Herpeederpee Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har allerede lest en god del om det, og ja. Kjenner meg faktisk igjen i en del av det. Men tror jeg holder meg nøytral en stund. Men det som har med regler og bud i satanismen (ettersom jeg har forstått) er jeg fult enig i. Foreksempel at man faktisk ikke skal vende det andre kinnet til and so on. Men, møter du ikke mye kritikk ? Jeg synes iallefall det er svært sterkt å tørre å stå frem og tro på noe litt annerledes enn alle andre. Ikke bare følge etter alle, men faktisk gjøre seg opp sin egen mening 8178654[/snapback] Hehe, jeg driver som regel ikke å forteller at jeg er satanist, er bare venner etc. som vet det egentlig. Ser egentlig ikke noe poeng i å fortelle det til andre mht. at folk flest ikke forstår hva det å være en satanist betyr. De har denne stereotypien for seg at man brenner kirker og ofrer dyr/barn, noe som ikke kan være lengre fra sannheten. Hvis de spør om jeg er det, vil jeg selvfølgelig si at jeg er satanist. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Snodig det der, hvis satanisme skal "forbys" må nesten kristendommen også forbys, for i forhold til islam(eksempel, gjelder ALLE andre religioner) er satanismen en "ikke-religion", da satanisme KUN eksisterer i kristendommen. Satan er et begrep som er produsert, avlet, og i store trekk brukt av paven og hans inkvisasjon for lenge siden. Nowadays har de funnet ut at jøss, kanskje det var feil å fortelle folk at det finnes en satan, noen liker jo ham, og så sier de "fra nå av finnes ikke satan og helvete" (dette er jo tilfelle) Tingen jeg prøver å si er at jeg er helt enig med trådstarter om å lage litt styr rundt dette, for satanismen er en del av kristendommen, på lik linje med juleevangeliet, og som alle vet, uten det onde finnes ikke noe goder.. 8172729[/snapback] Jeg tror du bommet her, sikkert noen andre som tar tak i det. 8172746[/snapback] Få høre da.. Greit å få beskjed om hva som er feil hvis det er feil... Satanismen er jo en av-art til kristendommen, da satan er et begrep som ble dannet av den katolske paven for å ha en grunn til alle sine diverse krumspring.. Med mindre jeg har blitt feillært er det dette de underviser i ved gymnasene i dag.. 8172754[/snapback] Satan er et eldre begrep enn paven og jesus vet. De har ingenting til felles slik jeg har forstått det, foruten at sjefsskurken i bibelen heter det samme. Ikke stol på gymnasene, det tar åpenbart feil. 8172999[/snapback] Teiteste noen noen sinne har noen gang sagt til noen. ( HAHHAA ) . altså, jeg stoler mer på gymnaset enn hva dere sier sorry Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Satanist ja, det hørtes ut som en interessang retning å vedkjenne seg tilhørighet til. La meg gjette hva kriterier som må oppfylles for å kunne komme innunder dette begrepet: -Svart XL genser med enten "Dimmu Borgir", eller "Opeth" logo -17år > -Ikke videre planer om verken å bli kvantefysiker eller hjernekirurg -Liker å drikke øl og rape foran kompisene på konsert -Langt svart ustelt hår Er jeg i nærheten? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lavintellektuelt innlegg. Mer sier jeg ikke.. ^^ Lenke til kommentar
nilox Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Må bare spørre: finnes det gladsatanister? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, vi er alle sure og grinete døgnet rundt. Hehe, såklart, satanister er livsnytere! =) Lenke til kommentar
nilox Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jammen da lærte jeg noe i dag og. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Teiteste noen noen sinne har noen gang sagt til noen. ( HAHHAA ) . altså, jeg stoler mer på gymnaset enn hva dere sier sorry 8178974[/snapback] Skal få stole på hvem du vil, men det er ikke tvil at det er mye feilinfo ute å går når det gjelder dette temaet, det gjelder også i skolen. Satanist ja, det hørtes ut som en interessang retning å vedkjenne seg tilhørighet til. La meg gjette hva kriterier som må oppfylles for å kunne komme innunder dette begrepet: -Svart XL genser med enten "Dimmu Borgir", eller "Opeth" logo -17år > -Ikke videre planer om verken å bli kvantefysiker eller hjernekirurg -Liker å drikke øl og rape foran kompisene på konsert -Langt svart ustelt hår Er jeg i nærheten? 8178997[/snapback] Hver så snill og ikke dum deg ut. Endret 18. mars 2007 av stakan Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 det er ikke til å legge skjul på at det er svært få mennesker over 20 år som er satanister... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, vi er alle sure og grinete døgnet rundt. Hehe, såklart, satanister er livsnytere! =) 8179074[/snapback] Seff er dere det hehe Sysser mi har en type fra island, men nå har ikke jeg sett så mange folk derfra, så kanskje jeg har feil Men han er noe jeg vil klassifisere som en satanist. ikke en ekstrem en, men han går under begreper, ivvertfall i mine øyne. Jeg veit ikke hva han hører på, men han går rundt med gensere med logoer og navn på div death metal band. Han har langt hår, og er ikke akkurat mors beste barn. Dette er en grei person, som det fint går ann å slå av en prat med. Men Så har han også et typisk islandsk navn, så da passer det enda bedre å kalle han satanist. Skriver sikkert masse feil, men fylla har skylda Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Er han satanist pga klærne og håret? Eller er det livsfilosofien som gjør han til det? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvordan en person ser ut, kler seg eller hva han liker har som regel ingen ting med satanisme å gjøre.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Var den rettet mot meg eller tuborg? Hvis det var mot meg kan jeg hvertfall si at det er jeg klar over. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Tuborg, og alle andre som tror det motsatte. ; ) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Satanist ja, det hørtes ut som en interessang retning å vedkjenne seg tilhørighet til. La meg gjette hva kriterier som må oppfylles for å kunne komme innunder dette begrepet: -Svart XL genser med enten "Dimmu Borgir", eller "Opeth" logo -17år > -Ikke videre planer om verken å bli kvantefysiker eller hjernekirurg -Liker å drikke øl og rape foran kompisene på konsert -Langt svart ustelt hår Er jeg i nærheten? 8178997[/snapback] Akkurat like saklig som å si at alle kristne er lavpannede idioter som ikke klarer å tenke selv, men som kun tror på Gud for at de er hjernevasket til å tro på Gud. Hvilken sang er forresten en interessang? Etter kvaliteten på språket ditt så er du ikke akkurat kvantefysiker eller hjernekirurg selv heller? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Akkurat like saklig som å si at alle kristne er lavpannede idioter som ikke klarer å tenke selv, men som kun tror på Gud for at de er hjernevasket til å tro på Gud. Hvilken sang er forresten en interessang? Etter kvaliteten på språket ditt så er du ikke akkurat kvantefysiker eller hjernekirurg selv heller? 8187734[/snapback] Interessant er faktisk et ord få klarer å stave. Må innrømme at jeg slet med å skrive det før jeg pugget det. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvilken sang er forresten en interessang? Etter kvaliteten på språket ditt så er du ikke akkurat kvantefysiker eller hjernekirurg selv heller? 8187734[/snapback] En mer åndssvak innvending hadde jeg aldri håpet på å få. Etter at jeg har laget en morsom karakteristikk av satanisme, som ethvert fornuftig menneske vil finne i god tråd med virkeligheten, finner Quayle seg malt oppi et hjørne, og svarer med å snuble i malingspannet. Du skjønner det, Quayle, at å angripe andres skrivefeil fremstår bare som naiv sutring, og sier mer om angriperen enn om den som begikk skrivefeilen. Om skrivefeilene er av såpass mengde at innleggene blir vanskelige å forstå kan dette i beste fall brukes som en innvending i en bisetning for å sette motdebattanten i dårlig lys, men i bruk som ditt hovedargument fremstiller det deg bare som en desperat noksagt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvilken sang er forresten en interessang? Etter kvaliteten på språket ditt så er du ikke akkurat kvantefysiker eller hjernekirurg selv heller? 8187734[/snapback] En mer åndssvak innvending hadde jeg aldri håpet på å få. Etter at jeg har laget en morsom karakteristikk av satanisme, som ethvert fornuftig menneske vil finne i god tråd med virkeligheten, ... 8189324[/snapback] Haha, jeg ler. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Mulig jeg tar litt feil, men jeg tror ikke "religiøs satanisme" eksisterer. Joda, vi har hatt kirkebrenninger og gravstenvelting, men jeg tror slike "satanister" ikke har forstått hva satanisme betyr Just a thought Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå