rune_o Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har windowsfeil på min gamle maskin, og har tatt ut harddisken for å overføre data til ny maskin. Disk G: dukker opp, med 93 GB data. Når jeg går inn på G:, Documents and Settings, finner jeg filmappene "Gjest" og "Default User". I disse mappene finnes ikke noe data. Den filmappen hvor det finnes data, kommer imidlertid bare opp som "File" (ikke "filmappe"), med størrelse 32 KB. Hvorfor dukker ikke denne opp som alminnelig filmappe, slik at jeg kan aksessere filene som ligger lagret under mappen? Er det fordi jeg på min gamle maskin bruke windows-passord? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tilganger gjelder kun om du har NTFS filsystem. Uansett kan du overstyre ved å gi deg selv tilgang. Dersom du mangler filmappen du leter etter (og mappen ikke er skjult), så er den ikke der. Søk andre steder på disken. Du kan deaktivere "Skjul beskyttede systemfiler" mens du søker. Lenke til kommentar
rune_o Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Hvordan overstyrer jeg ved å gi meg selv tilgang? På den PCen jeg bruker nå, er jeg administrator. Filmappen mangler. Jeg har "Vis - Skjulte Filer". Det eneste som kommer opp, er et ikon med navnet på min filmappe. Men dette ikonet er av typen "File", ikke av typen "Filmappe", og den er kun på 32 KB, ikke 90 GB. Det merkelige er at det i Min Maskin står at disken har 90 GB. Jeg finner ikke disse 90 GB. Det skyldes at de aller fleste data lå nettopp under den filmappen som jeg ikke finner/får tilgang til. Lenke til kommentar
Norgesannonser Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det merkelige er at det i Min Maskin står at disken har 90 GB. Jeg finner ikke disse 90 GB. Det skyldes at de aller fleste data lå nettopp under den filmappen som jeg ikke finner/får tilgang til. 8158264[/snapback] Hmm... Kanskje feil med registeret i HDD? Kanskje du burde prøve eks GetDataBack eller tilsvarende program for å finne de filene som enten er slettet eller bare usynlige fordi de ikke har rett oppføring i registeret? (Dette er bare kvalifisert gjetning fra min side, ut fra min harddisk krasj der jeg brukte overnevnte program for å hente ut tapte filer.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hvordan overstyrer jeg ved å gi meg selv tilgang? På den PCen jeg bruker nå, er jeg administrator. 8158264[/snapback] Du sier ikke hvilket OS du har. Om du har XP Pro - Deaktiver enkel fildeling under Verktøy - Alternativer. Høyreklikk mappen og velg sikkerhet. Legg deg til med fulle rettigheter, og propager nedover. Lenke til kommentar
rune_o Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Ja, jeg har XP Prof. "Propager"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Fra lignende poster på forumet: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;308421 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå