Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med administrator rettigheter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å installere ADSL på min nye Vista.

Når jeg setter inn cden og skal installere ADSL, står det at jeg må ha administrative rettigheter for å fortsette, selv om det står at jeg er administrator når jeg går inn på "brukerkontoer".

Jeg får forresten opp en feilmelding når jeg starter pcen, og skal bruke forskjellige programmer;

Windows-vertsprosess (Rundll32) har sluttet å virke.

Et problem førte til at programmet slutter å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig.

Windows har ikke gitt meg en løsning enda.

Vet noen hva dette kommer av?

Mvh

Keletchi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
opne cden høyre kilik på setup.exe eller hva telenor kaller det nå og "Start som Administrator"

8160022[/snapback]

Det virket det :D men jeg får hele tiden opp den feilmeldingen... det kommer 8 helt like feilmeldinger opp når jeg prøver å kjøre noen programmer eller avslutter dem... det er så irriterende :hrm:

Endret av Green Dragon
Lenke til kommentar
men hvorfor bruke cd i det heletatt? Det er jo TOTALT unødvendig!

8178935[/snapback]

Er så enig her. Som regel blir det bare problemer ut fra slike CD-er, for modem, ruter, og sånne greier.

Når man i tillegg får problemer, spesielt I Vista, uansett om det spør om adm rettigheter, er bare å finne andre løsninger enn å holder på med noe som åpenbart gir feilmeldning.

Har du derimot et program /app som du vet at det er kompatibelt og spør om rettigheter så er greit.

Hvordan du finner adm konto er da litt avhenging av hvilken versjon Vista du har.

Men i kontrollpanel har du da oversikt over alt du kan komme til, og administrative verktøy er noe man bruker til det.

Lenke til kommentar

Prøv å logg inn som administrators i stedet for administrator.

Hvis ikke det hjelper høyrekreklikk stasjon C og velg sikkerhet,legg til administrator som bruker og tildel full kontroll til administrator.

Hvis ikke det funker så er det merkelig,du skal i utgangspunktet kunne gjøre alt som administrator ute å måtte legge til.Ihvertfall på XP.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...