bassbone Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noe har skjedd for det står at "sikkerhetsenter er ikke tilgjengelig fordi tjenesten Security Center ikke er startet, eller ble stoppet. Lukk dette vinduet, start maskinen på nytt (eller start tjenesten security center), og åpne deretter sikkerhetsenter på nytt" Jeg har prøvd å restarte ørtnen ganger, ikke noe sikkerhetsenter enda. Hvor kan jeg starte dette security center manuelt? Det har jeg ikke funnet noe plass. Siden dette ikke virker som det skal så får jeg problemer med at brannmur jeg prøver å innstalere ikke virker.. Og tilgangen til nett blir borte. Har gjennopprettet maskinen til et tidligere punkt hvor alt virka, da har jeg ihvertfall fått nett tilbake. Eneste brannmur som virker er Windows sin. Alt dette skjedde når jeg avinstallerte Norton internetsecurity 2006 og skulle legge inn 2007 versonen og da den ville ikke den virke så jeg avinnstalerte den igjen og prøvde med zonealarm, men når zonealarm skal starte så kommer feilmeldingen: Windows har ikke tilgang til exe filen tile zonealarm. Så det virker som det er noe feil med xp og dette sikkerhetsenteret. Må få ordnet på dette så tips mottas med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Start->Control Panel->Administrative Tools->Services eventuelt Start->Kontroll Panel->Administrative verktøy->Tjenester Leit fram tjenesten "Security Center" og trykk Start edit: Sett oppstart til automatisk for at den skal starte hver gang Endret 15. mars 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Start->Control Panel->Administrative Tools->Serviceseventuelt Start->Kontroll Panel->Administrative verktøy->Tjenester Leit fram tjenesten "Security Center" og trykk Start edit: Sett oppstart til automatisk for at den skal starte hver gang 8159083[/snapback] Ok takktakk da virker sikkerhetsenteret igjen, men når jeg skal innstalere zonealarm, og restarter pc blir alt sperret mot nettverk/internet. Og når jeg prøver å åpne zonealarm som burde starte automatisk også, så kommer fortsatt feilmeldingen: "windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen Kanskje har du ikke tilgangsrettigheter til objektet" Må avinstallere zonealarm for å komme på nett igjen. Ser ut som bare innebygde brannmuren i xp vil virke på denne maskinen nå.Hvordan kan jeg få windows til å få tilang til zonealarm? Får ikke åpnet zonealarm engang så får ikke endret noe der. Er det noen plass jeg kan endre på tilgangen? Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Sikkerhet senteret virker nå , men det står at jeg har flere innstalerte brannmurer, jeg har kun den innebygde i xp akkurat nå, også står det at det er norton internet security 2006 som antivirus, jeg har kun avg antivirus akkuruat nå. Hvordan får jeg ordna på det rotet der? Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Ingen som har vært boti dette før? Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Har samme problem som du beskrev i første post. Etter at jeg installerte Norton Antivirus Online 2007 får jeg opp denne beskjeden: "Sikkerhetssenter er ikke tilgjengelig fordi tjenesten Security Center ikker er startet, eller ble stoppet." Jeg fulgte tipsene i denne tråden uten at det hjalp. Hva kan dette komme av? Skal det være slik, fordi Norton overkjører sikkerhetssenteret med sitt eget Protection Center? Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Trenger fortsatt hjelp med dette, har klaget til kundeservice på symantec (siden det etter all sannsynlighet er deres program som lager problemer) om hvorfor programmet deres fortsatt infiserer maskinen etter avinnstallasjon uten å få svar. 14dager siden snart og jeg har purret. Dårlig kundebehandling. Så tips om hvordan å få norton "helt" ut av systemet mottas med stor takknemlighet. Har slettet en del ting manuelt, norton mapper/ filer etc. men fortasatt er det noe der som sperrer. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Du prøver å få slettet Norton? Har jeg forstått deg rett? Har du slettet det på vanlig måte, men har forstatt problemer med "Norton-rester" gå til denne siden og last ned Norton Removal Tool. http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen....nsf&view=docid Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Du prøver å få slettet Norton? Har jeg forstått deg rett? Har du slettet det på vanlig måte, men har forstatt problemer med "Norton-rester" gå til denne siden og last ned Norton Removal Tool. http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen....nsf&view=docid 8242310[/snapback] Det har jeg prøvd flere ganger -hjelper ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå