Kaospike Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 For øvrlg. Har nå sendt mail til rogalands fylkeskommune og spurt hvorfor akkurat satanisme er forbudt. Skal mase på dem til jeg for svar. 8159727[/snapback] Haha, si ifra når du får svar da. Det der var det dummeste jeg har hørt på en stund. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 For øvrlg. Har nå sendt mail til rogalands fylkeskommune og spurt hvorfor akkurat satanisme er forbudt. Skal mase på dem til jeg for svar. 8159727[/snapback] Haha, si ifra når du får svar da. Det der var det dummeste jeg har hørt på en stund. 8162669[/snapback] Jeg er ikke ute etter satanisme i skolen, men jeg synes det er tøft når folk gjør det du har gjort nå. Ikke gi deg, krev svar. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Meget bra. Tips mediene, så får du kanskje litt PR også. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Syns det er bra du tar fatt i det. Spør lærere, rekter etc. hvorfor det punktet er der. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Altså. Emo har ingen verdens ting å gjøre med satanisme. Vær vennligst å ikke uttal deg om et emne du tydeligvis ikke kan noe om. Jeg syns bare det er rart at vi har ytringsfrihet i Noprge, men det er forbudt med akkurat satanisme i skolen. Det er ikke et livvsyn som sier de skal drepe alle og slakte alle kristne, eller lignende. For øvrlg. Har nå sendt mail til rogalands fylkeskommune og spurt hvorfor akkurat satanisme er forbudt. Skal mase på dem til jeg for svar. 8159727[/snapback] hehe, traff jeg ett ømt punkt der eller? Jeg vet veldig godt både hva emo er og hva de forskjellige definisjonene av satanisme er, og det er virkelig MANGE forskjellige retninger som defineres som satanisme - lavey har på ingen måte noe trademark på ordet. Satanisme som livsfilosofi er sikkert ikke det denne paragrafen er rettet mot - teologisk satanisme (å tilbe satan som en gudommelig figur) er akkurat like tullete som alle andre religioner, og hører derfor etter min mening ikke hjemme i skolen. 8161970[/snapback] Så du mener at hvis en har en spesiell religion, eller livssyun, så er det tullete? Alle som tilber "sin religion" er så å si duster? Satt litt på spissen da. Men har ennå ikke fått svar fra Rogaland Fylkeskommune. Skal opp til rektor en stund i dag og spørre ham ut. Hehe. Litt kverulant må man jo være Lenke til kommentar
jesse Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Så du mener at hvis en har en spesiell religion, eller livssyun, så er det tullete? Alle som tilber "sin religion" er så å si duster? Satt litt på spissen da. Men har ennå ikke fått svar fra Rogaland Fylkeskommune. Skal opp til rektor en stund i dag og spørre ham ut. Hehe. Litt kverulant må man jo være 8165859[/snapback] Gi gass. Husk at det er religionsfrihet i Norge. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg vet vi har det. Har nå sendt enda en mail til Rogaland Fylkeskommune og spurt dem. Får jeg ikke svar, skal jeg bare spørre mer. My cause is great! Lenke til kommentar
jesse Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg vet vi har det. Har nå sendt enda en mail til Rogaland Fylkeskommune og spurt dem. Får jeg ikke svar, skal jeg bare spørre mer. My cause is great! 8166040[/snapback] Thats my man. Stå på!! Ikke la dem få tid til å be en gang. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Dette er jo skammelig! Å nekte en satanist å utøve sin religion på skolen er jo rett og slett ulovlig. Vi har tross alt religionsfrihet i Norge! Stå på! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvis sataniske ikke er lov til å tilbe, skal ihvertfall ingen andre trosretning være lovlig heller.. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Altså når hovedoppfatningen om satanisme er at det er rein djevel dyrking, dyrking av ondskap, ønsket om at alle skal brenne i helvete osv. Så er det ikke rart at det er ulovelig? Selv om noen på dette forumet vist er "opplyst" i hva satanisme er, så hjelper ikke det når resten av folket knytter satanisme til det jeg nevnte ovenfor + kirkebrenning og velting av gravsteiner. Det er helt akseptabelt at det er ulovelig. Og sammenligne det ovenfor med annen religion ( ikke i ekstremistisk utøving iværtfall ) er latterlig! De fleste religioner forkynner kjærlighet til din neste, noe som er helt annerledes en det dagligdags " satanisme " gjør. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Altså når hovedoppfatningen om satanisme er at det er rein djevel dyrking, dyrking av ondskap, ønsket om at alle skal brenne i helvete osv. Så er det ikke rart at det er ulovelig? Selv om noen på dette forumet vist er "opplyst" i hva satanisme er, så hjelper ikke det når resten av folket knytter satanisme til det jeg nevnte ovenfor + kirkebrenning og velting av gravsteiner. Det er helt akseptabelt at det er ulovelig. Og sammenligne det ovenfor med annen religion ( ikke i ekstremistisk utøving iværtfall ) er latterlig! De fleste religioner forkynner kjærlighet til din neste, noe som er helt annerledes en det dagligdags " satanisme " gjør. 8166213[/snapback] Jeg skal gi deg et par sitater, så kan du få lov til å svare for hvilken religion du tror de kommer fra. 1. Jeg så Herren stå ved alteret. Han sa: Slå til søylehodene så dørtersklene skjelver, og knus dem så de faller i hodet på dem alle! Resten vil jeg drepe med sverd. Ingen av dem skal kunne flykte, ingen av dem skal slippe unna. 2. Det som fyller din låve, og det som flyter fra din vinpresse, må du ikke holde tilbake. Den førstefødte av dine sønner skal du gi meg. Det samme skal du gjøre med ditt storfe og småfe. Sju dager skal det være hos moren. Den åttende dagen skal du gi det til meg. Hvilken(hvilke) religioner er disse sitatene hentet fra og synes du slike holdninger har noe i skolen å gjøre? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) SÅ ER DET IKKE DEN HOLDNINGEN MAN STÅR Å PREKER HELLER DA! å herre jesus så sinnsykt plagsomt. Jesus sa også: Du skal elske din neste som deg selv. Noe som er hovedpunktet i Kristendommen! Selvfølgelig finnes det ting som er litt "heftig" i Bibelen, men det finnes da sinnsykt mye annet godt også? Noe som det ikke gjør i den dagligdagse satanismen som jeg har begynt å kalle den. Hva er det man egentlig skal preke? Ren ondskap? eller kjærlighet for din neste? Endret 16. mars 2007 av Latskap Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Altså når hovedoppfatningen om satanisme er at det er rein djevel dyrking, dyrking av ondskap, ønsket om at alle skal brenne i helvete osv. Så er det ikke rart at det er ulovelig? Selv om noen på dette forumet vist er "opplyst" i hva satanisme er, så hjelper ikke det når resten av folket knytter satanisme til det jeg nevnte ovenfor + kirkebrenning og velting av gravsteiner. Det er helt akseptabelt at det er ulovelig. Og sammenligne det ovenfor med annen religion ( ikke i ekstremistisk utøving iværtfall ) er latterlig! De fleste religioner forkynner kjærlighet til din neste, noe som er helt annerledes en det dagligdags " satanisme " gjør. 8166213[/snapback] Det er nettopp denne uvitenheten om satanisme som bør elimineres. Man skal ikke bare sitte å akseptere at ett livssyn har blitt trøkka så lavt ned at alle tror at det bare handler om brenning av kirker, velting av gravesteiner og ofring av barn/dyr, for det er er nettopp det satanisme IKKE handler om, det er ett filosofisk livssyn. Det er som å si at alle muslimer er terrorister og at alle kristne er sinnsyke i hodet fordi de lever etter en bok og tilber en gud som ikke eksisterer.. Catch my drift? ^^ Edit: Latskap - du er tydeligvis ignorant. Du vet absolutt ingen ting om satanisme. Endret 16. mars 2007 av Thriven Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Altså når hovedoppfatningen om satanisme er at det er rein djevel dyrking, dyrking av ondskap, ønsket om at alle skal brenne i helvete osv. Så er det ikke rart at det er ulovelig? Selv om noen på dette forumet vist er "opplyst" i hva satanisme er, så hjelper ikke det når resten av folket knytter satanisme til det jeg nevnte ovenfor + kirkebrenning og velting av gravsteiner. Det er helt akseptabelt at det er ulovelig. Og sammenligne det ovenfor med annen religion ( ikke i ekstremistisk utøving iværtfall ) er latterlig! De fleste religioner forkynner kjærlighet til din neste, noe som er helt annerledes en det dagligdags " satanisme " gjør. 8166213[/snapback] vil nå heller ikke si at kristendommen er så veldig mye bedre heller. I bibelen oppfordrer man jo til vold, voldtekt, mord osv... det kan du ikke nekte for. og jeg gidder ikke en gang ramse opp de gangene Gud messom skal ha drept folk fordi de var av en annen tro, eller at han ikke likte de. Skal religion være lovlig å utøve på skolen, skal all religion være lov. Skal en religion forby's, så skall all religion på skolen forbys. Det er en prinsipp sak, og jeg syntes trådstarter skal fortsette for fulle mugger Jeg skjønner ikke at satanisme skal forbys, hvis andre religioner ikke er det. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Altså når hovedoppfatningen om satanisme er at det er rein djevel dyrking, dyrking av ondskap, ønsket om at alle skal brenne i helvete osv. Så er det ikke rart at det er ulovelig? Selv om noen på dette forumet vist er "opplyst" i hva satanisme er, så hjelper ikke det når resten av folket knytter satanisme til det jeg nevnte ovenfor + kirkebrenning og velting av gravsteiner. Det er helt akseptabelt at det er ulovelig. Og sammenligne det ovenfor med annen religion ( ikke i ekstremistisk utøving iværtfall ) er latterlig! De fleste religioner forkynner kjærlighet til din neste, noe som er helt annerledes en det dagligdags " satanisme " gjør. 8166213[/snapback] Det er nettopp denne uvitenheten om satanisme som bør elimineres. Man skal ikke bare sitte å akseptere at ett livssyn har blitt trøkka så lavt ned at alle tror at det bare handler om brenning av kirker, velting av gravesteiner og ofring av barn/dyr, for det er er nettopp det satanisme IKKE handler om, det er ett filosofisk livssyn. Det er som å si at alle muslimer er terrorister og at alle kristne er sinnsyke i hodet fordi de lever etter en bok og tilber en gud som ikke eksisterer.. Catch my drift? ^^ Edit: Latskap - du er tydeligvis ignorant. Du vet absolutt ingen ting om satanisme. 8166487[/snapback] Du har tydligvis ikke lest mine tidligere poster. Lenke til kommentar
etjazz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Så du mener at hvis en har en spesiell religion, eller livssyun, så er det tullete? Alle som tilber "sin religion" er så å si duster? Satt litt på spissen da. Men har ennå ikke fått svar fra Rogaland Fylkeskommune. Skal opp til rektor en stund i dag og spørre ham ut. Hehe. Litt kverulant må man jo være 8165859[/snapback] Jeg mener at eneste plassen religion har i skoleverket er under historie- og samfunfagstimer. Ingenting i veien for der å undervise om satanisme og, men siden det er begrenset med undervisningstimer tilgjengelig ville det vel være mest naturlig å fokusere på de 6-7 største religionene ... om satanisme er *stort* nok til å bli inkludert i ett slik curriculum vet jeg ikke. At det er religionsfrihet i norge er ett tåpelig argument. Ingen stanser deg fra å lese helligboken din, tenne lys, knele og ofre kaniner om det er hva du føler skal til, men det er ingen grunn til at man skal gjøre dette i skoletiden - du er der for å LÆRE, ikke dyrke gamle myter... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 SÅ ER DET IKKE DEN HOLDNINGEN MAN STÅR Å PREKER HELLER DA! å herre jesus så sinnsykt plagsomt. Jesus sa også: Du skal elske din neste som deg selv. Noe som er hovedpunktet i Kristendommen! Selvfølgelig finnes det ting som er litt "heftig" i Bibelen, men det finnes da sinnsykt mye annet godt også? Noe som det ikke gjør i den dagligdagse satanismen som jeg har begynt å kalle den. Hva er det man egentlig skal preke? Ren ondskap? eller kjærlighet for din neste? 8166347[/snapback] Så du forsto altså at begge disse sitatene var hentet fra vår "nasjonalreligion" - kristendommen. Hvis en slik voldelig religion kan preikes og indoktrineres i små barnesinn så ser jeg ikke noe galt i at ungdommer får lov til å surfe på sider som omtaler satanisme. Vi kan godt slå hverandre ihjel med slike "jesus sa også-argumenter", men det blir for kjedelig i lengden. Det du må forstå - latskap, er at satanisme er et livssyn/religion på lik linje med kristendom og er således ikke noe bedre eller værre enn kristendommen. Hvis vi skal dra frem alt det gale de kristne har gjort og måle det mot alt det gale satanister har gjort, så vinner de kriste den kampen med hendene på ryggen og beina kappet av... Bare så du vet det, så er ikke det en god kamp å vinne. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Så du mener at hvis en har en spesiell religion, eller livssyun, så er det tullete? Alle som tilber "sin religion" er så å si duster? Satt litt på spissen da. Men har ennå ikke fått svar fra Rogaland Fylkeskommune. Skal opp til rektor en stund i dag og spørre ham ut. Hehe. Litt kverulant må man jo være 8165859[/snapback] Jeg mener at eneste plassen religion har i skoleverket er under historie- og samfunfagstimer. Ingenting i veien for der å undervise om satanisme og, men siden det er begrenset med undervisningstimer tilgjengelig ville det vel være mest naturlig å fokusere på de 6-7 største religionene ... om satanisme er *stort* nok til å bli inkludert i ett slik curriculum vet jeg ikke. At det er religionsfrihet i norge er ett tåpelig argument. Ingen stanser deg fra å lese helligboken din, tenne lys, knele og ofre kaniner om det er hva du føler skal til, men det er ingen grunn til at man skal gjøre dette i skoletiden - du er der for å LÆRE, ikke dyrke gamle myter... 8166831[/snapback] Slik som kristendom i religionstimene mener du? Lenke til kommentar
etjazz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Slik som kristendom i religionstimene mener du? 8166842[/snapback] ... jeg har ingenting til overs for kristendomsundervisning. Kristendommen har *kun' en historisk verdi og en samfunnsfaglig verdi - å lære de 10 bud eller be fader vår hører IKKE hjemme i skolen Endret 16. mars 2007 av etjazz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå