet er kjempegreier, jeg veit hvor gjennomsyra elendig og sladrete og full i usannheter dette bladet er så jeg velger å ikke lese det. Skal jeg sette ut på et tokt for å få folk til å slutte å lese Se & Hør? Nei la idioter være idioter og vær litt mer trygg på det en selv vet så trenger man ikke hisse seg opp over slike bagateller.

8162126[/snapback]

Fordi itavisen stadig vekk brukes som kilde!

8162173[/snapback]

Når skjedde dette sist?

Lenke til kommentar

Faktisk er jeg enig med Mgs her, ITavisen burde ikke skrevet slikt uten å undersøke kildene sine. PS3 eller ei, ITavisen driver med feilaktig informasjon og "klipp og lim" journalistikk, noe som ikke hører hjemme noen plasser.

PS3 bruker mer eller mindre et samme som X360 av strøm, så da har det lite for seg med en artikkel som er så feilaktig som Itavisens sin artikkel er.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke det som er poenget i det hele tatt?

Hvis du leser gjennom tråden her så vil du se at det handler om itavisens utrolig dårlige jounalistikk.

8162170[/snapback]

Mulig noen mener det ja. Men det er sikkert noen som også er på gråten fordi noen her i verden kan være så grusomme at de sier noe negativt om en svart boks.

Lenke til kommentar

Hvis du leser gjennom tråden her så vil du se at det handler om itavisens utrolig dårlige jounalistikk.

8162170[/snapback]

Noe som sikkert er en aktuell og spennende sak å ta opp, i bokbadet, eller i et forum som omhandler vær varsom plakater, medienes makt og feilskjær. Men en generell kritikk av journalistikken til de forskjelleige avisene i landet synes jeg passe svært lite inn i et spillkonsoll forum. Men, som det heter; as you were...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er for mye å forlange at kommersielle nettaviser har et vist snev av journalistisk integritet.

Og det er vi forbrukere som må stille disse kravene til de aktuelle medier.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Takk for støtten Bear, og dere andre. Og til Amored, tror du virkelig at jeg sitter å gråter over dette? Greit nok at jeg kan være meget pro sony av å til, men det er mest for moro. Har rapportert deg for dine flotte off topic innlegg som ikke gjør annet enn å prøve å sverte meg.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Er helt enig med MGS her. Selvfølgelig skal man være kritisk til det man leser, men itavisen blir faktisk lest av mange folk og er en kjent nettavis. Derfor er det dumt av dem å ikke sjekke kildene sine. Og det er enda dummere å ikke rette opp artikkelen når det blir påvist en feil

Lenke til kommentar
Takk for støtten Bear, og dere andre. Og til Armored, tror du virkelig at jeg sitter å gråter over dette? Greit nok at jeg kan være meget pro sony av å til, men det er mest for moro. Har rapportert deg for dine flotte off topic innlegg som ikke gjør annet enn å prøve å sverte meg.

8162299[/snapback]

Så fint :!: Litt trist at jeg aldri har kritisert deg personlig :cry:

Lenke til kommentar

8162170[/snapback]

Noe som sikkert er en aktuell og spennende sak å ta opp, i bokbadet, eller i et forum som omhandler vær varsom plakater, medienes makt og feilskjær. Men en generell kritikk av journalistikken til de forskjelleige avisene i landet synes jeg passe svært lite inn i et spillkonsoll forum. Men, som det heter; as you were...

8162221[/snapback]

Nå er vel halve poenget er at det ikke er alle forskjellige aviser her ilandet som blir dratt frem. Det er DENNE ene avisen som omtaler en spillkonsoll. Og siden vi er et spillkonsollforum så må vel det kunne omtales? Eller?

Om VG hadde uttalt seg like feil, med like dårlig kildekritikk (det har også skjedd), så hadde vi også reagert. Hvorfor må dette tolkes som om en über-Sony-fan faktisk har tatt seg nær av dette og må forsvare dette fullt ut?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Takk for støtten Bear, og dere andre. Og til Armored, tror du virkelig at jeg sitter å gråter over dette? Greit nok at jeg kan være meget pro sony av å til, men det er mest for moro. Har rapportert deg for dine flotte off topic innlegg som ikke gjør annet enn å prøve å sverte meg.

8162299[/snapback]

8162324[/snapback]

Uansett så er innleggene dine unødvendige og off topic. Om du synes ditt og datt om hvem som gråter over dette, og om det verste med artikkelen er at den er negativ mot ps3 er uinteressant.

Lenke til kommentar

8162299[/snapback]

8162324[/snapback]

Uansett så er innleggene dine unødvendige og off topic. Om du synes ditt og datt om hvem som gråter over dette, og om det verste med artikkelen er at den er negativ mot ps3 er uinteressant.

8162348[/snapback]

Greit. Da får du rapportere de andre som sier noe som er off-topic da.

Lenke til kommentar
Hvorfor må dette tolkes som om en über-Sony-fan faktisk har tatt seg nær av dette og må forsvare dette fullt ut?

8162332[/snapback]

:!: Nei, si det. Det er nok bare en tilfeldighet...

8162394[/snapback]

Det finnes ikke tilfeldigheter.. Bare illusjonen av tilfeldigheter :)

Lenke til kommentar

Synes jeg ser en diskusjon om noen månder:

"Fy F PS3 bruker masse strøm, ufattelig hvor mye strøm den bruker"

Så kommer svar:

"Har du noen kilder"

Og så kommer linken til ITavisens side. Og da har man det gående.

Lenke til kommentar

Syns nå det er helt greit at MGS tar opp denne saken, han har jo helt rett. Kilden de viser til er helt feil, og det motsatte har blitt bevist med andre kilder.

Da er det ikke så stor sinnet av andre brukere å hakke løs på han og lure på hva slags "onde" motiver han har siden han er pro Sony.

Edit: Bear ser ikke ut som vi må vente noen månder

Dyrt å kjøpe ps3 og dyrt og bruke ps3

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Du er overdramatisk. Det er bare å velge å ikke lese dem, hvem bryr seg om uvitende sjeler leser en artikkel på ITavisen og tar det for god fisk? Så lenge du veit bedre er det vel ikke no å hisse seg opp for. La oss ta noen eksempel. Mange leser Se & Hør og syns dette bladet er kjempegreier, jeg veit hvor gjennomsyra elendig og sladrete og full i usannheter dette bladet er så jeg velger å ikke lese det. Skal jeg sette ut på et tokt for å få folk til å slutte å lese Se & Hør? Nei la idioter være idioter og vær litt mer trygg på det en selv vet så trenger man ikke hisse seg opp over slike bagateller.

8162126[/snapback]

Det er vel egentlig allment kjent at se og hør er "gjennomsyra elendig og sladrete og full av usannheter", men det er langt i fra kjent at det ITavisen skriver faktisk ikke alltid er sant. Jeg vet om mange som leser det og tar det for god fisk som om det skulle stått i et leksikon.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...