Gå til innhold

Snylter du på arbeidsgiver eller det offentlige?

Gjest Bruker-95147

Bruker du Diskusjon.no i arbeidstiden/under undervisning?  

208 stemmer

1. 1. Bruker du Diskusjon.no i arbeidstiden/under undervisning?

• Ja
      118
    • Nei
      72
    • Har ikke tilgang til internett på skole/arbeidsplass
      11
    • Vet ikke/ingen formening
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg har i over et år vært rimelig aktiv på forumet. I løpet av denne tiden har jeg fått relativt god oversikt over de jeg kommuniserer mest med. De fleste av disse er enten i fast jobb, eller studerende.

Det jeg lurer på er hvordan finner dere tid til all aktiviteten i normal arbeidstid? Hvem dekker denne merkostnaden? For de som er studerende er det vel greit, fordi de er vel på en måte sine egne arbeidsgivere. Eller kanskje ikke ...?

Det klages på skolesystemet, og problemet er for lite penger, for dårlige lærere osv. Hva med studentens egen arbeidsmoral, kan den utgjøre noen forskjell?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du nå på de som sitter og forumfraterniserer i arbeids / studie tiden?

Ettersom jeg går på media, har jeg plenty av dødtid. Pausene er og rause, sitter jeg med redigering, unner jeg meg ofte en liten 5minutes 'sjekke de faste katergoriene', pause.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
sitter på jobb å er på forumet samtidig...

Ser ingen problemer med det, jobber jo med data, og sitter forran den minst 7,5 timer pr dag...

8158734[/snapback]

Er arbeidsgiver inneforstått med det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tenker du nå på de som sitter og forumfraterniserer i arbeids / studie tiden?

8158739[/snapback]

Jepp. Og ikke minst hva koster denne bortkastede tiden?

Lenke til kommentar

vel...

er MYE dødtid, hva jeg bruker den til er jo opp til meg, bare jeg gjør den jobben jeg er satt til å gjøre

btw, min sjef gikk akkurat forbi, mens jeg skrev, ingen klager fra han...

er folk som sitter på msn, irc og lignende her også, ingen problemer...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
vel...

er MYE dødtid, hva jeg bruker den til er jo opp til meg, bare jeg gjør den jobben jeg er satt til å gjøre

8158782[/snapback]

Er sjefen eieren?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg ville forundres over er hvis noen har så rause sjefer/eiere at de ville tillate slik tidsbruk uten trekk i lønn. eller utvidet arbeidstid.

Lenke til kommentar
vel...

8158782[/snapback]

Er sjefen eieren?

8158796[/snapback]

hehe, eieren kommer vel ikke bare innom her akkurat, den som "eier" forsvaret(som jeg jobber i) er vel kongen eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Det jeg ville forundres over er hvis noen har så rause sjefer/eiere at de ville tillate slik tidsbruk uten trekk i lønn. eller utvidet arbeidstid.

8158824[/snapback]

Aklla sa jo det at han brukte dødtida til seg selv og da forumet, i tillegg sa han at han gjorde jobben han ble satt til, og da ser jeg ikke noe problem i det så lenge man får gjort jobben sin.

Men bruker man derimot tid på forumet i arbeidstida, og ikke gjør jobben sin bør man tenke på å endre arbeidsvaner. Så gjør jobben og bruk dødtid til forumet. Har du ikke dødtid ingen forumbruk i arbeidstida mener jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke for å være jævlig, men arbeidsmoralen i forsvaret er ikke den beste etter min mening. Jeg har forøvrig selv jobbet i etaten.

Det jeg gleder meg til som en liten drittunge, er om noen av mange som ellers er påpasselige med å rette en harmdirrende pekefinger mot andre snyltere, tar seg tid til og svare ... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8158824[/snapback]

Aklla sa jo det at han brukte dødtida til seg selv og da forumet, i tillegg sa han at han gjorde jobben han ble satt til, og da ser jeg ikke noe problem i det så lenge man får gjort jobben sin.

Men bruker man derimot tid på forumet i arbeidstida, og ikke gjør jobben sin bør man tenke på å endre arbeidsvaner. Så gjør jobben og bruk dødtid til forumet. Har du ikke dødtid ingen forumbruk i arbeidstida mener jeg. :thumbup:

8158845[/snapback]

Greit nok. Jeg er av den formening at det finnes ikke noe som heter "dødtid".

I alle jobber jeg har hatt kan jeg ikke med beste evne finne eksempler på annet enn kreativitet til å sluntre unna, hvis sjefen/eieren er uoppmerksom/udugelig.

Lenke til kommentar

er noe som heter dødtid jo...

noe av jobben min er å vente på å få noe å gjøre, så gjøre det.

Akkurat som f.eks ambulanse-personell går mye av tiden uten å gjøre noe, men må være tilgjengelig for det som kan skje...

btw, moralen her er ganske høy :)

edit: jeg kan også skrive her mens jeg faktisk jobber...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som sagt har jeg jobbet i etaten selv, og husker hvor flinke vi var til ikke å være selvkritiske. Jeg møtte heldigvis et "normalt" menneske som hadde vikarjobb for forsvaret. Hun var så flink at hun ble tilbydd fast stilling. Hun takket pent nei, og begrunnet dette med at på tross av at hun trivdes med miljøet så ville hun likevel ikke forplikte seg, fordi hun var redd for å ødelegge sin egen høye arbeidsmoral.

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at flere skjermer begynner å bli populært ;)

Men eg er enig. Enkelte dager så merker eg selv at eg kanskje bruker litt mye tid på forumet, men i forhold til jobben eg får betalt til å gjøre er det faktisk helt i orden. Eg styrer selv arbeidstiden/arbeidsflyten og så lenge resultatet er som forventet(eller bedre) og utført innen tidsfristen(eller før) så kan eg fint sitte dagen lang på forumet og spise sjokolademus... men ofte må eg da jobbe på kveldstid(som faktisk for min del kan være langt mer effektivt).

Men nå skal eg begynne i ny jobb fra månedsskiftet av... og i den forbindelse blir nok besøkene mine på hw.no redusert til etter arbeidstid... men både eg og dere overlever nok ;)

Lenke til kommentar

Sitter på arbeidsplassen nå, og ja, jeg har alltid diskusjon.no oppe. Det er faktisk litt skremmende hvor mye jeg leser her, og skriver iblant. Det tar mye av tiden jeg egentlig skulle brukt til å faktisk jobbe. Men som andre sier, så er det ofte mye dødtid og da ser jeg det ikke på som et problem at jeg henger her istede..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det kan vel gå greit hvis man jobber alene, men er man flere i lag som også har forskjellige oppgaver, vil dette gi negative signaler etter min mening.

Lenke til kommentar

jeg jobber som systemansvarlig på en skole, og her har vi perioder hvor det varierer veldig mye i aktivitet.

noen ganger er det veldig hektisk og mye å gjøre uten tid til annet en jobb, mens andre ganger er det ingenting å jobbe med, som vi kan bruke til f.eks surfe på nettet osv..

høyeste sjefen jeg har her er da rektor, og han har flere ganger sett oss sitte på nettet uten å reagere noe på det... om det er noen høyere oppe i systemet som ikke er så glad i det vet jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Sitter på arbeidsplassen nå, og ja, jeg har alltid diskusjon.no oppe. Det er faktisk litt skremmende hvor mye jeg leser her, og skriver iblant. Det tar mye av tiden jeg egentlig skulle brukt til å faktisk jobbe. Men som andre sier, så er det ofte mye dødtid og da ser jeg det ikke på som et problem at jeg henger her istede..

8158957[/snapback]

Har du spurt sjefen hva han/hun mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...