McBitch Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Man trenger vel ikke være satanist for å tenne på en kirke. Holder å ikke like kristendommen Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja, så klart, men man kan ikke kalle seg satanist fordet, kan man vel? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja, så klart, men man kan ikke kalle seg satanist fordet, kan man vel? 8192750[/snapback] Man kan kalle seg metal head \m/ Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Har desverre ennå ikke fått svar fra Rogaland Fylkeskommune, men tenkte meg opp til rektor i dag for å ta en liten prat. Skal også mase litt mer på RFK får å få svar. Noen som vet hvor de har kontorer i Stavanger området? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hehe, gleder meg til å høre resultatet. Stå på. : ) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvilken sang er forresten en interessang? Etter kvaliteten på språket ditt så er du ikke akkurat kvantefysiker eller hjernekirurg selv heller? 8187734[/snapback] En mer åndssvak innvending hadde jeg aldri håpet på å få. Etter at jeg har laget en morsom karakteristikk av satanisme, som ethvert fornuftig menneske vil finne i god tråd med virkeligheten, finner Quayle seg malt oppi et hjørne, og svarer med å snuble i malingspannet. Du skjønner det, Quayle, at å angripe andres skrivefeil fremstår bare som naiv sutring, og sier mer om angriperen enn om den som begikk skrivefeilen. Om skrivefeilene er av såpass mengde at innleggene blir vanskelige å forstå kan dette i beste fall brukes som en innvending i en bisetning for å sette motdebattanten i dårlig lys, men i bruk som ditt hovedargument fremstiller det deg bare som en desperat noksagt. 8189324[/snapback] Jeg føler meg på ingen måte malt opp i et hjørne siden jeg på ingen måte er noen satanist. At du snakker nedlatende om folk du ikke har noe som helst grunnlag for å uttale deg om viser bare at du er intolerant. Det eneste jeg forfekter er satanistenes rett til å mene det de vil uten å diskriminert pga deres tro. At du er en kristenfanatiker er ikke noe bedre enn å være satanist. Dessuten så var ikke din fremstilling av satanister særlig morsom, ordene du leter etter er nok stigmatiserende og hatsk. At jeg velger å bruke dine skrivefeil mot deg kommer som et direkte svar på dine holdninger og utsagt om at satanister er prepubertale og dumme. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du må på ingen måte forveksle meg med en kristen. Ikke har jeg noe imot black metal miljøer heller, men har derimot kontakt med mange fra slike. Innlegget mitt var riktignok formulert i en humoristisk vending, men jeg står likesåfast på at det ikke kan være langt fra sannheten. Jeg er sikker på at det ikke er mange som er uenige heller, ikke engang de som kritiserer hva jeg har skrevet. Hva jeg egentlig burde si er at hva konnotasjoner ordet <satanist> bringer opp hos folk er nok til å la være å kalle seg <satanist>. Jeg er sikker på at svært få mennesker over 20 år velger å kalle seg ved denne benevnelsen. Ikke nødvendigvis bare fordi det er et ord mange forbinder med ondskap, men fordi det rett og slett blir for naivt. Folk kommer som regel forbi denne perioden, men selvsagt ikke alle. Jeg skal selvsagt ikke si bastant at jeg har rett, det kan godt være det finnes mange fornuftige mennesker i alle aldre som velger å kalle seg <satanist>. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg forstår akkurat hva du mener vinterriket, men uansett vil jeg nå tro at de som prøver å være satanister passer bedre til din beskrivelse. De som faktisk er det tror jeg ikke alltid går med svarte klær, og drikker øl til alle døgnets tider. Jeg har større respekt for de som er satanister fremfor de som er kristne, fordi de faktisk har klart å løsrive seg og ikke bare følger etter alle andre i Norges land. Kristendommen er i mine øyne det verste som finnes. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 det er ikke til å legge skjul på at det er svært få mennesker over 20 år som er satanister... 8179296[/snapback] Akkurat som med andre "mindre" filosofier og ideologier som kommunisme? Alle radikale filosofier/ideologier har flere unge tilhengere enn eldre, slik er det med alle ting. En annen ting er at "voksne" satanister gjerne oppfører seg bedre og ikke minst: bryr seg mer om filosofien sin enn begrepet "satanisme". Skal også være sagt at selv om det kanskje ikke er så mange som betegner seg selv som satanisme så er det EKSTREMT(alle?) mange som følger i hvertfall deler av satanisme. Hvem er ikke fornuftig egoistisk og sørger for at en selv har det en trenger? Hvem står ikke opp for seg selv hvis de blir angrepet? Hvem er ikke i mot å drepe barn. Dette er verdier så mange(inkl. kristne) deler med satanister. Må bare spørre: finnes det gladsatanister? 8179046[/snapback] Det vil jeg absolitt si at det finnes. Mange satanister(snakker LaVey her) synes filosofien deres fører til at de har det godt i livet. (Satanismen går jo i praksis ut på å være snill med seg selv og sørge for at en har det godt uansett.) vinterriket: Mulig det er folk som passer beskrivelsen din og kaller seg satanist. De er uansett ikke satanister, de er vel mer det jeg vil kalle posere. (Enten som satanister eller black metallere...) steffenz: Er ikke så begeistret for kristendommen, men jeg vil faktisk si at Islam er værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå