JohndoeMAKT Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei, etter å ha lest tråden her om hvilken bank som er best bestemte jeg meg endelig for å flytte min brukskonto og sparekonto ut fra banken jeg bruker i dag og sannsynligvis over til Landkreditt bank. Men så lurer jeg litt på hvilken prosedyre som er best for flytting av pengene på kontoene jeg har i dag over i de nye. Skal jeg bare i min nettbank sette opp en ny overføring, skrive inn kontonummer til min nye konto og overføre hele saldoen? Eller burde jeg benytte meg av min banks tjeneste? : Avslutning av konto/overføring til annen bank 75,00 pr. konto Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Om banken tar betalt for å flytte DINE penger til seg (det er de som tjener på å ha DINE penger til forvaltning) så flytt de selv. Med en vanlig betalingsmelding/regning. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hvis de tar betalt for å flytte pengene dine over, ville jeg ikke ha brukt den banken i heletatt. Men hvis du først har bestemt deg, så ville jeg ha overført pengene selv og avsluttet kontoen selv. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 En helt vanlig betaling er vel kurant. Hvis banken krever penger for å avslutte kontoen (helt vanvittig), så er det jo eventuelt bare å ha den der med 0,- kr på.. Eller sende de en mail og si at de gjerne må bruke penger på å sende ut brev med renteendringer, men du kommer aldri til å bruke kontoen igjen. Kanskje de stenger den gratis. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det er helt vanlig at banken tar gebyr for å flytte pengene dine over, når du gjør det i samme oppdrag som når du sier opp kontoen din. Men det er bare å overføre brorparten av beløpet, gå i banken, gjøre opp kontoen(som skal være gratis) og ta ut resten i kontanter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå