Swoofah Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Se på denne oversikten sust-it har laget. Det er de som er kilden til artikkelen til itavisen. Tydelig at de ikke har peiling! 8161658[/snapback] Nå har ikke jeg så veldig mye peiling angående den listen, men har du noe som motbeviser den? Det er liksom greit å vite hva DIN kilde er, når du sier at den listen er helt på jordet. Nei, jeg sier ikke det for å være jævlig! Og det er absolutt ikke ment som direkte kritikk til deg, Mgs 8161712[/snapback] Det den listen gjør er vel å liste opp maks for de forskjellige strømforsyningene, og det de også baserer seg på vistnok.. Vi vet vel alle at dette ikke er konstant load.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Hva strømforsyning kan gi av strøm har ingenting å si på strømforbruket. Jeg kan ha en 1000 watts strømforsyning i pc'en, mens at den kun bruker 100 watt idle og 150 watt på load. Og som testene har vist så runner ps3 såvidt 200 watt under maks load. Da er det "litt" feil å si at ps3 bruker 380 watt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Vi unngår å gjengi fulle navn når vi siterer mailkontakt. Brukeren har sensurert seg selv, og det skal man også gjøre for motparten. Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nok en gang har ei pakke bokstavkjeks eksplodert, og blitt til en artikkel på ITavisen.no Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hvem pokker bryr seg om hva ITAvisen mener eller skriver om noe som helst? De er IT-utgaven av Se & Hør, og jobben deres later til å være å oversette ting de finner på Digg eller andre steder. De kan godt ryke og reise. [EDIT: Nok en gang har ei pakke bokstavkjeks eksplodert, og blitt til en artikkel på ITavisen.no 8161944[/snapback] Det der er skremmende spot-on. Det hører til sjeldenhetene at ITavisen har klart å publisere en artikkel som ikke inneholder skrivefeil eller grove gramatiske feil.] Endret 15. mars 2007 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 @Tci: denne tråden er ikke om ps3 bruker 1 watt - 2 watt eller 2 megawatt, den er om itavisen's dårlige vane til å spre om seg med utrolige mengder FUD. At noe av dette har truffet Ps3 i det siste er helt sant, men det er utrolig mye annet rart de har kommet med også. 8161014[/snapback] Hva så om ITavisen har dårlig kildekritikk? Det er en "avis", de ønsker å lage debatt. Denne typer saker lager nettopp litt oppstyr, som du selv er offer for. Tror du skal roe deg litt ned og komme med på jorden igjen. Dette er ingenting å bli sint eller irritert over. Du velger selv å besøke ITavisen, hva med å heller slutte å besøke siden slik som jeg har gjort for lenge siden. ITavisen er en elendig avis, de siste årene har kvaliteten gått rett i dass. Det er Norges svar på theinquire. Ser en artikkel på nettet, kopierer inneholdet, oversetter med Babelfish og setter sitt navn på artiklen. Nettsider sprer FUD hver dag, det er bare å velge bort disse og heller stikke til bedre nettsider. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp. 8161959[/snapback] Point is, det er dårlig journalistikk. Endret 15. mars 2007 av Synthm Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp. 8161959[/snapback] Norse360, Norse360, Norse360... Har du ikke lest tråden, eller er det noe av det jeg har skrevet som du ikke skjønner? Dette er ikke første gangen itavisen kommer med tull som dette, forskjellen er bare at denne gangen fant jeg ut at nok var nok og trengte å lufte dette her på forumet. Itavisen har kommet med slike artikler for ps3, xbox 360 og en rekke andre produkter. Og det som går igjen i alle artiklene deres er: null kildekritikk, elendig engelsk forståelse, null teknisk innsikt osv osv. Så kan du slutte å trolle, Norse360? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 @Tci: denne tråden er ikke om ps3 bruker 1 watt - 2 watt eller 2 megawatt, den er om itavisen's dårlige vane til å spre om seg med utrolige mengder FUD. At noe av dette har truffet Ps3 i det siste er helt sant, men det er utrolig mye annet rart de har kommet med også. 8161014[/snapback] Hva så om ITavisen har dårlig kildekritikk? Det er en "avis", de ønsker å lage debatt. Denne typer saker lager nettopp litt oppstyr, som du selv er offer for. Tror du skal roe deg litt ned og komme med på jorden igjen. Dette er ingenting å bli sint eller irritert over. Du velger selv å besøke ITavisen, hva med å heller slutte å besøke siden slik som jeg har gjort for lenge siden. ITavisen er en elendig avis, de siste årene har kvaliteten gått rett i dass. Det er Norges svar på theinquire. Ser en artikkel på nettet, kopierer inneholdet, oversetter med Babelfish og setter sitt navn på artiklen. Nettsider sprer FUD hver dag, det er bare å velge bort disse og heller stikke til bedre nettsider. 8162002[/snapback] Så en av deres video podcasts (eller hva man kaller det) for en stund siden og det var rett og slett pinlig. Fikk nesten vondt på vegne av de innvolverte Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) @Tci: denne tråden er ikke om ps3 bruker 1 watt - 2 watt eller 2 megawatt, den er om itavisen's dårlige vane til å spre om seg med utrolige mengder FUD. At noe av dette har truffet Ps3 i det siste er helt sant, men det er utrolig mye annet rart de har kommet med også. 8161014[/snapback] Hva så om ITavisen har dårlig kildekritikk? Det er en "avis", de ønsker å lage debatt. Denne typer saker lager nettopp litt oppstyr, som du selv er offer for. Tror du skal roe deg litt ned og komme med på jorden igjen. Dette er ingenting å bli sint eller irritert over. Du velger selv å besøke ITavisen, hva med å heller slutte å besøke siden slik som jeg har gjort for lenge siden. ITavisen er en elendig avis, de siste årene har kvaliteten gått rett i dass. Det er Norges svar på theinquire. Ser en artikkel på nettet, kopierer inneholdet, oversetter med Babelfish og setter sitt navn på artiklen. Nettsider sprer FUD hver dag, det er bare å velge bort disse og heller stikke til bedre nettsider. 8162002[/snapback] Så vi skal bare regne med, og samtidig akseptere at disse sidene driver på slik? Mulig det, men jeg synes i værtfall at vi av å til kan få litt fokus på disse tingene slik at folk skjønner hvordan sidene holder på, og derfor kanskje holder seg borte fra sider som itavisen. @Norse360: Helt enig angående podcasten deres makkverk Ikke bli sint for trollekommentaren Endret 15. mars 2007 av Mgs Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp. 8161959[/snapback] Norse360, Norse360, Norse360... Har du ikke lest tråden, eller er det noe av det jeg har skrevet som du ikke skjønner? Dette er ikke første gangen itavisen kommer med tull som dette, forskjellen er bare at denne gangen fant jeg ut at nok var nok og trengte å lufte dette her på forumet. Itavisen har kommet med slike artikler for ps3, xbox 360 og en rekke andre produkter. Og det som går igjen i alle artiklene deres er: null kildekritikk, elendig engelsk forståelse, null teknisk innsikt osv osv. Så kan du slutte å trolle, Norse360? 8162011[/snapback] Nei. Du har sikkert edle hensikter, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det er så viktig å "ta et oppgjør" med de. Beste man kan gjøre er å ignorere de og ikke gi de oppmerksomhet Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Så vi skal bare regne med, og samtidig akseptere at disse sidene driver på slik? 8162033[/snapback] Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at du skal kunne se selv om sider er seriøse eller ikke. Du kan bare se på noen få artikler på ITavisen og se at alt er kopiert omtrent direkte fra andre journalister. Det er ikke bare ITavisen som skal drive kildekritikk. Ikke ta alt på nettet som "god fisk". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Nettopp TCI, det er jo nettopp det jeg vil ha fram her. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nettopp TCI, det er jo nettopp det jeg vil ha fram her. 8162082[/snapback] Fint, da er vi stort sett enige. Uansett ser jeg ikke grunnen til å lage oppstyr rundt det Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 For å informere brukere her hvordan itavisen, og mange andre medier holder på. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Så vi skal bare regne med, og samtidig akseptere at disse sidene driver på slik? Mulig det, men jeg synes i værtfall at vi av å til kan få litt fokus på disse tingene slik at folk skjønner hvordan sidene holder på, og derfor kanskje holder seg borte fra sider som itavisen. @Norse360: Helt enig angående podcasten deres makkverk Ikke bli sint for trollekommentaren 8162033[/snapback] Du er overdramatisk. Det er bare å velge å ikke lese dem, hvem bryr seg om uvitende sjeler leser en artikkel på ITavisen og tar det for god fisk? Så lenge du veit bedre er det vel ikke no å hisse seg opp for. La oss ta noen eksempel. Mange leser Se & Hør og syns dette bladet er kjempegreier, jeg veit hvor gjennomsyra elendig og sladrete og full i usannheter dette bladet er så jeg velger å ikke lese det. Skal jeg sette ut på et tokt for å få folk til å slutte å lese Se & Hør? Nei la idioter være idioter og vær litt mer trygg på det en selv vet så trenger man ikke hisse seg opp over slike bagateller. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen lar seg opprøre av noe som står på ITavisen. Men er man fast bestemt på å forsvare Sony sin ære, må man kanskje kjempe hver eneste lille kamp. 8161959[/snapback] Point is, det er dårlig journalistikk. 8162007[/snapback] Jeg tror ikke at det er DET som er det verste med den artikkelen. Det virker mer som om det verste er at den handler om PS3. Og det viser til noe negativt om konsollen. Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Er vel egentlig ikke det som er poenget i det hele tatt? Hvis du leser gjennom tråden her så vil du se at det handler om itavisens utrolig dårlige jounalistikk. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Så vi skal bare regne med, og samtidig akseptere at disse sidene driver på slik? Mulig det, men jeg synes i værtfall at vi av å til kan få litt fokus på disse tingene slik at folk skjønner hvordan sidene holder på, og derfor kanskje holder seg borte fra sider som itavisen. @Norse360: Helt enig angående podcasten deres makkverk Ikke bli sint for trollekommentaren 8162033[/snapback] Du er overdramatisk. Det er bare å velge å ikke lese dem, hvem bryr seg om uvitende sjeler leser en artikkel på ITavisen og tar det for god fisk? Så lenge du veit bedre er det vel ikke no å hisse seg opp for. La oss ta noen eksempel. Mange leser Se & Hør og syns dette bladet er kjempegreier, jeg veit hvor gjennomsyra elendig og sladrete og full i usannheter dette bladet er så jeg velger å ikke lese det. Skal jeg sette ut på et tokt for å få folk til å slutte å lese Se & Hør? Nei la idioter være idioter og vær litt mer trygg på det en selv vet så trenger man ikke hisse seg opp over slike bagateller. 8162126[/snapback] Fordi itavisen stadig vekk brukes som kilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå