buljong Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 fikk meg et X1650 pro 256mb for ikke så alt for lenge siden. kortet har fungert bra helt til jeg fikk det for meg å overklokke cpu. klokket CPU opp en del (men fortsatt innen rimlighetens grenser) da jeg plutselig fikk masse hvite og grønne striper. starter etter loading av windows og stripene oppstår som regel på mørke/svarte felt. et annet problem er også at skjermen har begynt å blunke og skrur seg av og på hele tiden. etter pc'n har stått avskrudd en stund, blir den fin helt til jeg kjører et spill. da klikker den med en gang igjen. er det noen som vet hva dette kan være eller har vært borti samme problemet selv? alt av drivere og komponenter er nytt. specs: Sappire Radeon X1650 Pro 256mb PCI-e C2D E6400 (klokket fra 2,13 til 2,9 på det meste men kjører på standard nå). Asus P5B-e plus 2GB Geil RAM 500W PSU takk for svar Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Etter det jeg vet, er slike artifakter ofte minnefeil. Har aldri giddet å overklokke noe som helst, så om du har "stekt" noe har jeg ikke noen formening om. Har du forsøkt å sette kortet tilbake til default? Lenke til kommentar
buljong Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Etter det jeg vet, er slike artifakter ofte minnefeil. Har aldri giddet å overklokke noe som helst, så om du har "stekt" noe har jeg ikke noen formening om. Har du forsøkt å sette kortet tilbake til default? 8157189[/snapback] har satt alt tilbake til default. Tør ikke noe annet nå Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ofte snakk om minne feil som følge av overklokket minne. Har selv hatt de "artifact'ene" du snakker om titt å ofte, men de har alltid blitt borte og systemet stabilt igjen når jeg har klokket ned igjen systemet... men synes det virker litt merkelig at skjermkortet ditt skulle få så hard medfart av at du O/C'er CPU. Men hvis du har kjørt FSB'en synkront med bus'en til skjermkortet kan det jo tenkes at det har fått seg en liten knekk... du er sikker på at alt er tilbake til default? timings på ram og alt? Lenke til kommentar
buljong Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ofte snakk om minne feil som følge av overklokket minne.Har selv hatt de "artifact'ene" du snakker om titt å ofte, men de har alltid blitt borte og systemet stabilt igjen når jeg har klokket ned igjen systemet... men synes det virker litt merkelig at skjermkortet ditt skulle få så hard medfart av at du O/C'er CPU. Men hvis du har kjørt FSB'en synkront med bus'en til skjermkortet kan det jo tenkes at det har fått seg en liten knekk... du er sikker på at alt er tilbake til default? timings på ram og alt? 8157325[/snapback] ja alt er tilbake. syntes det er veldig rart selv, spesielt siden den først klikker når jeg kjører spill... finner ingen artifacts m. ATI tool hvis jeg kjører dette Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har faktisk vært borte i det samme selv, for flere år siden. Ble aldri kvitt det der. Trynet bestandig under spilling. Leverte inn kortet under garanti, og fikk et nytt. Overklokket bare litt, med den softwaren som fulgte med kortet. Var et 4200- kort, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
buljong Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Har faktisk vært borte i det samme selv, for flere år siden. Ble aldri kvitt det der. Trynet bestandig under spilling. Leverte inn kortet under garanti, og fikk et nytt. Overklokket bare litt, med den softwaren som fulgte med kortet. Var et 4200- kort, hvis jeg ikke husker feil. 8157482[/snapback] ja jeg har ikke klokket i det hele tatt nesten. prøvde å klokke skjermkortet uten at jeg følte at jeg fikk noe ut av det, så jeg stilte tilbake igjen til standard. har ikke kjørt på klokk i mer enn ti minutter sammenhengende tror jeg. har prøvd å kjøre på en av minnebrikkene om gangen for å teste nå, men samme problem med begge brikkene. skal kjøre memtest86 i morgen Endret 14. mars 2007 av buljong Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Da er jeg redd du har vært uheldig. Er det garanti på kortet, kan du jo søke om retur, og håpe på at du får ett nytt. Jeg beskrev feilene, og fikk et nytt kort uten problemer. Nevnte faktisk ikke noe om overklokking, fordi jeg som sagt kun hadde dratt opp "overklokkingsmeteret" innenfor den grønne sonen av skalaen i softwaren. (I softwaren var det en sånn skala som gikk fra grønt, via gult til rødt.) Lenke til kommentar
buljong Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Da er jeg redd du har vært uheldig. Er det garanti på kortet, kan du jo søke om retur, og håpe på at du får ett nytt. Jeg beskrev feilene, og fikk et nytt kort uten problemer. Nevnte faktisk ikke noe om overklokking, fordi jeg som sagt kun hadde dratt opp "overklokkingsmeteret" innenfor den grønne sonen av skalaen i softwaren. (I softwaren var det en sånn skala som gikk fra grønt, via gult til rødt.) 8157593[/snapback] skjønner. skal prøve med et annet kort før jeg evt. sender inn igjen. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå