qtip Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei! Noen som kjenner til eller har bestilt det nye tilbudet fra Start (Start Boost). Erfaringer? Hvilket utstyr leveres? Hvem leverer linjer? Hvem eier utstyr? Jeg har i dag Start 8mb som går på Telenor utstyr, men iflg. sjekken kan de levere 15MB på Boost linjen......Det var tidligere ikke mulig å få høyere enn 8mb ift. avstand til sentral.....er det annen leverandør i bildet? Start Boost Qtip Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) * 199 kr per måned frem til 30/6-2007 deretter 398 kr per måned. Totalpris per år 4776 kr. ** Gjelder kun for østlandet og Tønsberg. Bilig fram til i sommer, men uansett biligere enn 4mbit O.o Og kun på østlandet og tønsberg De bruker telenor som leverandør. (har brukt i allefall, kanskje rullet ut på andre sine nett også) Grunnen til at de har økt er stadig oppgradering... i danmark rulles snart ut 50mbit over telefonkabelen Endret 15. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
krampe Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 I Oslo og Tønsberg leverer de på Powertech sine DSLAM'er. Kanskje ikke så rart da P er største aksjonær. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 I Oslo og Tønsberg leverer de på Powertech sine DSLAM'er. Kanskje ikke så rart da P er største aksjonær. 8159217[/snapback] Noen som kjenner til utstyret Start leverer? (modem, modem/trådløs?, merke etc.)?? Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kjører vel på samme utstyr som Telenor. Mao det som leveres nå skal være: - Zyxel 660HW-T3 - trådløs - Speedtouch 546T2 - kablet Begge to er helt kurante routermodem. Mvh AndersL Lenke til kommentar
krampe Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 I Oslo og Tønsberg leverer de på Powertech sine DSLAM'er. Kanskje ikke så rart da P er største aksjonær. 8159217[/snapback] Noen som kjenner til utstyret Start leverer? (modem, modem/trådløs?, merke etc.)?? 8159343[/snapback] SpeedTouch 546(i) og 780WL(i) (Trådløs). Ok multibokser, men du kobles opp med PPPoE. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 I Oslo og Tønsberg leverer de på Powertech sine DSLAM'er. Kanskje ikke så rart da P er største aksjonær. 8159217[/snapback] Noen som kjenner til utstyret Start leverer? (modem, modem/trådløs?, merke etc.)?? 8159343[/snapback] SpeedTouch 546(i) og 780WL(i) (Trådløs). Ok multibokser, men du kobles opp med PPPoE. 8159464[/snapback] Så man får en boks som både er modem/trådløs, eller.....? Hva med all settingen jeg har i dagens trådløse ruter? Noe jeg kan gjøre for å beholde det / overføre? Lenke til kommentar
krampe Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 I Oslo og Tønsberg leverer de på Powertech sine DSLAM'er. Kanskje ikke så rart da P er største aksjonær. 8159217[/snapback] Noen som kjenner til utstyret Start leverer? (modem, modem/trådløs?, merke etc.)?? 8159343[/snapback] SpeedTouch 546(i) og 780WL(i) (Trådløs). Ok multibokser, men du kobles opp med PPPoE. 8159464[/snapback] Så man får en boks som både er modem/trådløs, eller.....? Hva med all settingen jeg har i dagens trådløse ruter? Noe jeg kan gjøre for å beholde det / overføre? 8159514[/snapback] ADSL2+ modem, router, switch og trådløs nettverk i en boks. Vet ikke om du får tilgang til boksen (pga mulig provisjonering/PPPoE innstillinger). Kanskje det er mulig at du kan resette boksen og legge inn manuellt, men det er mulig du må legge inn individuell data. I så fall er det kun start som sitter på den info'en. Ring start. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 hvis start.no har lagt inn password på box'en går det og hente ut password. men tviler på at dem har gjordet det. vil trur det er bare og ringe start så får du password hvis det er noe. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) ADSL2+ modem, router, switch og trådløs nettverk i en boks. Vet ikke om du får tilgang til boksen (pga mulig provisjonering/PPPoE innstillinger). Kanskje det er mulig at du kan resette boksen og legge inn manuellt, men det er mulig du må legge inn individuell data. I så fall er det kun start som sitter på den info'en. Ring start. 8159540[/snapback] Noen som vet hva boksen heter? Også, hva om jeg ønsker å bruke min gamle Dlink 624+ trådløse ruter med de innstillinger som der foreligger (port forwarding etc.) Noen mulighet? Eller vil det være bedre å sette opp disse innstillingene i den nye boksen? Endret 16. mars 2007 av qtip Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 ADSL2+ modem, router, switch og trådløs nettverk i en boks. Vet ikke om du får tilgang til boksen (pga mulig provisjonering/PPPoE innstillinger). Kanskje det er mulig at du kan resette boksen og legge inn manuellt, men det er mulig du må legge inn individuell data. I så fall er det kun start som sitter på den info'en. Ring start. 8159540[/snapback] Noen som vet hva boksen heter? Også, hva om jeg ønsker å bruke min gamle Dlink 624+ trådløse ruter med de innstillinger som der foreligger (port forwarding etc.) Noen mulighet? Eller vil det være bedre å sette opp disse innstillingene i den nye boksen? 8166411[/snapback] Jeg har en SpeedTouch 546i og ja det er mulighet for å komme inn i boksen, du kan også sette den i bridge modus så du kan bruke ruter, men da må ruteren støtte PPPoE. Jeg bruker min Linksys 54Wrt med instillingene i den og Start sin ruter i bridged modus. dvs Inntil jeg får fiber som skjer snart Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 dvs Inntil jeg får fiber som skjer snart Jeg har hatt Fiber lenge Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 dvs Inntil jeg får fiber som skjer snart Jeg har hatt Fiber lenge 8167129[/snapback] Lyse? gleder meg som ett egg, får bare 6/6 til å begynne med men vi får se om jeg ikke oppgraderer etter en stund. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Noen som opplever veldig treg kundeservice hos Start? Er kunde i dag og har vært i kontakt med dem 3 ganger pr. tlf + mailer......de har enda ikke klart å legge inn oppgraderingen min til Boost....har de leveringsproblemer tro? Hver gang jeg har snakket med dem har de lovet å sjekke opp og gi en mail tilbakemelding, men ingenting har skjedd....rimelig håpløst. Er det noen i forumet som i det hele tatt har fått levert Boost tilbudet til Start? Lenke til kommentar
Martin04 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ikke bytte til start boost , linjen er skikkelig treigt , jeg bor i furuset , fikk max. 3,6 Mbits , ringer å klage dem , så de sa at jeg får ikke mer enn det. Da jeg tegner abonement, ringte jeg å spørre , sa de at jeg kunne få rundt 8 Mbits. synes det er tuller-maker. Jeg hadde adsl 5000 fra nextgentel ( 349) før, fikk alltid over 5 Mbits. jeg angrer meg på å bytte til start boost. kommer til å heve bindetida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå