Gjest Meget.Rastløs Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei! Jeg er 31 år, røyket i 15 år eller deromkring. Jeg sluttet for en måned siden, uten noe form for nedtrapping / tyggis / plaster andre ting. Det var bare på tide. Jobbskifte, ny omgangskrets.++. de tre første ukene var helt ok egentlig, men nå, den siste uken, har jeg fått vledig mye å gjøre på jobb, arbeid som jeg trives veldig godt med, men jeg eier ikke konsentrasjonsevner, motivasjon, og jeg er utrolig rastløs. Samt at jeg spiser _alt_ jeg kommer over. Lagt på meg sikkert ti kilo på en måned. (hannkjønn, 189cm, opprinnelig 80kg, nå over nitti...hehe.) Alt dette fører til at jeg blir hengende bak i arbeidsmengden, og får samvittighet deretter. Det er faktisk så ille at jeg lurt på å plukke opp sigaretten igjen, om enn bare for en måneds tid eller noe. Men innser vel at ikke dette er noe god ide i bunn og grunn. Noen flere som har vært borti lignende? Tips til dette? Trener ikke noe som helst, aldri gjort det, men har vel kanskje vurdert det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 arbeid som jeg trives veldig godt med, men jeg eier ikke konsentrasjonsevner, motivasjon, og jeg er utrolig rastløs. Dessverre er disse symptomene meget vanlig etter røykeslutt. Du vil forsatt føle "suget" minst 1år fremover. Ikke minst kan den psysisk avhengihet kommer tilbake nå som helst ut livet. Men stå på! Enten livet eller kreft. ps. Trangen for "snacks" er et biprodukt for at "hjerne skal konsentrer seg på" noe. Helt vanlig hos de fleste som slutter med sentralstimulerende stoffer, inkludert narkotika... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Bli sterk psykisk. Spis kalorifattig mat når du blir sugen på noe. Spis en tyggis f.eks, sukkerfri tyggis. Det hjelper. Noen ganger er sultfølelsen egentlig bare tørst, følelsen kan mikses og få en krysseffekt. Prøv å drikk et par glass vann når du tror du er sulten og se om du egentlig bare var tørst. Hvorfor du bør begynne å trene? Fordi det har så mange helsemessige fordeler + at det demper sultfølelsen. Aktivitet demper sultfølelse og det er enormt positivt ved røykeslutt, for det er et kjent fenomen at man spiser mye etter røykestopp. Fedme er ikke noen bra erstatning for røyken. Fedme er omtrent like farlig. Det kan gi deg livsstilssykdommer som diabetes type 2, hjertesykdommer, dårlig kondisjon og sånne ting fører bare depresjon og nedsatt mental yteevne. Endret 15. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det har vært kjørt 2 røykesluttkurs på jobb hos oss, der alle som ville kunne bli med. Nesten alle har sluttet mere eller mindre etter dette, så vi har ca. 100 stk som flyr rundt på samme måte som deg Tenk på det, du. Grunnen til kursene var at bedriften skal bli helt røykfri iløpet av 2007. Vi er i legemiddelbransjen, så det ser ikke bra ut utad når viktige kunder kommer på besøk at det henger folk rundt bygget og nirøyker. Røykerommet ble stengt for all aktivitet utenom lunsj i Mars, og august skal det stenges helt. Det har liksom blitt satt et ultimatum, enten slutter folk å røyke, ellers må de stå 100 meter unna bygget under en veiundergang. De fleste ville prøve å slutte. Endret 15. mars 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå