Lambada Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Heisann jeg har bestilt noe fra en nettbutikk, men fortsatt etter 3-4 uker så har de ikke behandlet orderen min. Sendt noen mailer, men fikk bare svar på den første mailen hvor de skrev at orderen min skulle sendes da innen den uka var omme. Det er da altså over 2 uker siden og sendt flere mailer i ettertid uten svar. Jeg har ikke så veldig mye greie på nettbutikker, men så langt jeg vet så skal det litt til for å få ett https sertifikat. Jeg betalte med mastercard og dette ble trekt samme dag/dagen etter jeg bestilte. Jeg lurer litt på hva slags rettigheter jeg har og hva jeg kan gjøre for å kanskje få litt fart i ting. Det er snakk om litt penger, men er mest at jeg blir provosert over å bestille varer og ikke få det jeg bestiller. Hvis jeg hadde fått svar på mailene mine så hadde jeg hatt lengre tålmodig også, men nå virker det ut som de rett og slett ignorerer meg. Er det noen instanser jeg kan kontakte for å kanskje skremme dem litt på vei? Endret 15. mars 2007 av Lambada Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Først og fremst er det jo greit å vite om pengene er reservert på kortet, eller om de faktisk er trekt. Eg vet ikke hvordan du sjekker dette, kanskje kontakte banken? Deretter, så lenge du har brukt ett kredittkort kan du rette kravet ditt om penger til dem, i stede for butikken som du faktisk kjøpte i. Og siden de ikke gjør noe og ser ut til å ignorere deg så kan dette være den eneste utvei. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Denne artikkelen kan kanskje være interessant. Som nomore sier kan du altså kontakte kortselskapet dersom du har blitt lurt / aldri får varen osv. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Det er trekt beløp. Har kontakta banken så de skulle sjekke opp videre. Tenkte det kanskje var andre måter også. Hadde vært litt fint om noen andre som har opplevd det samme og hva som har skjedd videre da. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det er trekt beløp. Har kontakta banken så de skulle sjekke opp videre. Tenkte det kanskje var andre måter også. 8159092[/snapback] De har ikke lov å trekke penger før varen sendes - kun reservere. Er du sikker på at det var hos dem du betalte - at du ikke ble videresendt til en betalingsleverandør for å fullføre transaksjonen? I så fall, forsøk å finne ut hvem som behandlet transaksjonen (f.eks Cardia, Payex), og kontakt dem for å "sladre" på nettbutikken. De vil da mest sannsynlig kontakte nettbutikken og be de ordne opp. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Selv om de trakk/reserverte (kommer uklart frem i innlegget ditt) fra ditt MasterCard så antar jeg at du enda ikke har mottatt faktura for kortbruket ditt. Dvs. at du har likevel litt tid på deg, men dersom det foreligger en vesentlig forsinkelse (og du ikke er blitt godt informert) kan du heve kjøpet jfr. bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven. Men før den tid kan du - siden det er snakk om nettbutikk - også angre jfr. angrerettsloven. I verste fall, dersom nevnte nettbutikk er svindlere, kan du legge frem det samme kravet overfor kredittyter, i dette tilfelle banken din (utsteder av ditt MasterCard). Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Fikk pengene tilbake igår Tok sin tid, men bedre sent enn aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå