Gå til innhold

It-avisen tar kaka igjen,angående ps3 strømforbruk

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Ingen som vil at de skal fordufte. Men vi ønsker at de skal ta nyhetene de skriver litt mer seriøst. 50 % av det de skriver er usannheter og bullshit. Og det gjelder ikke bare ps3. Så slutt å trolle Amored. Denne tråden har ingenting med anti ps3 å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itavisen blir liksom litt IT verdenens svar på Se og Hør. Da Xbox 360 ble lansert greide de å si at den ikke fikk HD grafikk fordi den ikke hadde innebygget HD DVD spiller.

Alle nettsteder kommer med feil, men IT avisen gjør en del rare ting for å få overskrifter som de vet folk vil klikke på.

Lenke til kommentar

Så ITavisen skal få skylden for alt sammen, når de selv bare har tatt saken fra et annet nettsted? Det er jo logisk...

Hva så som PS3 bruker dobbelt så mye eller ikke? Blir den dårligere av den grunn? Skal man angripe noe, så angrip den som laget testet.

Uansett er strømforbruk noe som er under debatt for tiden. Forvent ikke annet enn at slikt vil dukke opp på nettet hele tiden. Skjønner egentlig ikke hva som er galt med slike artikler heller for å være ærlig. Har jo ingenting å si for folk stort sett.

Lenke til kommentar

Nei, ingen som hadde brydd seg om dette var første gangen itavisen hadde linket til en elendig artikkel. Dette skjer jo nesten daglig!! Derfor diskuterer vi dette. Det er opp til itavisen å sjekke deres kilder før at de lager en artikkel.

Lenke til kommentar
Hva er FUD? :hmm:

8160218[/snapback]

Fear Uncertainty Doubt = Frykt Usikkerhet Tvil

Et navn på en måte å drive negativ markedsføring på. En fremmer sitt eget produkt ved å svekke konkurentenes omdømme. En skaper frykt usikkerhet og tvil hos kunder og potensielle kunder av konkurenten ved å spre rykter om konkurentens sikkerhetsproblemer, juridiske problemer, teknisk utilstrekkelighet, manglende evne til å følge opp support, osv osv. Ofte gjøres dette gjennom plantede "nyhetssaker" hos diverse medier med lav kildebevisthet, finansiering av "forskningsinstitusjoner", søksmål etc. Målet er å skremme kunder til å kjøpe ditt produkt, ikke fordi det er bedre, men fordi det "føles tryggest". (Jmfr. det gamle munnhellet "Nobody ever gets fired for buying IBM" - Hold deg til det trygge, så er du trygg.)

Et godt eksempel på en FUD-kampanje er hvordan Microsoft gjennom å backe SCO økonomisk har skapt frykt for at det å bruke Linux -og åpen kildekode generelt- kan føre til at du blir saksøkt.

Lenke til kommentar
Eneste jeg i grunnen la merke til i de mailene var at han var enig med Mgs, og at Mgs var frekk.

Tåpelig at du legger skylden på itavisen.

8160957[/snapback]

Han var enig? Om de var enige hadde de aldri laget den artikkelen. Og det uinteressant om han er enig nå, som han har sett hva som faktisk gjelder angående strømforbruket til next gen konsoller. Poenget er at itavisen så å si aldri sjekker kilder eller fakta før at de lager artikler. Jeg frekk? Var aldri frekk, var bare ærlig.

@Tci: denne tråden er ikke om ps3 bruker 1 watt - 2 watt eller 2 megawatt, den er om itavisen's dårlige vane til å spre om seg med utrolige mengder FUD. At noe av dette har truffet Ps3 i det siste er helt sant, men det er utrolig mye annet rart de har kommet med også.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvor mye PS3'en bruker i strøm. Jeg har råd til å betale 14 kr per 5 timer spesielt når du får ganske mye igjen for det :)

Og når det gjelder Itavisen, så har jeg totalt mistet min respekt for dem for lenge siden, de har et useriøst forum og ikke objektive eller spesielt saklige artikler.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Så ITavisen skal få skylden for alt sammen, når de selv bare har tatt saken fra et annet nettsted? Det er jo logisk...

Itavisen bør være litt kritisk til kildene sine og drive litt research før de publiserer en artikkel. Noe de i det siste totalt ser ut til å droppe. Det gjelder uansett om artikkelen omhandler ps3, 360, wii, ferrarier eller mettemarits truser. (er sikkert ikke lenge til vi kan lese om det også i itavisen :) )

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal de fordufte? Fordi de skriver noe "stygt" om PS3?

8160843[/snapback]

Nei de skal fordufte fordi de i alle tilfeller kopierer nyhetene sine blindt uten å sjekke troverdighet.. Det er ubrukelig journalistikk. DERFOR skal de fordufte.

Lenke til kommentar
Itavisen blir liksom litt IT verdenens svar på Se og Hør. Da Xbox 360 ble lansert greide de å si at den ikke fikk HD grafikk fordi den ikke hadde innebygget HD DVD spiller.

8160920[/snapback]

:blink: Skreiv dei verkeleg det? :no: Teknisk inkompetanse mellom journalistar sluttar aldri å forbause meg...

Har endå ikkje heilt komt over Kotaku sin geniale artikkel om overgongen til 65nm Cell-brikker:

Not sure how that will effect quality. Japanese investors were happy by today's announcement as company shares rose 3 percent. But what do gamers in PAL regions think? Oh, right. They're pissed!

Neivel, det kunne kanskje vere ein tanke å UNDERSØKE kva dette hadde å seie for kvaliteten, då? :wallbash:

Kay

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg så veldig mye peiling angående den listen, men har du noe som motbeviser den? Det er liksom greit å vite hva DIN kilde er, når du sier at den listen er helt på jordet.

Nei, jeg sier ikke det for å være jævlig! Og det er absolutt ikke ment som direkte kritikk til deg, Mgs :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg så veldig mye peiling angående den listen, men har du noe som motbeviser den? Det er liksom greit å vite hva DIN kilde er, når du sier at den listen er helt på jordet.

Nei, jeg sier ikke det for å være jævlig! Og det er absolutt ikke ment som direkte kritikk til deg, Mgs :)

8161712[/snapback]

Tidligere Mgs tråd

I følge den linken bruker PS3 13W mer enn X360 i snitt, så dvs at kostnadene til X360 og PS3 i strøm blir mer eller mindre lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...