Gå til innhold

Nec DVD 3550 har blitt uhyggelig treg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har selvfølgelig sjekka om DMA er på?

8163620[/snapback]

Det står "DMA hvis tilgjengelig" på "Overføringsmodus" for alle enheter på begge IDE-kanalene, men på en av enhetene (DVD-brenneren) står det "PIO-modus" under "Gjeldende overføringsmodus". Etter litt "googling" ser det ut som om dette er "synderen", men hvordan får man endret dette til DMA?

Jeg prøvde å flytte IDE-kabel til en annen port på hovedkortet, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Å skifte til 80 leder kabel, å bruke jumper for valg av master/slave og ikke cable select, hjelper godt.

La systemet velger det som er best mode for kanalen.

Ellers for å se mode som er gjeldende: system-maskinvarer-enhetsbehandling-, og høyreklikk på Ide/atapi kanal det gjelder og egenskaper ved avanserte innstillinger vil vise det som er.

Skifter du kablene, avinstallere kanalen det gjelder og detektere igjen.

En del av de modellene kan firmware oppgraderes vel tenker. Finne om produsent har noe nytt, som kan oppgradere eller noe som har rettet eventuelle feil, og flash det i brenneren.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte firmwaren for en liten stund sia, og jeg tror jeg brente dvder i normal fart etter det. Men så plutselig en dag gikk det bare på 3MB/s.

Jeg tok egenskaper på de primary og secondary nå, og fant ut at primary brukte PIO, så jeg får ta en restart og se om det funker nå.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...