DJViking Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Noen som er godt kjent med iText? Jeg har et lite problem med possisjonering av elementer. Først har jeg en tekst over et bilde og under bildet skal det være en tabell, men slik jeg får det nå blir tabellen lagt oppå selve bildet. Følgende kode er brukt: Paragraph karttittel = new Paragraph("Kartutsnitt", new Font (Font.HELVETICA, 16, Font.NORMAL)); document.add(karttittel); String URL = (String)request.getSession().getAttribute("getMapURL"); Image image = Image.getInstance(new URL(URL)); //image.scalePercent(33); image.scaleToFit(PageSize.A4.width(), PageSize.A4.height()); image.setAlignment(Image.UNDERLYING); document.add(image); Hvis jeg bruker image.setAlignment(Image.TEXTWRAP), så forsvinner både overteksten og tabellen. Jeg har prøvd litt fram og tilbake, men finner ikke en god løsning på problemet. Eneste jeg kan tenke på er å opprette en stor tabell som inneholder overteksten, bildet og tabellen i etterfølgende rader. Edit: Brukte, image.setAlignment(Image.MIDDLE | Image.TEXTWRAP); Endret 15. mars 2007 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå