Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen Pick up artists her?

Anbefalte innlegg

Skilpadde: Det du egentlig sier er at du liker å ha makten, og disse "artistsene" tar makten fra kvinnene, og det misliker dere. Forståelig, kvinner har alltid vært "the gatekeepers of sex", men dobbeltmoren skinner gjennom. Jeg ser ikke et problem med det jenter driver med, ei heller det disse guttene driver med. Hvis man først drar ut og skal finne seg noe, så er det å bli narret en stor del av spillet; det gjelder i større og større grad begge kjønnene og ikke bare jenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha.

Dette er bare en gjeng med fjols som vil tjene seg en slant eller to.

Handler kun om aa vaere seg selv.

-Chrst

8190388[/snapback]

Oh-key...

Først av alt, det -er- mye søppel der ute og sikkert enda mer nå som The Game har gjort sjekking kommersielt. Når det er sagt så er det noen gullkorn der ute også...

Nå kunne jeg dratt den vanlige regla om at jeg var meg selv i mange år uten å få dame, dvs jeg var en depressiv, asosial nerd som skyldte selvtillit, men jeg var fremdeles meg selv og burde derfor bli nedrent av damer.

I dag skal jeg prøve noe helt nytt, nemlig spørsmålet "Når er du egentlig deg selv?"

Ja, når er du egentlig deg selv? Vi mennesker har et utall sosiale masker som vi hele tiden bytter mellom for å passe inn i situasjonen vi befinner oss i, så hvilken av disse kan defineres som "meg selv"?

Kan "meg selv" defineres som han som trøkker hele ølglasset ned i kjeften og shotter en halvliter Dahls foran kompisene under oppkjøring til fotballkveld med gutta?

Kan "meg selv" defineres som den lojale, humørspredende kollegaen som bestandig sørger for et smil på arbeidsplassen?

Eller kan "meg selv" defineres som den snille, høflige gutten som er på besøk hos sin 96 år gamle erkepuritanske oldemor?

Alle disse situasjonene omhandler deg selv, du bare velger hvilke sider du vil vise fram, hvilken maske du velger å ta på deg. Sjekking kan vel kokes ned til å velge den beste masken, altså en form for menneskelig tweaking.

Dessuten, siden jeg allerede har vann på mølla; jeg tror du ville bli overrasket over hvor få menn som er "seg selv" når de skal sjekke ei dame.

Det jeg ser oftest er en -veldig- ensidig fokusering på å gjøre seg ufarlig, dvs at de oppfører seg som en underdanig hundevalg, legger seg på rygg ved første tegn på motstand og begår mental kastrering i håp om at hun skal se hvilken vidunderlig snill og flott fyr han er. Alt dette mens han kunne hengt en kvadratmeterstor plakat over hue der det står "Lik meg, vær så snill!". Eller kanskje aller helst "Lik meg godt nok til å bli med hjem og knulle, vær så snill!" :p

Greit nok, det er nærmest opplest og vedtatt at vi skal være snille med damer og oppføre oss som gentlemen, men mange ser ut til å tro at denne regelen gjelder for en hver pris. Og hvor mye er du -egentlig- deg selv når du tilsynelatende baserer deg på at du bør få sex fordi du har solgt henne manndommen din?

Lenke til kommentar

Så lenge de folka holder seg kun til single damer og ikke roter seg bort i damer som er opptatte(forhold/gift), kan de gjerne feie over så mange de vil. Det jeg hater er PUA folk som prøver seg på den andre gruppen og skaper masse problemer. Skjønt, er dama villig på å være utro med vilje, er ho ikke noe å spare på uansett, men det er ikke poenget.

PUA kan være PUA så lenge de holder seg under grensene.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det å være en player som en positiv ting. Langt derifra. Sosial intelligens og psykologikunnskaper kan en da skaffe seg uten at det skal gå ut over jenter som sier masse bullshit til, og dumper etter sex. Jeg har lest litt om det der, og er ingen fan.

8160925[/snapback]

Å dra et sted å sjekke opp damer , hva er galt ? Hvem har sagt at man MÅ ha sex med de ? Kan ikke jenter si nei ?

Må man dumpe de etter muligens å ha hatt sex ?

Det er da ingen ting galt med å sjekke opp jenter, og det er sikkert noe fornuftig i de guidene, jeg liker bare ikke prinsippet med pick up artists. Om du bruker dine egne "triks", så stiller du i rekke med folk flest på utesteder, jeg ser ingen ting galt i å være litt sjarmerende. Flørting er jo tross alt et spill. Problemet mener jeg kommer når spillet blir en sport. Når spillet består av manipulering basert på en generell psykologianalyse av jenter og hele prosessen er forutsbestemt og planlagt, så er noe feil.

Jenter liker å føle seg spesielle og attraktive, og etter et møte med en "pick up artist" som får deg til å føle deg som en dronning i det ene øyeblikket, og en dass i det neste, vil hvem som helst få seg en knekk. Og etter hvert problemer med å stole på gutter.

En MÅ ikke ha sex med hver jente en sjekker opp, men om jenta vil, så er gutter flest med på det. Jenta KAN si nei, men er gutten dyktig nok, er sjangsen stor for at det ikke hender. Og man MÅ ikke dumpe jenta etter sex, men vi vet begge at når det er snakk om playere/pick up artists, så er sjangsen veldig stor for at nettop det vil skje.

Jeg liker å flørte selv, og kan lett plukke ut vanlige playere fra andre gutter. Playere ser jeg på som en utfordring, og spiller gjerne med. Vi liker å tro vi kan temme dere, playere gir litt spenning i hverdagen. Problemet med pick up artists, er at de er ikke så lett å plukke ut, så istedet for å spille med, blir vi narret. Og der er DER problemet ligger.

8191929[/snapback]

Hvem har sagt at man må dumpe jenta i hele tatt ? Jeg aner virkelig ikke hvor mange poster jeg har lest her på forumet , " hva gjør jeg galt ? jeg har havnet i vennefellen "

istede for å sitte her på forumet å gruble, kanskje ta litt mot å kjøpe den boka og lese litt. Å lese boka å tilknytte seg kunnskapen som man manglet tidligere, vil man ikke naturlig bli en player, men kanskje få den jenta man vil ?

Sålenge man holder seg på 1 og fortsetter å sjarmere henne i senk , så ser jeg ikke noe problem i det ? Ingen skader skjedd, selvom han ikke har funnet på alle sjekketriksa selv ?

Jeg har bursdag den 31, jeg har ønsket meg denne boken , The game fra han, og den får jeg antageligvis. Jeg har ikke noe som helst problem med å få meg damer på feks fest som det står mye om i boken, men hadde vært morsomt å lest å faktisk studert hvordan jenter tenker.

"Jeg liker å flørte selv, og kan lett plukke ut vanlige playere fra andre gutter" , yeah right.. Den typiske kommentaren fra jenter, men i de fleste, veldig , veldig, veldig mange tilfeller, er jenter heeelt blinde. Hadde du stilt 10playere og latt en jente prate med de i 3 år, alle sammen, hadde hun antagelig sagt at ingen var playere.

at jenta sier ja takk til sex burde da ikke gå utover pickup artisten ? Alle veit at når man kommer på fest å får seg et kjapt ligg over noen kommentarer, så er det ikke giftemål i vente, vet man ikke det har man ikke lov til å ha seg..

Raven_Heart ; rollekonflikter lider alle mennesker i verden av , man er ikke fest typen med kamerater som hos bestefar når han fyller 90år.

Man finner vel rollen sin , den gjemte når man legger alle tilsammen, da ser man virkelig hvem man er, vil jeg tro, ellers er det jo lett å forvikle seg inni alle de rollene man har..

Gå i en skoleklasse, se jenta du liker hver dag, når hun har forsovet seg, når hun er trøtt, når hun er sinna ,lei seg, konsentrert, glad, forelsket, u name it, da blir man virkelig forelsket og ser hennes rolle som person.

men er ikke alltid "rett" i den forstand å være virkelig, jenter ser etter rasshøl, kort sagt.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det å være en player som en positiv ting. Langt derifra. Sosial intelligens og psykologikunnskaper kan en da skaffe seg uten at det skal gå ut over jenter som sier masse bullshit til, og dumper etter sex. Jeg har lest litt om det der, og er ingen fan.

8160925[/snapback]

Å dra et sted å sjekke opp damer , hva er galt ? Hvem har sagt at man MÅ ha sex med de ? Kan ikke jenter si nei ?

Må man dumpe de etter muligens å ha hatt sex ?

.....

Jenter liker å føle seg spesielle og attraktive, og etter et møte med en "pick up artist" som får deg til å føle deg som en dronning i det ene øyeblikket, og en dass i det neste, vil hvem som helst få seg en knekk. Og etter hvert problemer med å stole på gutter. ....

8191929[/snapback]

Jeg tror ikke du skader så mange følelser med mindre du kjører hardt eller går innfor det. Jeg tror folk bare ville blitt glad for å bli målet til en god pick up artist.

Om jeg hadde blitt blinken til en playette( Jente player), hatt en digg kvell som jeg hadde husket for resten av livet. Så hadde ikke jeg sittet å furtet av den grunn.

Edit: Jaja, jeg ser ikke noe problem i og utvikle seg selv. Å studere PUA eller sosial enginering gjør jo bare at du får mer kontroll over ditt sosiale liv, du skjønner mer hvordan ting rundt deg fungerer og hva du sa som fikk henne til å plassere deg i " Trur vi passer best som venner" kategorien. Det kan i tillegg øke selvtilliten din, hjelpe deg i jobb sammenheng. For det er ikke bare damer du lærer deg å forstå, men mennesket generelt.

Så dere som har flamet rundt som verst her, kan kansje tenke dere litt om. Lese litt på PUA stoff, newbie missions og om dere føler for det, teste selv.

Så kan dere komme tilbake hit og flame videre om dere fremdeles føler for det.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Ok, leste en omtale av den, da virket den mer som en "teoribok" enn en fortelling..

"The Game's great blind spot - Love aside - is women. Strauss discovers, in the last breath, that women do the choosing. It needn't have taken the poor bastard 400 pages and two years to work that one out. My wife could have told him. You're not the one who picks them, buddy; they're the ones who pick you"

Ved den siste kommentaren virket det som om herr straus ga tips til hvordan sjekke opp damer, og den ble tydligvis besvart.

Underholdning vil jeg ha, ellers hadde jeg ikke klart å lese den, men en ren fortell om en manns kjærlighetsliv når det gjelder ONS (one night stands) har jeg heller lite lyst til å lese.

Det er jo flere over her som har pratet om at man kan vende den slemme taktikken om at menn kan velge kvinner, og ikke omvendt, men som straus sa i sin egen bok, that the woman do the choosing.. Hva babler de da over her om da ?

;/

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Antageligvis at dette var måter å fremme seg selv slik at man blir valgt, men at man i bunn og grunn er alltid et offer fordi det er alltid noen andre som har makten, det er hun som velger deg og ikke omvendt.

8196029[/snapback]

Kan du ikke bare si nei nor hun velger deg da, på den måten føler du att du har litt makt du også. Trenger jo ikke hoppe i køys med alle som velger deg.

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig ikke, men poenget i innleggene mine var at man da ikke skulle bruke kunnskapen til å bare få seg et ligg ,men fortsatt, man kan da dra kunnskap av hvordan hun sjekker opp deg ?

For meg hadde det bare vært nok med et "hei" og kanskje en smart kommentar som viser at det faktisk er _noe_ mellom toppen..

jeg har ønsket meg The Game av Straus til Bursdagen av en kompis, håper jeg får den, og håper virkelig jeg blir fornøyd ! :)

Lord : Kanskje man ikke burde si nei, men heller dra samtalen litt lenger ut, så man virkelig ser om hun har noe PUA talent ? Hadde vært morsomt, for de fleste jentene som har sjekka opp meg har bare sagt hei og spørt hvordan jeg har det :p

Dårlig kreativt , fortjener egentlig ingenting, men kanskje jeg var i det glade humøret :p

Det står ingenting på seduceded eller den siden om hvordan man sjekker opp en veninne som har vært en venn i 1 år da ?

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Antageligvis at dette var måter å fremme seg selv slik at man blir valgt, men at man i bunn og grunn er alltid et offer fordi det er alltid noen andre som har makten, det er hun som velger deg og ikke omvendt.

8196029[/snapback]

Kan du ikke bare si nei nor hun velger deg da, på den måten føler du att du har litt makt du også. Trenger jo ikke hoppe i køys med alle som velger deg.

8196171[/snapback]

Haha, joda, du kan selvsagt det. Og når du senere på kvelden ligger i sengen og runker så kan du føle at du har oppnådd noe.

Lenke til kommentar

Jeg leste boken nå.

Kan si at selve boken er godt skrevet og innholdsrik. Den er lagt opp som en fortelling om hva han har opplevd og erfart de siste årene.

Jeg skal ikke røpe for mye, men jeg sniffet litt rundt i miljøet nå i et par dager og har oppdaget et par ting, utenom det åpenbare.

Det mange sier om at det er innøvde taktikker, teknikker, osv. er ganske todelt. Det er mer et verktøy som blir lært bort til nybegynnere for å få de inn i spillet. Fordi det er et spill, der den beste vinner og tapere forblir tapere helt til de innser at de taper - og derfor gjør noe med det.

Etter at miljøet ble kommersielt så har de *beste* mer eller mindre gått undercover. Faste rutiner er byttet ut med erfaring, karisma, humor og personlighet. Fordi det er egentlig dette det handler om. Sånn jeg har forstått det, så er det ikke alle som kan bli god i dette. Det er mer at du lærer deg å bruke dine sosiale antenner, enn at du lurer noen som helst.

Det er i allefall intrykket jeg har fått.

Det er også et par faste ting du lærer deg, sånn som å lese kroppsspråk, fortellerteknikk, eget kroppsspråk, hvordan ikke å skremme vekk folk og om hvordan man ikke skal gå i *vennefellen*.

Nå kom jeg litt ut av det her, ble forstyrret, men hvis noe lurer på noe om boken eller noe annet som du kan møte i miljøet, så skal jeg prøve å svare på det. Jeg er en liten racer på å lære meg nye ting, så jeg har fått med meg en del.

Besøk gjerne

http://www.themysterymethod.com/

http://www.fastseduction.com/guide/

Jeg opplever PU som mer personlighetsutvikling enn noen form for manipulering. Du lærer deg å være den du egentlig er, det er snakk om masse psykologi rettet mot deg selv, for å gi deg selvtillit og for å bli bedre kjent meg deg og dine mål i livet.

En bok jeg kan anbefale på dette emnet er think and grow rich av Napoleon Hill. Synes alle burde lese den før de i det heletatt tenker på å lese noe om PUA. Det blir litt dumt med masse unge menn som løper rundt og tror at sånne magiske linjer fungerer, og forteller masse historier som om det skulle være deres egne, men ser totalt falskt ut.

Det var det...

Lenke til kommentar
Det står ingenting på seduceded eller den siden om hvordan man sjekker opp en veninne som har vært en venn i 1 år da ?

8196244[/snapback]

Joda det står mye om hva du gjør med venniner.

For å si det sånn, venniner er noe av det vanskeligste nøttene og knekke. Men det er mulig. Jeg skal ikke legge ut et langt foredrag. Men kikk litt inn på forumet til fastseduction og søk LJBF (Lets just be friends). Da finner du kansje noe fornuftig.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Ehmm, jeg må nesten ta meg friheten til å forandre mine tidligere uttalelser.

Jeg anbefaler ingen på noen måte å oppsøke PUA miljøet hvis du ikke har følgende etiske rettningslinjer oppfylt.

* Respekterer kvinner like høyt som seg selv.

* Er ikke religiøs fundamentalist.

* Empati

* Evne til å se seg selv fra en annens synspunkt.

* Ikke forventer noe magiske knep

* Ikke utnytter noen som helst.

Lenke til kommentar
Ehmm, jeg må nesten ta meg friheten til å forandre mine tidligere uttalelser.

Jeg anbefaler ingen på noen måte å oppsøke PUA miljøet hvis du ikke har følgende etiske rettningslinjer oppfylt.

* Respekterer kvinner like høyt som seg selv.

* Er ikke religiøs fundamentalist.

* Empati

* Evne til å se seg selv fra en annens synspunkt.

* Ikke forventer noe magiske knep

* Ikke utnytter noen som helst.

8199832[/snapback]

Forklar hvorfor man ikke har en etisk rettningslinje som feks Empati ?

Har man sosiale antenner , har man helt klart empati, bare noe jeg ser som en tilbehørighet.

Og hvorfor MÅ "PUA" miljøet være overfladisk og absolutt umoralsk ?

Ikke misbruk det, bruk det med vett, som alt annet her i verden, så skal vel også dêt gå greit ?

- eller ?

Lenke til kommentar

Ser det er mye useriøse innlegg her, og jeg skal ikke skrive så mye, men vil gjerne si noe i forsvar til oss.

det er svært mange i samfunnet som har slitt med dameproblemer tidligere og trengte en liten push for å komme seg videre. Har sett folk som har sittet totalt fast med jenter, og da har det hendt at jeg har grepet inn og gitt de en hjelpende hånd.

Alle de jeg kjenner og sjekker damer med er veldig seriøse og ålreite karer med stor respekt for det kvinnelige kjønn. Jeg vil være såpass på kanten å mene at de kjenner kvinner mer enn kvinner kjenner seg selv. Personlig bruker jeg masse tid på å studere sosialdynamikk og kvinner og hører ofte fra kvinnene i mitt liv at jeg har en meget god forståelse for dem og forstår de på andre plan enn vanlige menn ikke har peiling på at eksisterer engang. PU har hjulpet meg til å bli et bedre menneske i alle sider av livet mitt og jeg ser ikke hvor det er galt.

Når det er sagt så er ikke dette noe for alle. Man må nesten ha en liten kvalitet ved seg som gjør at man kan bli en god PUA. Har sett flere som har hatt masse kunnskap, men ikke skjønner bæret av hvordan man skal bruke den kunnskapen til å gjøre det bra i felten.

Jeg tviler på at denne tråden her kommer til å ende opp i noe godt uansett, siden populærkulturen ikke klarer å godta at det er en liten gruppe menn som har knekt "koden" med sjekking av kvinner og vil se på det som noe arrogant.

Mitt forslag for å finne en avslutning på denne diskusjonen er:

La oss gjøre det vi gjør best, og resten kan bare fortsette med det de mener fungerer...

Ciao!

PUA

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...