Gå til innhold

Piracy kills music. Gjør det virkelig det?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Kjøper aldri musikk for å støtte utgiveren. Kjøper rett og slett musikk fordi jeg elsker å ha album i hylla. Det blir som å samle på tegneserier... Ikke det samme å lagre striper som bildefiler på en harddisk.

De som ikke kjøper musikk (kjenner en del slike folk), er ikke spesielt interessert i musikk. Det er folk som skal ha lyd på fest og i bilen. Det er ikke folk som setter seg ned og lytter gjennom et tema-album. Disse folkene er derimot målgruppen til den slu musikkindustrien, så det er ikke noe tap for min del at disse artistene som tilfredstiller denne målgruppen faktisk dør ut. Jeg kan vel ikke annet si enn at er i gården så nytes det å se at popmusikken bukker under på grunn av piratene. Snakk om å skite i eget reir!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. I min erfaring får jeg en særere og særere musikksmak, mye indie. Og som vi alle vet er det dårlig utvalg i sær musikk på piratnettverkene. Finner jeg et album jeg liker, hender det veldig ofte at jeg kjøper resten av albumene lovlig for å få en diskografi som jeg aldri kunne fått via P2P. Når RIAA skal stenge for nettradioer, som last.fm sin blir jeg sinna. Jeg oppdager så mye bra musikk på Last.fm radioen, som fører til at jeg kjøper musikken. Plateselskapene er så frustrerende noen ganger.

neitakk: Så enig. Jeg har en venn som laster ned all musiken hans, og han har flere titalls gigabyte med musikk. Han er en av de som kan laste ned en samling av 10.000 (dritt)sanger, og så høre på det ettter. Jeg ser aldri at han hører gjennom en hel sang, eller et helt album, i motsetning til meg. Han synes jeg er rar pga min musikksmak, jeg synes alt han spiller bare blir til bråk. Jeg håper jeg ikke blir slik.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...