knutis79 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg hadde Saabmobilen på EU her om dagen. Bilen er topp stand, bortsett fra at handbrekket henger på venstre side. Må dra det ut framme på caliperen hver gang jeg har brukt det. Bilen er fra 87, og har derfor brekket på framhjulene... Noen tips om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Sliter med det samme på min '92 900. Problemet forsvant stort sett da jeg byttet caliprene, disse hadde vart 300000 km og var naturlig nok ganske treg i virkning på både stempel og hevarm til brekk. Fortsatt plages jeg dog litt. Lurer på om det i mitt tilfelle kan være snakk om at vaierene til caliprene har rustet endel og er trege, jeg ser ikke en annen forklaring. Når du sier at du må dra brekket tilbake på selve caliperen, mener du at det slipper opp med en gang du drar hevarmen tilbake? I såfall høres det ut som at selve stemplet fungerer fint, og at det er mekanismen til håndbrekket som henger igjen. Jeg har hørt om folk som har løst dette problemet ved å rengjøre caliperen for dritt rundt hevarmen. Det kan kanskje også være at fjæra som skal returnere hevarmen er utslitt, men jeg vet ikke hvor ofte det er årsaken. Mekonomen tar rundt 30,- for ei ny fjær. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 ta av vaieren på det hjulet hvor det henger. press hendelen inn og sjekk om den returnerer. blir den stående inne(brkket på) er det calliper. Fjærer den ut igjen er det vaieren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå