Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen Pick up artists her?

Anbefalte innlegg

Men om du skal bruke et manus og en bestemt måte å få den jenta du liker, så vil det ikke være deg hun faller for, men heller en mr. charming som ikke eksisterer. Desuten, om du får rykte på deg for å være en player, spesielt i småbyer/bygder, så har du et problem. Kan hende du får deg noe, men jenter vil ha vanskeligheter med å gå inn i forhold med deg.

8165835[/snapback]

Det varierer helt hvordan "gamet" blir spilt.

De fleste kjører sin egen stil, og holder det på den måten.

Liker ikke ting som er "scripted", for da blir det altfor slik at du må passe på å si de rette tingene til visse "faser" av spillet. F. eks er det ofte slik at det er delt opp i forskjellige "faser" hvor man skal gjøre forskjellige ting til hver "fase".

Personlig så er det å være rimelig ironisk/sarkastisk en del av meg, så jeg bruker en del cocky&funny og teasing i sjekkingen, og ingenting som er scripted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg ikke det er framgangsmåten som er det interessante her. Uansett hvordan kronologien av disse "fasene" du snakker om blir, endrer det ikke min mistanke at dette bare er ren manipulasjon for egen vinning.

Hadde motparten man manipulerer vært obs på at dette bare er et "spill" (eller vært med på "spillet") kunne man like gjerne ha spart seg for manipulasjonen og bare kommet til poenget. Dermed faller argumentet at "om motparten forstår hva som skjer er dette fortsatt greit" bort i mine øyner, da 'triksene' blir mer eller mindre redundant.

Slik det påpekes i første innlegg er ikke 'triksene' til for rollespill, men for å "nedlegge hver eneste dame man kommer over."

Flørting og sjekking vil jeg ikke påstå er et rollespill på den måten jeg just nevnte, da dette ofte har andre intensjoner enn å bare få motparten til sengs. Man vil gjerne blir stifte nærmere bekjentskap, og kanskje kjæresteri i så fall. Ikke kun å bare "nedlegge dama" altså.

Lenke til kommentar
Hehe, dere aner ikke hva dere snakker om. Dere er vel bare sure og grinete for det dere mA gA rundt og vente til dere har *flaks* for A komme i kontakt med en jente dere liker.

8165804[/snapback]

Aner ikke hva dere snakker om, sier mannen som kommer med påstanden om at en pick-up artist kan legge ned enhver dame...

AtW

Lenke til kommentar

skag1: Det er mer for å hjelpe menn/gutter å vise seg fra sin beste side enn for å manipulere.

Forstår ikke helt hvordan du kan bruke manipulere i en slik setting, det du tenker på er vel hvordan QBab ordla seg.

Det du kanskje ikke forstår er at det er vidt forskjellige metoder ifra hver pickupartist/guru ute på markedet.

Mange legger stor vekt på det å kjøre "canned material" altså materiale på boks, mens andre vektlegger det å "kjenne seg selv" ekstremt høyt. Altså å "finne" din virkelighet, uten å være konstant observant på stemmeleie, kroppsspråk slik mange pickupinstruktører er veldig nøye på.

Men ja det er en del "objektifisering" innen pickup, altså at kvinner er targets/mål.

Kan legge ved Razorjack method, som går mer på dette med definering av sin personkarakter enn å pugge "manus". Den er ikke copyrighted.

Razorjack_20Method_20_RJM_.pdf

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hehe, dere aner ikke hva dere snakker om. Dere er vel bare sure og grinete for det dere mA gA rundt og vente til dere har *flaks* for A komme i kontakt med en jente dere liker.

8165804[/snapback]

Du er åpenbart en svært umoden og usikker person.

8168547[/snapback]

Det var akkurat det jeg også ville si, så jeg bare quoter denne, jeg.

Lenke til kommentar

Hei, gi mannen litt albuerom da. Han har i allefall innrømmet for seg selv og alle dere at han ikke er/var så god på damefronten som han skulle ønske. Ser ikke helt problemet, han skader ingen og gjør ikke noe særlig annet enn hva mange andre gjør, vil jeg tro. Altså, de som har kontroll på damene fra før.

Det finnes mange med svært høy sosial intelligens som har blitt ødelagt av barndommen/foreldre, o.l, som har blitt utrolig manipulerende, kald og kalkulerende.

Synes dere skal gi QBab en liten sjangse til å forklare litt bedre hva dette går ut på. Selv synes jeg soscial engineering er ganske spennende, vil tippe PUA er ikke så langt i fra SE, i såfall ser jeg ikke problemet.

En bok jeg kan anbefale på soscial engineering er The Art of Deseption av Kevin D. Mitnick. Spennende bok. Beklager OT.

Lenke til kommentar

Ser ut til at QBab har kastet inn en skikkelig brannfakkel her...

Først av alt, poeng til ATWindsor for å påpeke at man ikke kan sjekke "alle" damer. Personlig er jeg ikke interessert i alle damene jeg kommer over, og jeg tviler på at alle damene er interessert i meg også.

Det finnes en drøss der ute som jeg aldri kunne ha tenkt meg, simpelthen fordi vi er for forskjellige på det personlige plan, og jeg har og vært borti en del som går motsatt vei.

Helt greit det, jeg er ikke her på denne steinhaugen for å gjøre alle til lags likevel, så det er noe jeg glatt kan leve med.

Jeg ser det er mange som syns hele PU-greia er latterlig, samt noen som tydeligvis tror vi er usympatiske drittsekker som sier og gjør hva som helst bare for å få mest mulig kjøtt på kølla.

Først av alt; kan dere vennligst fortelle meg hva som er latterlig med å innse at man har et problem i form av null damedrag og bestemme seg for å gå utradisjonelle veier for å løse det?

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg startet i dette gamet for å forsøke å forstå hvorfor "jeg liker deg" ble til "jeg har funnet en annen" uten at jeg kunne se noen opplagte feil, hvorfor jeg konstant fikk "la oss bare være venner"-talen når jeg fulgte den oppleste og vedtatte oppskriften om å være snill, oppmerksom og "gentleman", hvorfor jeg aldri hørte noe mer fra hun som "trengte litt tid for seg selv" og hvorfor det skar seg så jævlig med hun som var interessert og så bakket ut og ville ha albuerom, for så å avslutte med "Det er ikke deg, det er meg...".

Jeg skal ikke påstå jeg har funnet selve nøkkelen til en hver kvinne, men for min del fant jeg et svar på hvorfor så mange sjanser gikk til helvete og jeg fikk pekt ut mulige feil jeg hadde gjort og ble inspirert til å gjøre noe med dem på mitt eget vis.

Jeg vet ikke helt hvor ideen om at PU-miljøet utdanner playere kommer fra, men for min del har det handlet om å dra selvtilliten hjem fra en permanent adresse i Australia og tørre å stå for den jeg er, istedenfor å gjemme sider av meg selv fordi en forskrudd sosial norm sier at jeg ikke skal skille meg ut. Det finnes en haug med mer eller mindre gode filosofier der ute, men slik jeg ser det så handler det i bunn og grunn om å få til en god sosial interaksjon og bli en mer "likandes knott" uten å være avhengig av saueflokken for ledetråder og anerkjennelse, ikke si hva som helst for å få ei dame hjem for en kveld og så hive henne på hue og ræva ut neste morgen.

Jeg kunne sikkert ha snakket mange damer opp i senga mi hvis jeg bare hadde gitt faen og kjørt på med hva som helst for å få henne dit, men jeg er en håpløst dårlig løgner og jeg er heller ikke ute etter å feie over flest mulig. Jeg foretrekker heller å være sosial og gi faen i hva resultatet blir, og hvis hun har såpass tillit til meg at hun går i seng og hjem; greit nok, jeg er mann og har behov. Hvis hun ikke har lyst til annet enn å snakke; Funker akkurat like bra, og jeg blir ikke sur for det.

Når det gjelder manipulasjon så har jeg lyst til å vri litt på et klassisk David DeAngelo-sitat...

Hva er mest manipulerende; forsøke å bli en mann som kan tiltrekke seg kvinner i kraft av sin personlighet, sosiale kompetanse, indre styrke og verdier, eller selge ræva si på sølvfat i håp om å ei runde i høyet til gjengjeld?

Jeg har sett utallige eksempeler på at mannfolk gir dama ett eller annet, enten det er en drink, anerkjennelse, at de selger ballene sine og blir underdanige hundevalper eller tar henne med på en 2000 kroners middag i håp om å få noe tilbake, enten det er takknemmelighet, hennes evige kjærlighet eller ei natt med vill sex, og jeg vil si at det er -mer- manipulasjon enn å prøve å lære seg hvordan flørting faktisk fungerer og bruke det.

Sammenligningen med social engineering er faktisk ikke så verst etter min oppfatning. Omtrent alle de forskjellige metodene jeg har vært borti opererer etter prinsippet om at gitte handlinger og gitte måter å oppføre seg på i mange tilfeller gir et forutsigbart resultat, og etter det lille jeg vet om SE så er ikke det fryktelig mye annerledes.

Jeg har kun vært borti SE i form av innbrudd i datanettverk, men jeg vil si at også dette i det store og hele koker ned til at folk har en tendens til å reagere forutsigbart på gitte handlinger. Dessuten, hvis man skjærer helt til beinet så vil jeg si det er masse SE i hverdagen også, idet vi bruker mengder av små tjuvtriks for å påvirke de rundt oss.

For å ta et veldig banalt og klisjéaktig på spissen-eksempel; Kvinnfolk som furter. Jeg har sett min del av situasjoner der det ikke går dama sin vei, og da er det fram med furteleppa for så å se all motstand smuldre til grus.

Social engineering 101 slik jeg ser det...

Lenke til kommentar
...

8171709[/snapback]

Helt enig med deg, og det ser ut som at QBabs førstepost lagde et utrolig dårlig bilde av det hele. Jeg sjekket ut hva det hele gikk i, men kan ikke helt se paralellen med førsteposten.

Det første som slo meg var alt PU-miljøet har gått i fra et bra underground-miljø til et ganske utvasket komersielt miljø. Det skiller selvfølgelig gull fra juggel, jeg får sette meg ned med noe lesestoff og sette meg inn i det en gang. Det er litt dumt å kritisere noe, uten å vite bæret av hva man snakker om.

Noe anbefalt lesestoff¿ Ikke The game, jeg skal vedde ti spenn på at han skrev boken for å tjene penger.

Edit. wikipedia er vår venn

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Ser det at mine første post bare lagde rot, forvirring og mye flaming.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan PUA's operer, tror ikke min språklige evne vil klare og rette opp det skeive inntrykket.

Edit: Les det Raven hearth har skrevet. Håper det vil endre litt på deres syn.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
...

8171709[/snapback]

Noe anbefalt lesestoff¿ Ikke The game, jeg skal vedde ti spenn på at han skrev boken for å tjene penger.

Edit. wikipedia er vår venn

8180184[/snapback]

Har du lest boken?

8165804[/snapback]

Du er åpenbart en svært umoden og usikker person.

8168547[/snapback]

Umoden kan nok hende, men usikker vil jeg ikke kalle meg selv :hrm:

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Denne siden sier det meste, gjør den ikke? Forkastelig spør du meg.

8185953[/snapback]

Jeg ser egentlig ikke problemet, dette er ikke noe verre enn det så mange jenter gjør på utested. Hvis man først drar ut på sjekker'n så er det klart at man vil møte enten gutter som prøver å få seg noe eller jenter som vil få påspandert ting. Man treffer aldri skikkelige mennesker på utesteder.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det å være en player som en positiv ting. Langt derifra. Sosial intelligens og psykologikunnskaper kan en da skaffe seg uten at det skal gå ut over jenter som sier masse bullshit til, og dumper etter sex. Jeg har lest litt om det der, og er ingen fan.

8160925[/snapback]

Å dra et sted å sjekke opp damer , hva er galt ? Hvem har sagt at man MÅ ha sex med de ? Kan ikke jenter si nei ?

Må man dumpe de etter muligens å ha hatt sex ?

Uttalelsene dine har så mange sprekker at det ikke er verdt å nevne engang.

Enig med Skilpadde.

Det der var i grunn noe av det tåpeligste jeg har hørt om.

8161005[/snapback]

Da må jeg da spøre; har du draget på damer ? Etter det jeg både har sett og hørt av deg, så har du etter min mening, ikke det, men man skal da ikke dømme en bok etter omslaget..

Å lese en bok å tilegne seg kunnskap burde selv i en slik bok ikke gå ut en negativ rettning. Kunnskapen er da ikke farlig, men hvordan man bruker den, bruk den som Rune Rudberg som runda 1000 dårlige damer, eller finn deg ei dame du har lenge hatt lyst på.

veldig morro å vri og vende på ting så det ser mørkt ut uansett.

edit : Nå skal jo selvfølgelig ikke jeg komme med kritiske uttalelser selv, særlig ikke etter å ha kritisert andre, " Man burde se seg selv i speilet før man dømmer andre" sa min mor engang" :p

Selvfølgelig er det råtne deler i eplet, man kommer seg ikke unna det, men man burde ikke dra alle over 1 kam forde.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det å være en player som en positiv ting. Langt derifra. Sosial intelligens og psykologikunnskaper kan en da skaffe seg uten at det skal gå ut over jenter som sier masse bullshit til, og dumper etter sex. Jeg har lest litt om det der, og er ingen fan.

8160925[/snapback]

Å dra et sted å sjekke opp damer , hva er galt ? Hvem har sagt at man MÅ ha sex med de ? Kan ikke jenter si nei ?

Må man dumpe de etter muligens å ha hatt sex ?

Det er da ingen ting galt med å sjekke opp jenter, og det er sikkert noe fornuftig i de guidene, jeg liker bare ikke prinsippet med pick up artists. Om du bruker dine egne "triks", så stiller du i rekke med folk flest på utesteder, jeg ser ingen ting galt i å være litt sjarmerende. Flørting er jo tross alt et spill. Problemet mener jeg kommer når spillet blir en sport. Når spillet består av manipulering basert på en generell psykologianalyse av jenter og hele prosessen er forutsbestemt og planlagt, så er noe feil.

Jenter liker å føle seg spesielle og attraktive, og etter et møte med en "pick up artist" som får deg til å føle deg som en dronning i det ene øyeblikket, og en dass i det neste, vil hvem som helst få seg en knekk. Og etter hvert problemer med å stole på gutter.

En MÅ ikke ha sex med hver jente en sjekker opp, men om jenta vil, så er gutter flest med på det. Jenta KAN si nei, men er gutten dyktig nok, er sjangsen stor for at det ikke hender. Og man MÅ ikke dumpe jenta etter sex, men vi vet begge at når det er snakk om playere/pick up artists, så er sjangsen veldig stor for at nettop det vil skje.

Jeg liker å flørte selv, og kan lett plukke ut vanlige playere fra andre gutter. Playere ser jeg på som en utfordring, og spiller gjerne med. Vi liker å tro vi kan temme dere, playere gir litt spenning i hverdagen. Problemet med pick up artists, er at de er ikke så lett å plukke ut, så istedet for å spille med, blir vi narret. Og der er DER problemet ligger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...