stigfjel Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 nok om det... tastaturet er er levedyktig, og det er andre dyre tastatur som dinovo også.. har faktisk vurdert det selv, men bruker bare laptop så det er litt dyrt å kjøpe for at det skal stå på kontoret og støve. og grunnen til å dvt kjøpe det er at det ligner på nettop laptop tastatur. 8171284[/snapback] Et tastatur som jeg er veldig fornøyd med, er det som er på min laptop (Dell Latitude D600). Denne bærbare maskinen har jeg brukt i ca 3 år, og tastaturet har overhodet ikke tapt seg. Godt utformet, og tastene er svært behagelige å skrive på. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 90 dolla for et tastatur du KUN kan bruke på et program (med mindre du ikke ser på tastene da). Og det var dyrere da jeg så på prisen. ? Du kan da fint bruke tastaturet til alle andre programmer du måtte ønske. Det eneste som er forskjellen, er at shortcuts til Pro Tools er skrevet med små bokstaver under/ved siden av de vanlige bokstavsymbolene, samt at grupper av redigeringsfunksjoner er samlet under forskjellige fargekoder. Det er ganske mange shortcuts å huske i hodet, så et slikt tastatur er et meget godt hjelpemiddel for en Pro Tools-operatør. 8171305[/snapback] Lurer på om du på død og liv VIL misforstå meg til tider! Jeg sa aldri at det var en dårlig investering, men om du bruker et slikt et og mange andre programmer med egne tastaturer, kan det fort vise seg at det ikke er så mye dyrere for et oled tastatur, men også mye enklere å ha med å gjøre en 4-5 andre tastatur. Angående dell tastatur, jeg har i9400 og tastaturet her er det desidert beste jeg har brukt, og det er derfor jeg vil evt kjøpe dinovo der tastene ligger flatt som på dette. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 En salig gjeng. Har de _enda_ ikke klart å lansere noe som ligner på et produkt? Nå har de kastet smådrops til oss i lang tid. På tide logitech tar opp saken her. (Som nevnt av tidligere poster) Nytteområde: For å ta over nisjeprodukter, fancy tastatur ("Ehy, look at me!"). Selv hadde jeg tatt opp programmering igjen og fått det til å flashe som et juletre når jeg fikk mail, osv. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lurer på om du på død og liv VIL misforstå meg til tider! Jeg sa aldri at det var en dårlig investering, men om du bruker et slikt et og mange andre programmer med egne tastaturer, kan det fort vise seg at det ikke er så mye dyrere for et oled tastatur, men også mye enklere å ha med å gjøre en 4-5 andre tastatur. Sånne fargekodede tastaturer er som regel lagd for "power-users" da, ikke for de som sitter hjemme med Adobe Premiere, Cubase og Lightwave og leker seg Tror det skal vanskelig forsvares økononisk å kjøpe et slikt OLED-tastatur på det grunnlaget, da det igrunn er få som er power-users på Avid Xpress, Final Cut og Pro Tools på én gang. Men litt show-off faktor, det har det absolutt. Jeg tror nok flere produsenter hiver seg på denne bølgen etterhvert, og at prisen vil bli noe mer spiselig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Uansett så blir det totalt feil å si at keytronic til 150kr er det eneste tastaturet som er verdt å kjøpe. 8170983[/snapback] Nå har disse tastaturene en tendens til å holde seg gode ganske lenge. Mitt forrige varte i over 7 år før jeg måtte bytte. Men jeg må si det er sørgelig at de nå har blitt vanskelige å oppdrive. 8171000[/snapback] Tastatur har andre egenskaper enn holdbarhet, tilkobling, lydnivå, skrivefølelse, taster. Keytroniv har høye taster, bråker, ps2 og ha ingen "ekstrataster" For mange er det dermed ikke et tastatur som har alt de trenger. Nå er jeg enig i at prisen for dette er ekstrem, men det gir ikke spesielt mening å si at et tastatur til 150 er "like bra", like bra for hvem? Deg kanskje, men ikke for alle andre. AtW Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har faktisk hatt dårlig erfaring med 150kroners keytronic... De gamle store keytronicsakene som hadde sånn beig farge ALLE pc'deler hadde før i tiden har derimot holdt i mange mange år, og de ser fremdeles ikke slitt ut, men disse kostet heller ikke 150kr (mer 400-500kr), og det gjør de nok heller ikke i dag om du får tak i dem. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Et tastatur som jeg er veldig fornøyd med, er det som er på min laptop (Dell Latitude D600). Denne bærbare maskinen har jeg brukt i ca 3 år, og tastaturet har overhodet ikke tapt seg. Godt utformet, og tastene er svært behagelige å skrive på. 8171470[/snapback] Eldre laptoptastatur virker til å være bedre enn nye. Har en 4år gammel acer laptop hvor jeg til og med har klart å tråkke på tastaturet, slikt at det er blitt buet nedover, men dette fungerer glimrende. Skal også nevnes at tastaturet blir flittig brukt til studier. Kjenner mange som har problemer med nyere laptoptastatur, spørs om ikke blårussen har vært frempå banen i litt mer enn de burde. Og annående keytronic tastatur til 150kr; både jeg og broren min hadde slike, anno 2000 tror jeg, og hos meg døde W tasten etter 2års bruk, og broren min mista A og enter etter 3år, så virker ikke som de er noe glad i mye gaming. Og litt mere on-topic; 1200$ høres litt sprøtt ut når de blant annet sier at det er flott til gaming, og de mest ivrige gamerene knapt ser på tastaturet Lenke til kommentar
magnus Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kan en utvikler spare 2 min om dagen med et slikt tastatur framfor vanlige er det jo et billig kjøp. Dere på 14-15 år husk at dere ikke er målgruppen for hardware som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå