Gå til innhold

GPU blokk for 8800GTX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EKs blokk går for å være den beste. Selges av www.ekwaterblocks.com

De selger ut blokkene med en gang de får dem så du må forhåndsbestille.

8160039[/snapback]

Tok en titt på siden, har du noen formening om når de får inn nye blokker, og hvordan man forhåndsbestiller?

Lenke til kommentar
Jeg kan på det varmeste anbefale aquqcomputerblokken, den koster 649 DK hos vcore.dk.

8160704[/snapback]

"NB: Husk at bestille studser seperat!" - hva er studser? dansk.. :roll:

Det jeg er litt skeptisk til med denne er at kjøleplateneemnene er av aliminium og ikke kopper.. Jeg tipper den fra EKWaterblocks eller Dangerden yter bedre mht. kjøling.

Kan du poste dine tempraturer og oppsett?

Lenke til kommentar

Studser = nipler :p

EK vil nok yte noe bedre, men jeg vet ikke helt om DD er bedre... Innsiden på DD-blokken er nesten helt flat, selv direkte over kjernen. Tror ikke det er noen spesielt effektiv løsning. Jeg har aldri sett innsiden av AC-blokken, så jeg vet ikke hvordan den yter. :hmm: . Kobber er best, men aluminium kan fungere greit(bortsett fra faren med korrosjon selvsagt)

EDIT: Jeg opprettet en tilsvarende post for noen dager siden... Men kunne vært interessant å se hvordan AC-blokken yter, MacBain!

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Studser = nipler :p

EK vil nok yte noe bedre, men jeg vet ikke helt om DD er bedre... Innsiden på DD-blokken er nesten helt flat, selv direkte over kjernen. Tror ikke det er noen spesielt effektiv løsning. Jeg har aldri sett innsiden av AC-blokken, så jeg vet ikke hvordan den yter. :hmm: . Kobber er best, men aluminium kan fungere greit(bortsett fra faren med korrosjon selvsagt)

EDIT: Jeg opprettet en tilsvarende post for noen dager siden... Men kunne vært interessant å se hvordan AC-blokken yter, MacBain!

8161576[/snapback]

Jeg endte opp med å bestille AC-blokka fra vcore.dk - yter den dårlig spanderer jeg på meg en EK blokk. Jeg skal poste her når jeg får installert den og se hvor godt den kjøler med max overklokk.

Lenke til kommentar
Jeg endte opp med å bestille AC-blokka fra vcore.dk - yter den dårlig spanderer jeg på meg en EK blokk. Jeg skal poste her når jeg får installert den og se hvor godt den kjøler med max overklokk.

8162077[/snapback]

Gleder meg til å se resultater. Si ifra hvis du vil gi den bort til meg billig da :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøler både cpu(E6600),Northbridge,Southbridge(EVGA 680i) samt mitt XFX 8800 GTX kort i samme loop koblet til både en Zalman Reserator 1 og 2 med en Eheim 1048 pumpe.

Nå er mitt system laget for å være helt lydløst ved stock hastighet, noe det er :D.

Uansett så har jeg følgende tempraturer: cpu ligger på 40'c ved idle og 45'C ved max belastning, GPU ligger på 50'C ved idle og ca 55'C ved max, samt att chipsettet holder ca 30 i motsetning til ca 60 med standard kjøleren :thumbup:.

Byggekvaliteten på aquacomputer blokken virker meget bra, punktene der gpu kjernen og ram chippene treffer kortet er monter via ett slags fjersystem slik at det oppnåes optimal kontakt med tanke på eventuell høydeforskjell, tror ikke EK blokkene er konstruert slik.

Uansett, jeg er meget godt fornøyd med ytelsen med tanke på att systemet er så godt som lydløst.

Legger ved bilder av oppsettet mitt.

minicimg0206uf0.th.jpg

minicimg0207dw0.th.jpg

Lenke til kommentar
Det der må være rimelig stille! Men du kunne jo fått det mye ryddigere i kabinettet, om du bryr deg om sånt da...

8165663[/snapback]

Trodde jeg hadde det ganske ryddig jeg :blush:, tar gjerne imot ryddetips.

Jeg har 4 sata disker samt dvdrom som kever sitt av kabler, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få skjult dem bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...