Gå til innhold

hjelp til kjøp av spill pc

Anbefalte innlegg

hei, har satt sammen en handleliste for en eventuell spill pc:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...81-FD5746FD603A

er dette en god pc som vil kunne klare dagens\fremtidens spill? sett at jeg overklokker den en god del?

eller er det noen som har et bedre forslag til pc? evt. endringer på det jeg har satt sammen her, vil ikke gå over 9000kr inkl frakt. jeg trenger ikke skjerm, mus eller tastatur.

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville sett litt på dette oppsettet jeg...

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43582

Det er også en tråd på generell overklokking som diskuterer denne.

Sånn fort: Bruk 6400-minnet (Kanskje det jeg har anbefalt), og se på kabinettet.

8158068[/snapback]

det var noen som sa noe om at jeg burde ha 667mhz ram til e4300? jeg skjønte heller ikke hvorfor jeg burde ha "dårligere" ram. og det med kabinettet, jeg ser at det følger med psu, men jeg er alltid skeptisk på medfølgende psu, de pleier ikke å være OVERVELMENDE gode, hvis du skjønner hva jeg mener. og er det virkelig nødvendig med lydkort? er ikke aktiv gamer i toppklassen, så jeg lurer på om jeg kan droppe det. CD-brenner har jeg også fra før av. og hvorfor har du valgt akkurat det hovedkortet? jeg fikk anbefalt det kortet jeg har satt opp.

takk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje litt sent å gi deg noen andre svar, men...

Ettersom jeg har forstått er det en modifisert Seasonic som er med det kabinettet, og den produsenten er kjent for kvalitet på nær alle enhetene og modellene de leverer.

Ja, skal du overklokke så går man jo for 6400 uansett. Det selges også mer av 6400 så de er kanske tom billigere.

Lenke til kommentar

ok flott! jeg følger med på alle postene mine vett, så ikke tro at det er sent! :D

men det med rammen, har lest litt her på forumet, og jeg kom over en post om akkurat de rambrikkene jeg har valg ut, de skal visst ha noen veldig bra overklokke chips ellerno.. og sett at jeg klokker e4300 til 3ghz,(kommer ikke til å klokke mer enn det uansett) vil fsb være på 333, hence 667mhz ram aka pc5300\5400. det jeg eventuelt kan gjøre er å kjøpe e6300. hvis jeg klokker den til 3ghz vil fsb være 429. det er jo høyere enn pc6400, men jeg vet ikke noe om klokking av ram da.. vet kansje du ? :)

gjerne rett på noe hvis det er feil, jeg er nybegynner og kan egentlig ikke mer enn det jeg har lest her på forumet.

tusen takk.

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar

Ja, du kan sikkert bruke 5000-minne. Jeg tenker du kan sikkert kjøre lavere timings med 6400-minne.. Har du sjekket prisene? Tror det selges mye mer 6400 enn noen annen hastighet, og dermed så skal prisene være lavere..

Det går sikkert greit begge veier..

ps: Lydkort kan du sikkert droppe. Mine erfaringer går på å bruke 400 kr for å senke prosessorbelastningen med noen prosent, ha EAX, og for å ikke glemme å gå rundt mange av problemene ved integrerte lydkort som andre har kommet over (buggete lyd - lyd som detter ut osv, det kan hende jeg er litt negativ).

Endret av coRnflEks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...