Gå til innhold

Spørsmål om flytting av penger mellom bankkontoer

Anbefalte innlegg

Hei,

etter å ha lest tråden her om hvilken bank som er best bestemte jeg meg endelig for å flytte min brukskonto og sparekonto ut fra banken jeg bruker i dag og sannsynligvis over til Landkreditt bank.

Men så lurer jeg litt på hvilken prosedyre som er best for flytting av pengene på kontoene jeg har i dag over i de nye. Skal jeg bare i min nettbank sette opp en ny overføring, skrive inn kontonummer til min nye konto og overføre hele saldoen? Eller burde jeg benytte meg av min banks tjeneste? :

Avslutning av konto/overføring til annen bank 75,00 pr. konto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Om banken tar betalt for å flytte DINE penger til seg (det er de som tjener på å ha DINE penger til forvaltning) så flytt de selv. Med en vanlig betalingsmelding/regning.

Lenke til kommentar

En helt vanlig betaling er vel kurant. Hvis banken krever penger for å avslutte kontoen (helt vanvittig), så er det jo eventuelt bare å ha den der med 0,- kr på.. Eller sende de en mail og si at de gjerne må bruke penger på å sende ut brev med renteendringer, men du kommer aldri til å bruke kontoen igjen. Kanskje de stenger den gratis. :p

Lenke til kommentar

Det er helt vanlig at banken tar gebyr for å flytte pengene dine over, når du gjør det i samme oppdrag som når du sier opp kontoen din. Men det er bare å overføre brorparten av beløpet, gå i banken, gjøre opp kontoen(som skal være gratis) og ta ut resten i kontanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...