Gå til innhold

Ikke noe OLED-tastatur enda

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt et helt enkelt KeyTronic tastatur i 7 år uten at det ble noe særlig dårligere. De er svært gode å skrive på, de holder lenge og det er ikke noe mikk med de tastaturene, det er et helt enkelt 104-tasters tastatur.

8162282[/snapback]

Man er fornøyd med det man har fordi man ikke har fått en smak av himmelen... :innocent:

Neida, det er sikkert bra, for all del. Men jeg kommer aldri til å klare å gå tilbake til et vanlig ikke-flatt tastatur i alle fall, og jeg har faktisk ikke prøvd noe tastatur som er bedre å skrive på enn Logitech DiNovo Edge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man er fornøyd med det man har fordi man ikke har fått en smak av himmelen... :innocent:

Jeg er fornøyd med det jeg har fordi det i mine øyne er det beste alternativet. Å bruke over 1000 kr på et tastatur er helt vanvittig og det samme som å kaste penger ut av vinduet. Legger heller de 1000 kr i kraftigere maskinvare, eller enda bedre: spare pengene.

Lenke til kommentar
Det står faktisk 1200 Dollar! Du kan hvertfall kjøpe 2 pc-er på denne prisen.

8163454[/snapback]

Makan til pengesløsing. Vent noen år, så blir dette sikkert helt standard på alle tastaturer. Men, det finnes idioter der ute som er villig til å punge ut.

Lenke til kommentar
De beste tastaturene er faktisk de som er billigst.

8162169[/snapback]

Jeg vil gjerne høre din argumentasjon for dette. :)

8162253[/snapback]

Jeg har brukt et helt enkelt KeyTronic tastatur i 7 år uten at det ble noe særlig dårligere. De er svært gode å skrive på, de holder lenge og det er ikke noe mikk med de tastaturene, det er et helt enkelt 104-tasters tastatur.

8162282[/snapback]

Jeg har et ibm "laptop"-tastatur med pekepinne og mouse-pad. Kostet ca. 1000,- og er verdt hver krone. Utrolig godt å skrive med, og digg å ha musen(e) så lett tilgjengelig! :) (Er blitt sinnsykt avhengig av den pekepinnen.)

Det eneste jeg har å utsette på det er at det mangler "windows-knapp". Som ekte geek så kan man ikke få for mange "meta-knapper".

Tror faktisk det er det tastaturet her:

https://prisguiden.no/product.php?productId=49093

Og når det gjelder dette led-tastaturet, så er jeg veldig fristet. Har vurdert å lære meg Dvorak lenge, men har ikke orket å ta skrittet fullt ut pga problemer det skaper om noen skal bruke maskina mi. Med et slikt tastatur er det lett å bytte layout visuelt også :)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

off nei de gamle greiene ekke best vettu:p

eller kansje hvis du bare sjekker mailen da....

de som spiller gå for logitech g15 :)

spiller du wow er det sinnsykt chill samme greia i cs og bf

go for it...

det går for 700 kroner:d

Lenke til kommentar

G15 er ikke spesielt bra mener jeg men. Det er ALTFOR langt mellom tastene, og de har heller ikke god respons. Liker mye heller tastatur alla slik det er på bærbare. Nå skal det også sies at jeg har sverget til microsoft tastatur og heller logitech mus. Har aldri vært noe fan av logitech tastatur.

Lenke til kommentar
Å bruke over 1000 kr på et tastatur er helt vanvittig og det samme som å kaste penger ut av vinduet. Legger heller de 1000 kr i kraftigere maskinvare, eller enda bedre: spare pengene.

8163398[/snapback]

Det kommer helt an på hvem man er. Jeg er student og skriver til daglig ofte mellom 1000 og 2000 ord. Da er det helt nødvendig med et tastatur som er godt å skrive på. Dette tastaturet lever faktisk opp til den delen av reklamen, det er rett og slett en nytelse å skrive på det. Jeg skriver faktisk mer nå enn før bare på grunn av dette. Jeg fikk ofte vondt i håndleddene før, det får jeg aldri nå.

Jeg fikk det i julepresang, men hadde jeg skulle kjøpt det selv, så hadde det vært verdt hver eneste krone. Mousepad er genialt, og er greit for å avlaste musehånden ved mindre oppgaver (les: ikke spilling).

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har å utsette på det er at det mangler "windows-knapp". Som ekte geek så kan man ikke få for mange "meta-knapper".

8163593[/snapback]

Hehe, IBM var litt etter der ja :)

Husker for 1.5 år siden, så hadde Lenovo akkurat tatt over laptopene til IBM.

De prøvde å overtale meg til å kjøpe en Lenovo - nå hadde laptopen deres fått en Windws-tast! Dette var en verdensnyhet!

Dessuten hadde de nå WS-skjerm!! Helt utrolig..

Dette kommer de et par, tre år etter konkurrentene.

Er det rart det går dårlig med IBM blant oss vanlige konsumenter..

Nei, IBM bør holde seg til det de kan.

Litt off-topic her bare :p

Forøvrig, så synes jeg faktisk ikke prisen var så forferdelig. 1200$ delt på 104 taster. Under 10 dollar tasten :)

Lenke til kommentar
Har vurdert å lære meg Dvorak lenge, men har ikke orket å ta skrittet fullt ut pga problemer det skaper om noen skal bruke maskina mi.

Den sommeren jeg var sivilarbeider på Kunstakademiet og alle studentene var borte tenkte jeg at det var et bra tidspunkt å lære seg Dvorak på. Jeg pilket av tastene, satte de på sin nye plass og installerte norsk Dvorak-layout.

Det jeg ikke hadde regnet med er at det var fysisk vondt å prøve å skrive på noen annen måte enn den touch-bastarden jeg brukte fra før! Det hjalp heller ikke at Dvorak-layouten er såpass smart at alle de mest brukte tegnene ligger på midtlinja, dvs. der du holder fingrene dine i utgangspunktet og dekker over tegnene :)

Det kan være en idé å kjøpe slike små bokstavklistremerker og sette på fronten av tastene i læringsperioden?

Lenke til kommentar

Fett tastatur.. får bare håpe prisen synker etterhvert.. Sier seg selv at det ikke blir billig med et slikt tastatur, men 1200$ ble litt vel drøyt for min del (og sikkert for de fleste andre også). Går firmaet bra, og disse blir masseprodusert, så ser man nok priser nede i 2000kr om noen år kanskje.

Jeg tror Dvorak er håpløst for pc-brukere som kan touch... Touch er så innarbeidet at det vil ta lang tid å få like god effektivitet med Dvorka. Det har ikke med hva som er best, men hva man er opplært til. Det kan derimot være ok for folk som aldri har lært seg touch.

For meg som har skrevet touch i 11-12år, så er det liten vits å bytte. Ligger på 400-500t/min uten noe særlig feil. Jeg tviler på at jeg vil klare det med Dvorak på en god stund. Men om noen vitenskapelig kommer fram til at dvorak vil doble effektiveteten i forhold til standard (med en god touchmetode), så må jeg nok vurdere et bytte.. men jeg tror fordelen først og fremst ligger for de som ikke vet hvor tastene er fra før.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med det jeg har fordi det i mine øyne er det beste alternativet. Å bruke over 1000 kr på et tastatur er helt vanvittig og det samme som å kaste penger ut av vinduet. Legger heller de 1000 kr i kraftigere maskinvare, eller enda bedre: spare pengene.

8163398[/snapback]

Det kalles prioritering. Husk at det finnes folk som syns at å betale 2000 for et skjermkort er det samme som å være hjernedød.

Folk som kjøper slikt tastutur, har allerede gått lei søppeltastaturene som finnes. Dvs, når man allerede har alt, så kjøper man Optimus.

Lenke til kommentar

Minner veldig om den 160 GB flashdisken som nettopp kom, genialt produkt, men altfor dyrt. Men beviser jo helt klart at dette blir tilgjengelig i fremtiden.

Det med bare en touchscreen virker ihvertfall merkelig for meg, tror det blir vanskelig å skrive uten motstand.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Det kalles prioritering. Husk at det finnes folk som syns at å betale 2000 for et skjermkort er det samme som å være hjernedød.

Folk som kjøper slikt tastutur, har allerede gått lei søppeltastaturene som finnes. Dvs, når man allerede har alt, så kjøper man Optimus.

8166803[/snapback]

Det er mer forståelig hvis man legger 2000 i et skjermkort hvis man skal spille. Et tastatur er et tastatur, og da virker det meningsløst i å legge flere tusen kroner i et tastatur hvor et til 150 gjør samme nytten.

Lenke til kommentar

8166803[/snapback]

Det er mer forståelig hvis man legger 2000 i et skjermkort hvis man skal spille. Et tastatur er et tastatur, og da virker det meningsløst i å legge flere tusen kroner i et tastatur hvor et til 150 gjør samme nytten.

8167640[/snapback]

Om et tastatur til 150kr gjør samme nytten går på personlige preferanser.. Noen synes også at en vanlig 15" skjerm gjør samme nytten som et 3-skjermsoppsett til 20K, men jeg har likevel brukt noen månedslønninger på det, enda andre klarer seg uten. Så 2000 for et tastatur man virkelig vil ha er ikke all verden... Folk bruker 50K for å få tv'n/prosjektoren de vil ha, så hvorfor ikke et par tusen til tastatur? 9000kr derimot blir litt for veldig spesielt interesserte. Men har man pengene og vil prøve ut ny teknologi, så.. hvorfor ikke..

Lenke til kommentar

8166803[/snapback]

8167640[/snapback]

hmm, så det gir mening å bruke 2000kr på noe du kun "invisterer" for underholdningens skyld, men det gir ikke mening å bruke 8000kr som er inntjent i løpet av få uker grunnet økt effektivitet? Det finnes marked for dette der ute, men det er selvsagt ikke for gud og hverman. Alt som slippes av "kule" dataprodukter er ikke myntet på gamere..... heldig vis.

Lenke til kommentar
hmm, så det gir mening å bruke 2000kr på noe du kun "invisterer" for underholdningens skyld, men det gir ikke mening å bruke 8000kr som er inntjent i løpet av få uker grunnet økt effektivitet? Det finnes marked for dette der ute, men det er selvsagt ikke for gud og hverman. Alt som slippes av "kule" dataprodukter er ikke myntet på gamere..... heldig vis.

8167799[/snapback]

Man kan være like effektiv på et 150 krones tastatur som et tastatur til 8000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...