hallpett Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Lurer på å kjøpe meg en ny Golf med DSG automat. 30 tusen i prisforskjell mellom 1.9 med 105 hester og 2.0 med 140 hester. Syns 1.9 motoren går rimelig godt (iallefall i forhold til hva jeg er vant med), men er det en kurrant sak å chip trimme den hvis jeg etterhvert får lyst på litt mere krefter? Har hørt at man skal være forsiktig med å trimme biler med automat. Også takknemmelig for innspill omkring valget mellom disse to motorene. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Dette re noe jeg også lurer litt på, skal ha meg "ny" Passat en gang i nærmere fremtid, med DSG. Men, jeg blir nok sannsynligvis å få den med 2.0 liter 140hk, ettersom det er en nydelig god motor, og med chip på den, så vil jeg kunne hente ut bortimot 180hk og 400nm Uansett, jeg har inntrykket av at DSG ikke kan sammenlignes med en normal automatkasse, ettersom det egentlig er snakk om to elektroniskt styrte manuelle kasser. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Uansett, jeg har inntrykket av at DSG ikke kan sammenlignes med en normal automatkasse, ettersom det egentlig er snakk om to elektroniskt styrte manuelle kasser. 8161013[/snapback] Det lukter trøbbel allerede Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det lukter trøbbel allerede 8168832[/snapback] Og hva faen vet du om det? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 hehe, men vertfall 2.0l motoren kommer med 170hk og 350nm DSG. Jeg har hørt snakk om at dette er opp i mot max av hva disse kassene tåler (400). Omtrent det samme som en triptronik kasse. Jeg ville valgt 2.0 hvis jeg var trådstarter og ikke tenkt mere på chip alternativ. Du vil mest sansynlig ikke trenge det! Og kjørt med "rent mel i posen"... Uansett lykke til med handel og mange gledelige timer bak rattet i en perfekt kobinasjon av giring og motor Lenke til kommentar
Freespeed Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Med ny tuning flash får du følgende: 1.9tdi - øker til ca.140hk og 310nm - ikke noe dsg probl. 2.0tdi (140hk) - øker til ca. 170hk og 375nm - ikke noe dsg probl. 2.otdi (170hk) - øker til ca. 210hk og 430nm - ikke bra for dsg, så vi setter dsg bilene til max 400nm Om ikke du absolutt må ha mest mulig hk, så er 1.9tdi med dsg og software flash et veldig bra alternativ- frisk bil etterpå. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Freespeed,ser ut som du jobber med flash.Hva kan jeg få ut av min bil(lexus is200 2002mod automat)? Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Dette re noe jeg også lurer litt på, skal ha meg "ny" Passat en gang i nærmere fremtid, med DSG. Men, jeg blir nok sannsynligvis å få den med 2.0 liter 140hk, ettersom det er en nydelig god motor, og med chip på den, så vil jeg kunne hente ut bortimot 180hk og 400nm Uansett, jeg har inntrykket av at DSG ikke kan sammenlignes med en normal automatkasse, ettersom det egentlig er snakk om to elektroniskt styrte manuelle kasser. 8161013[/snapback] En kollega av meg har akkurat kjøpt en splitter ny passat stasjonsvogn, og den ble levert med en slik DSG sak - jeg mener å huske at bilen ble levert med 170HK - den gikk uansett meget bra! DSG var veldig responsiv og intelligent, ved sport modus så kjører den generelt på litt høyere turtall, men den går som faen:-) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Freespeed,ser ut som du jobber med flash.Hva kan jeg få ut av min bil(lexus is200 2002mod automat)? 8174527[/snapback] Ikke så mye å hente på sugemotorer. Lenke til kommentar
Freespeed Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Freespeed,ser ut som du jobber med flash.Hva kan jeg få ut av min bil(lexus is200 2002mod automat)? 8174527[/snapback] Beklager sent svar. Joda, driver med tuning ja. Må bare si først at vi ikke har Lexus ennå for flash. Ingen idag som har disse Toyota bilene for obdII flash (såvidt meg bekjent..) Vi arbeider dog med dem.... Du ville uansett ikke få mye ut av denne, sugemotor har lite for seg å chippe opp- dog blir dreiemomentet endret litt, men ikke nok til å forsvare prisen vi tar for det. Du ville vel fått omtrent 8-12hk (maks), og kanskje 15nm mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå