Gå til innhold

Pen mobil, høye krav

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden min V6 maxx er inne på rep. for 3dje gang for samme feil, så skal jeg kreve pengene mine tilbake.

nå må jeg ha ny mobil. her er kravene mine:

Funksjoner:

-Kalender: (Ja/)- Nevn også hvor utdypende den bør være (Enkel/profesjonell).

-GPRS: (uten betydning).

-EDGE: (Ja helst)

-Email klient:(ikke nødvendig).

-Umts (Ja)

-Wifi( helst)

Form:

-Klapp(helst)/"vanlig"/skyve:

-Vekt: (helst ikke noe murstein:))

-"Støt/sprut/støv-sikker": (nei).

Skjerm:

- Farge

-Størrelse på skjerm. (2.2" minst, helst større)

-Touchscreen: (nei).

Pris:

Max 4000kr uten abonament

Diverse:

-Merke: (Hvis du har bestemt deg, eller er anti et eller annet merke så si ifra her).

-Kamera: (Ja, VIKTIG!).

-Videokamera: (Ja).

-Symbian: (Kjekt men ikke et must).

-Infrarød port:(uten betydning).

-Blåtann (Bluetooth):(Ja).

-Minnekort?:(Ja).

-MP3: (Ja).

-Radio:(Ja).

-UMTS: (Ja).

-Triband: (Ja).

-wLAN: (Ja(helst)).

- Mulighet for GPS: (ikke nødvendig, men kjekt)

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: (Ja)

-Batterilevetid: "ikke viktig.

Jeg ringer for det meste, tar veldig mye bilder, og hører litt på musikk. I tillegg surfer jeg en del.

Jeg har sett på disse:

Nokia N80: Stappet med funksjoner, men designmessig er den ikke spesielt sterk.

Nokia E65: Funksjonsrik, kameraet skuffer.

Nokia N76: denne tiltrekker meg mest, men er litt usikker, grunnet tilgjengelighet og det at den mangler wifi er litt turn off. ellers funksjonsrik og fin.

Nokia N73: Litt fin, funksjonsrik, hørt om mye bugs med denne. Treg?

Hadde vært flott om dere kan hjelpe meg. Jeg klarer rett og slett ikke å finne den "rette".

Bare kom med forslag, Mvh Ducky :)

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er utrolig sint. skrev milelangt ufattelig tidkrevende innlegg og det gikk til h*****. UANSETT, bla, bla, w610 er et godt valg, har edge, radio, kamera med autofokus, og god mp3 spiller. bla, bla, bla, k800i kan du velge hvis du vil ha 3g og større skjerm, er triband egentlig viktig(?), k550i har edge, radio, simplere mp3spiller, litt billigere og annet utseende, bla, bla, Nokia N73 ME kan du også velge hvis du vil betale 800 mer enn k800i, og bla, bla, kvaliteten på innlegget mitt og andre høytidelige ting ***** jeg desverre i, unnskyld for at jeg er irritert..

og, for 4000 er det ikke mange tlf med wifi og 3g og triband osv.

Lenke til kommentar

det er 3g som er viktigst da, wifi ville bare ha vært et pluss!

takk for svaret.

bare kom med flere forslag:D

btw prøvde n80 i butikken idag, skjermen var for blass synnes jeg og

kameraet i bruk var skuffende, ikke fullskjerm kamera søker:\

Lenke til kommentar

takk for svaret.

8162142[/snapback]

N80 har bra og lyssterk skjerm (du kan forøvrig stille inn skjermen på hva angår lysstyrke) så hvis den du testet var blass har nok noen vært inne å lekt seg med innstillingene eller så var det rett å slett noe galt med telefonen!

N80 lever dessuten opp til det du vil ha i telefonen (om du synes den er pen er jo mer en personlig smakssak, men jeg synes ikke det er noe galt med designet på den). http://www.yourbestshop.no/PartDetail.aspx...75;c:36176;r:pg

:thumbup:

Pr. dagsdato ville jeg personlig gått for N80 eller K800, men pga. utseende endte jeg opp med N80. :)

Lenke til kommentar

takk for svaret.

8162142[/snapback]

N80 har bra og lyssterk skjerm (du kan forøvrig stille inn skjermen på hva angår lysstyrke) så hvis den du testet var blass har nok noen vært inne å lekt seg med innstillingene eller så var det rett å slett noe galt med telefonen!

N80 lever dessuten opp til det du vil ha i telefonen (om du synes den er pen er jo mer en personlig smakssak, men jeg synes ikke det er noe galt med designet på den). http://www.yourbestshop.no/PartDetail.aspx...75;c:36176;r:pg

:thumbup:

Pr. dagsdato ville jeg personlig gått for N80 eller K800, men pga. utseende endte jeg opp med N80. :)

8193166[/snapback]

takk for svaret:)

Jeg trur at valget falt på N73ME, men jeg grubler enda litt over om jeg skal velge N80. Klarer bare ikke å bestemme meg :\

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har handlet allerede, men jeg ville overhodet ikke valgt N80. Det er ikke en god telefon. Ikke ville jeg valgt de andre alternativene dine heller

Om du vil ha noe ikke så mange har så gå for en N93i . jeg har hatt veldig mange telefoner og dette er den desidert råeste jeg har hatt

Den er veldig mye mindre enn forgjengeren og er nydelig å se til i forhold til forgjengeren. Den har selvsagt alt.....ANBEFALES

Bortsett fra denne var LgKe 820 en stor positiv og gledelig overaskelse å eie. den har nesten alt(ikke 3g og wlan)

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har handlet allerede, men jeg ville overhodet ikke valgt N80. Det er ikke en god telefon. Ikke ville jeg valgt de andre alternativene dine heller

Om du vil ha noe ikke så mange har så gå for en N93i . jeg har hatt veldig mange telefoner og dette er den desidert råeste jeg har hatt

Den er veldig mye mindre enn forgjengeren og er nydelig å se til i forhold til forgjengeren. Den har selvsagt alt.....ANBEFALES

Bortsett fra denne var LgKe 820 en stor positiv og gledelig overaskelse å eie. den har nesten alt(ikke 3g og wlan)

8210287[/snapback]

N93i er fin ja, og rå!

men hvis jeg skal bruke såå mye penger på mobil, så hadde jeg ventet til N95.

den er hakket råere enn N93i :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg villet hatt N95 så hadde jeg ikke kjøpt N93i . På en annen side kan jeg fremdeles kjøpe den om det skulle friste.

Problemet er at den assosierer meg voldsomt med N80(som jeg en gang hadde) og jeg vil ikke gå i den fella en gang til.

Det ser også ut til å bli en "mani" å handle seg N95, som med n73 og k800....... resultatet der ble at alt fra "drittunger" til besteforeldre kjøpte disse telefonene uavhengig av pris........slik tipper jeg det blir med N95 også(sykt med penger som florerer i dag)

Men med N93i får du det beste og du har en telefon mange misunner deg og vil diskutere med deg :-)

Med følger selvsagt 1gb minnekort, tv kabler, taske osv osv osv....da er prisen konkuransedyktig til de grader

Lenke til kommentar
N73 eller N95.

De har det du trenger, og hvis du liker å surfe mens du er i bevegelse, så trenger nok du EDGE.... Som SE ironisk nok ikke har på 3g telefonene deres ;)

8213314[/snapback]

drømmen var da å kjøpe n95, men ikke etter at prisen ble lansert:\

så n73ME står sterkest her, eller N76 hvis den kommer ut snart:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...