Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kalde hender - Dårlig blodsirkulasjon?

Ev1BL

Anbefalte innlegg

Heisann

Det har seg nemlig slik at når jeg sitter ved pcen en stund, spesielt når jeg spiller dataspill, blir jeg veldig kald på hendene. De blir stive og svette. Jeg fikk høre av en bekjent at det kunne være dårlig blodsirkulasjon. Kan dette stemme? Eventuellt hva kan det være?

Edit: Jeg blir også generelt sett lett kald på hendene, når jeg er ute osv.

-ev1

Endret av Ev1BL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp kan stemme veldig bra. Det samme som skjer når man fryser; kapillærene krymper og blodet sentreres rundt midten av kroppen (hjertet primært). Hvorfor dette skulle skje med deg er jo en annen sak...

Prøv å beveg armene mer, eller med jenvlige mellomrom mens du sitter der, og sjekk om det funker kanskje.

Lenke til kommentar

Pleide å bli kald/klam på hendene når jeg spilte en viktig CS kamp. Er du nervøs for noe når du spiller?

Du kan også prøve å skaffe deg ei bedre mus, enkelte tiltrekker seg svette... Så hvis du bare svetter litt så kjennes det ut som om du har svettet i flere timer på musa...

Lenke til kommentar
Heisann

Det har seg nemlig slik at når jeg sitter ved pcen en stund, spesielt når jeg spiller dataspill, blir jeg veldig kald på hendene. De blir stive og svette. Jeg fikk høre av en bekjent at det kunne være dårlig blodsirkulasjon. Kan dette stemme? Eventuellt hva kan det være?

Edit: Jeg blir også generelt sett lett kald på hendene, når jeg er ute osv.

-ev1

8157972[/snapback]

Det er helt vanlig.

Sittestilling, eller stillinger som kreves av å bruke keyboard og mus, er ikke gunstig for sirkulasjonen.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg sliter med at tærne mine bestandig er iskalde når jeg skal legge meg. Har tenkt mange ganger at det kan være dårlig blodsirkulasjon, men jeg beveger meg jo mer enn nok...

8162825[/snapback]

Det finnes også folk med lav kroppsmetabolisme. :)

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at tærne mine bestandig er iskalde når jeg skal legge meg. Har tenkt mange ganger at det kan være dårlig blodsirkulasjon, men jeg beveger meg jo mer enn nok...

8162825[/snapback]

Du trenger noen til å varme tærne og massere dem, da blir dem varme. :blush:

Lenke til kommentar
Det finnes også folk med lav kroppsmetabolisme.  :)

8162856[/snapback]

Lyst til å forklare nærmere?

Enkelte mennesker har lavere metabolisme. Dvs. Avhengig hvor effektivt stoffskifte skjer i kroppen.

Det er genetisk, og meget normal (For variasjoner).

Massasje er en måte å øke lokalsirkulasjonen på, ellers er de kortvarige..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Det der stemmer.

Men visst du tar rundt deg et teppe, (Anbefaler at stoffet er i 100% acryl) så skal det nok ordne seg. Pass på at det er stort også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...