stigfjel Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Med mindre designerne har vært litt forutseende vil nok dette være noe som primært er laget for Windows... 8160042[/snapback] Skal funke til "alle" OS så vidt jeg har lest, dvs Mac, linux og Windows. Konfigurerbarheten til knappene trenger man riktignok et program for, så kan være at man på linux bare får vanlig tastatur f.eks. 8160508[/snapback] Det var det jeg mente. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Vel, i følge VG Nett er både pris (9100,-) og releasedato spikret.. 8159985[/snapback] Når jeg først fikk snusen på tastaturet i fjor en gang så var lanseringsdato spikret innenfor 2006. Altså skal man ta lanseringsdatoer med en smule salt. Forøvrig kan man jo titte på optimus mini for å se hvordan teknologien fungerer, det får man kjøpt den dag i dag, og ca 1000 (som jeg tror prisen ligger på) er litt høy for 3 taster, men jeg har vurdert det en stund nå. 9100 er litt drøyt for et tastatur, men i en del profesjonelle situasjoner er det nok en helt grei pris hvis det tåler litt bruk. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Vi får satse på at suksessen blir enorm og at prisen faller i kjelleren. Skal vel noe til med en slik startkost, men det hender noen vinner i lotto også. Det tastaturet har jeg siklet på siden det dukket opp for leeenge siden. Før eller siden blir teknologien på et nivå hvor dette er nødt til å kunne realiseres også for vanlige folk, vi får håpe det er før, og ikke siden.. Lenke til kommentar
Gnomeboy Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hva med å kjøpe en liten trykkfølsom skjerm og legge inn knapper på den? Så har du tastatur til vanlige ting, og den ektraskjermen som en slags toolbar...? Ideer til program? 8160652[/snapback] Ikke dumt, finnes det et program som kan brukes til dette? tips mottas med takk!! Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Tastaturet er fett nok det, men det hadde jo vært bedre om tastature var en eneste stor trykkfølsom skjerm, så kunne man designe layouten akkurat som man ville Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg har aldri helt forstått hypen rundt dette tastaturet. Hva er det som er så bra med et tastatur som kan skifte symboler på tastene? De fleste ser vel ikke på tastaturet når de skriver engang. Endret 15. mars 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Syns dette minner om et firma jeg husker for så ikke så langt tilbake i tid. Bare at Optimus ikke har tatt imot bestillinger enda da slik som det firmaet gjorde. (Tror pi var logoen deres elns. noen som husker?) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Den veiledende prisen - hold deg fast - blir ca 1200 dollar. Au. Jeg har Logitech DiNovo Edge til 1200 norske kroner. Hvis de bildene jeg har sett av dette tastaturet er 3d-rendringer er jeg virklig imponert. Var helt sikker på at det var ekte bilder. 8160059[/snapback] Tenkte på det samme. -------------- Men vi må tenke på at dette faktisk er det første OLED-tastaturet, i hvert fall som skal masseproduseres og ut til allmuen. Det er alltid enormt dyrt til å begynne med. Hvis jeg ikke har fått med meg noe helt feil her, så kostet vanlige skrivere opp i 30 000 den gang de ble åpnet for allmuens lommebøker. Hvis dette blir vanligere etter hvert, så blir det nok overkommelige priser med tiden. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Får håpe salget går raskt i været og holder seg der, slik at prisene på LED kan gå ned. Ikke nødvendigvis fordi jeg har lyst på dette tastaturet til en lavere pris, men fordi jeg vil ha LED over alt der LCD brukes i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Trodde først det var 1200 kroner. Holdt på å hoppe i taket, da jeg plutselig så det var dollar. Jeg hoppet i taket likevell. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg så prisen på et protools tastatur en gang, et helt vanlig tastatur, men med knapper som var tilrettelagt for bare protools, og det kosta FLESK, så om du vil ha spesiallaget tasatur til feks flere lyd og bilderedigeringsprogrammer så er ikke 9000 og forakte. Men for den vanlige mannen i gata som bare vil ha et tastatur til litt spill og word er det vel mest cool effekten som er verdt å ta med seg. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Vel, for de som bruker photoshop ol. gjerne programmer med mange forskjellige funksjoner, som bruker å kjøpe spesialtastatur til 10K+ så er ikke prisen så ille. Er det en bedrift som får en reell bruk for dette, så er prisen grei nok den. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Vel, for de som bruker photoshop ol. gjerne programmer med mange forskjellige funksjoner, som bruker å kjøpe spesialtastatur til 10K+ så er ikke prisen så ille. Er det en bedrift som får en reell bruk for dette, så er prisen grei nok den. 8161948[/snapback] Har en dyktig kompis jeg lånte pcen til en gang (Generelt alt fra adobe geek). Så sa jeg: "stilig tasatur" så sa han prisen og jeg rørte det ikke mer Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Heh, er dette tastaturverdenens svar på STALKER? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Et tastatur skal ikke koste 9000. Et tastatur skal ikke engang koste 1000 kr, eller 500, eller 250. De beste tastaturene er faktisk de som er billigst. Tror jeg beholder mitt KeyTronic tastatur i noen år enda. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De beste tastaturene er faktisk de som er billigst. 8162169[/snapback] Jeg vil gjerne høre din argumentasjon for dette. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 1200 dollar for et kult tastatur med Optimus navnet? Tja, hvorfor ikke. Dog ville jeg nesten forvente at det kunne transformere til en robot med det navnet der. Synd de ikke viste det frem der nede da. De må fortsatt ha en del ting å ordne på om de ikke er villig til å vise det enda. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De beste tastaturene er faktisk de som er billigst. 8162169[/snapback] Jeg vil gjerne høre din argumentasjon for dette. 8162253[/snapback] Jeg har brukt et helt enkelt KeyTronic tastatur i 7 år uten at det ble noe særlig dårligere. De er svært gode å skrive på, de holder lenge og det er ikke noe mikk med de tastaturene, det er et helt enkelt 104-tasters tastatur. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De har jo god grunn til ikke å vise det frem før det er 120% ferdig. Å vise frem en litt sliten demo skader mer enn å ikke vise det frem i det hele tatt. "hele" verden kjenner jo til at de skal lage dette tastaturet uansett. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De beste tastaturene er faktisk de som er billigst. 8162169[/snapback] Jeg vil gjerne høre din argumentasjon for dette. 8162253[/snapback] Jeg har brukt et helt enkelt KeyTronic tastatur i 7 år uten at det ble noe særlig dårligere. De er svært gode å skrive på, de holder lenge og det er ikke noe mikk med de tastaturene, det er et helt enkelt 104-tasters tastatur. 8162282[/snapback] Jeg hadde mitt i 14 år. Var mitt første tastatur. Utrolig uvandt å få windowsknappene etter at jeg bytta til nyere. Etter 14 år så var det en knapp som slutta og fungere (tror det var p-knappen elns.), men uansett så er levetiden absolutt verdt hva det koster i dag Mot at produksjonen er den samme eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå